Äntligen har jag fått byta till Elvanse med en startdos på 30mg.
Det känns nästan som att jag har tagit stesolid, jag känner mig lite småtrött och mysig.
Däremot känner ingen energi-boost på elvansen, men jag är ju van att äta mellan 108 till 208 mg concerta per dag så det kanske förklarar en del.
Nåväl, ser fram emot nästa läkarbesök för att höja dosen. Jag har redan tagit pratat om en eftermiddagsdos utöver morgondosen.
Läkaren föredrog dock att komplettera med metylfenidat på eftermiddagen p.g.a. mitt förflutna blandmissbruk. Fast det här inre lugnet jag får av lisdexamfetamin är GULD värt för mig, så givetvis vill jag hellre fylla på med en låg dos dexamfetamin istället för ritalin som bara ger mig ångest.
Dessutom ger ritalin mig ett mycket kraftigare rus än vad dexamfetamin gör, vilket höjer missbrukspotentialen för mig personligen.
Hoppas läkaren kan se fördelarna med dexamfetaminet, då slipper jag ju äta alla jävla hokuspokus mediciner jag har fått utskrivet mot just ångest och oro.
Anyway, ett sånt här inre lugn har jag inte känt på flera år.
Så jävla skönt. 
Önskar bara att effekten skulle sitta i hela dagen, tar ju medicinen senast 07.00 varje dag.