Citat:
Ursprungligen postat av
Rubar
Men; man kan förbise hennes förhör, städande, ev/troliga lögner och korkade beslut. Det är ju det som Hiding & Co har gjort.
Genom att ej åtala HD.
Genom att avskriva alla misstankar om brott.
HD har ju blivit inplockad och häktad. Sedan, som bekant, släppt.
Man kanske bör hålla i minnet att FU-protokollet inte är någon ny källa för Hiding. Om någon har plöjt alla sidor så är det hon.
Och att det i detta befintliga material skulle finnas konkret substans för åtal mot HD känns väl lite märkligt.
Misstankar är en sak, bevisning bortom alla rimliga tvivel nåt annat.
Bara som jag ser det.
Självklart är Hiding o company dom som kan FUP bäst. Dom kan den nog utantill skulle jag tro.
Hanna blev häktad misstänkt för mord. Men när Hiding insåg att Hanna inte har varit med bakom planket, så avskrevs hon från alla misstankar gällande mord. Solklart....!!
Den biten är vi helt överens om allihopa här i tråden skulle jag tro.
Sen (hoppas jag) att Hiding har sett att Skyddande av Brottsling i detta fall hamnar under två år i fängelse på straffskalan och därför inte prioriteras i detta läget.
Därför prioriteras inte en sån utredning just nu, utan nu ligger fokus på att låsa in Stefan och sen ta en dust i Hovrätten.
Min önskan är sen att dom plockar in Hanna, prövar ett åtal ang skyddande. Hon döms till 18 mån och kommer ut efter ett år.
Det hade varit perfekt.
Klart som 17 att Hiding har koll på vad hon gör.
Och jag tycker att det vore högst olämpligt om Hanna lyckades slippa undan.
Hanna har en mindre delaktighet i detta.