2020-03-19, 16:50
Medlem
LGDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym523
Nej men jag ska inte stanna hemma iaf. Jag har trångbodhet i det fantastiska svenska bostadsmarknaden.

Nu vet jag inte om du trollar eller är såhär dum på riktigt. Men brukar du inte vara hemma, när du har feber, eller är sjuk i influensa? Det sista du skriver där begriper jag mig inte på alls.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Ja, antagligen då ligger i samma breddgrader som oss och har jävligt kalla vintrar.

Samma breddgrader?
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Det här tyckte jag var en intressant sidostatistik:

Det är 13 läkare som dött av Corona i Lombardiet.

https://www.tgroseto.it/2020/03/coronavirus-13-medici-morti-in-lombardia/, idag

Man jobbar dessvärre (troligen) tills ögonen blöder, och benen kollapsar. Under tiden har man dragit på sig corona.., riskerna ökar när man är slutkörd.

Vårdpersonalen i Lombardiet skulle nog behöva avlastning, misstänker jag.
Citera
Medlem
Centipedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aspsusa
För att vi inte har några vaccin mot andra coronavirus. Finns ngt kandidatvaccin mot SARS, ett av dem var iaf förra veckan på tapeten som en möjligt startpunkt för ett CoV-SARS-2 vaccin.
Vad är det för skillnad på ett influensavirus och ett Corona virus då?
Citera
Medlem
Så Sverige har 1500 fall utan att testa sjuka människor senaste veckan. Vad gissar ni siffran ligger på nu? 10000?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlbertEnben
Nej det behöver hon ju inte vara. Hon läser bara inte på nätet. Hon har sin vanliga media som Aftonbladet och SVT och så ser hon presskonferenser från FHM. Vad förväntar du dig av en gammal människa.

Hon är permanent sambo med sin 60-åriga dotter som vad jag förstod har samma inställning och hon verkar inte göra annat än läsa på nätet och titta på TV.
Citera
2020-03-19, 16:51
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noooooo
Fast det där är inga bekräftade uppgifter. Tror inte verkligheten förhåller sig så. Ser inga som ramlar ihop i något annat land.

Folk får sluta titta på youtube och twittervideos som ingen vet vart dom kommer ifrån.

Kanske för de hamnar på sjukhus om de bor i Europa.

Hoppas verkligen att det inte är hur verkligheten ser ut.
Citera
2020-03-19, 16:51
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Skolbarn klarar sig oftast bra själva med ett telefonnr att ringa och mat i kylen. Från ålder 8 år ungefär. Om föräldrarna inte curlat dem för mycket.

Klart att de klara sig hemma men sen att få dem att göra något vettigt förutom att spela är en annan femma.
Citera
2020-03-19, 16:52
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gs-v-se
Är det bekräftat med imunnitet mot COVID-19 om du en gång tillfrisknat från viruset?
Det är lite väl tidigt att använda ordet "bekräftat."
Men de första indikationerna om att så vore fallet har publicerats. Jag lade dock inte på minnet var jag såg det, eftersom det inte spelar så stor roll ännu. Det är alltjämt en fråga för forskare, inte för lekmän.

Den som förstår tyska kan dock lyssna här: https://www.youtube.com/watch?v=bc9BhpKfh2E
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
Ja det är ju inget någon kan svara säkert på idag.
just nu har du väldigt stor osäkerhet i prognoserna men ju mer kunskap vi får om covid-19 och dess spridning i Sverige/världen ju säkrare blir dom, men det för det behövs tid.

just nu kan vi ju bara spekulera i hur duktiga folk är på stanna hemma när det är visar symptom osv..
Ja

Min bedömning är att de äldre är sämre på det än de yngre. Alla pensionärer jag ringt runt till har tagit lätt på pandemin.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Så vi pussar inte varandra och håller konstant säkerhetsavstånd?
Har du öht varit ute bland folk här, eller är du inlåst på psyk pga de vanställningar du lider av..?

Inte speciellt konstruktivt att hävda det du påstår - då knallar ju folk omkring som vanligt och tror att de inte kan smitta.

Skojar du? Sverige är känt i världen för att vara extremt avståndstagande och asociala. Hahaha nej vi pussar inte varandra utanför parrelationer. Runt Medelhavet pussar man på varenda jävel som vi här bara hade nickat åt. Ja förutom på klubben kl 03 ett par dagar i veckan.

"Waiting on the bus like a swede"

Och jämför inte ens hur gamla lever här och runt Medelhavet för isf blir jag provocerad på riktigt.

Allt jag försöker säga är att vi rent kulturellt har bättre förutsättningar än kring medelhavet. Men ja för den sakens skull ska vi SÅKLART inte leva på som vanligt!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Skolbarn klarar sig oftast bra själva med ett telefonnr att ringa och mat i kylen. Från ålder 8 år ungefär. Om föräldrarna inte curlat dem för mycket.

Instämmer, till och med sju år har mina klarat. Har de därtill syskon går det definitivt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in