2020-03-19, 13:52
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Det kan stämma, skrev bara upp skidåkning i samband med hans namn,
läste senare om någon ytterligare sport. Lena var ju även en duktig cyklist.

371, 1091---ish

Ur WhatsApp mellan LW och P*ontus G:
"Själv uppvaktas jag nu hårt av J***gen från Umeå, cachare, var här idag, och av T*mmy härifrån, skidåkare/cyklist/löpare/triatlet..."

I det (över)digra materialet hittar jag nu inte tillbaka till konversation mellan LW och hennes väninna där jag har för mej att hon tog upp även T*mmy.
Senast redigerad av StudebakerHog666 2020-03-19 kl. 13:55. Anledning: Tillägg om varitfrån citatet kommer
Citera
2020-03-19, 13:56
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Fast vilka delar skulle man då ta bort tänker du? Det kan ju vara så att själva poängen med en sådan här enorm fup är just att materialet skall bli oöverskådligt och svårt att få grepp om. Hade man gjort en mer normal fup så hade kanske någon kunnat säga: "Jag har läst hela fupen, och det finns ingenting objektivt där som talar för att SD är gärningsmannen". Om man döljer kejsaren under en presenning så kan åtminstone ingen med säkerhet säga att han saknar kläder.

Det där kändes mindre som en allvarlig fråga till mig, och mer som avsnitt #724 i "Allt är en feministisk konspiration". Jag tror ingen har missat din åsikt.
Citera
2020-03-19, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
371, 1091---ish

Ur WhatsApp mellan LW och P*ontus G:
"Själv uppvaktas jag nu hårt av J***gen från Umeå, cachare, var här idag, och av T*mmy härifrån, skidåkare/cyklist/löpare/triatlet..."

I det (över)digra materialet hittar jag nu inte tillbaka till konversation mellan LW och hennes väninna där jag har för mej att hon tog upp även T*mmy.

Ja, just det, hittade precis att jag noterat på ett annat ställe att T*ommy också
höll på med löpning! (Har anteckningar lite överallt...)
Citera
2020-03-19, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AgatonSax
Det kan ju
även vara
så att
fotona
var det
SD som
skickat.

Visst ja, man kan ju skriva längre rader för radbrytningen sköter FB alldeles själv! ;-)
Var har du/ni hittat att bilderna är på LW (tagna av LW?)
Lika troligt att det är SD som har den böjningen, eller båda två...

Enda anledningen att man har med bilderna måste ju vara att S hotat att sprida dem? Annars är de väl helt ointressanta.
Citera
2020-03-19, 14:16
Medlem
Fan va man vill höra diskussionerna mellan HD och JG just nu
Citera
2020-03-19, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pruppmupp
Försöker igen, uppenbarligen var inte syftet med min fråga tydligt. I försvarets redogörelse eller vad det nu hette, finns ett foto på SD:s skadade ben, där blod rinner ner till skon. Det ser ut som en självklar förklaring till mängden blod i plösen. Det förklarar såklart inte förekomst av också Lenas blod (?) och dna. Det jag undrar/tycker konstigt:

1) Varför har inte SD med försvarare lyft fram denna till synes självklara förklaring till mängden blod? (Eller har jag missat det?) I stället är mitt intryck att SD hellre trollar runt med diverse absurda förklaringar som att "Lena kan ha lånat skorna" (med blodet rinnande runt foten?) eller att "Lena blöder jämt" osv. Men OM han har påtalat att den stora mängden blod är hans eget och dessutom kunnat redogöra för hyfsat tillförlitliga uppgifter om från vilket tillfälle, ja då är det kanske bara viss dna-avsättning från Lena som ska förklaras. Vet inte hur rimligt det är att man råkar avsätta dna på "nära vänners" skor?

2) Har någon sett att SD nämnt att han blodat ner skon genom egen skada?

3) Framgår det när skadan ska ha uppstått? (Jag har inte laddat ner och lusläst fup, aktuell redogörelse som Kmkr laddade upp häromdagen har jag öppnat två gånger, men inte kollat igenom hela.)

Detta är alltså inget försvarstal - att han själv eventuellt blodat ner sina skor nån gång omöjliggör på intet sätt att han tagit livet av L. Jag tycker bara det är underligt.

Det finns lite mer kluringar kring skorna, som jag nämnt tidigare, men några försöker få alla andra att tro att jag trollar... SD har försagt sig i denna fråga.
Citera
2020-03-19, 14:23
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Enda anledningen att man har med bilderna måste ju vara att S hotat att sprida dem? Annars är de väl helt ointressanta.

Varför finns det i så fall även en massa
foton av SD?
Citera
2020-03-19, 14:29
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpis78
Ja, det är MYCKET om Flashback 😁 JG pratar dessutom med SD om "Jokermannen". Han verkar fascinerad av honom 😂

Vem är inte fascinerad. Mer vill jag inte säga.

Telefonsamtal Stefan -Jerry 2019 -01-3118:31:06, PM, 2019-10 -2 4 15:14 diarienr: 5000-K574218-18

Citat:
JE: Ja eeh .. men .. det som är intressant är alltså att .. eh .. korkat uttryck. Det är mycket som är
intressant men, dom, dom påstår att varje gång någon tar upp eeh Hanna eller mig, då, då
kommer liksom en massa trollar igång och försöker byta ämner och sådär. Och definitivt om
Hanna. Så att. För att den här Jokerman, han skriver så ... Konstigt alltså. Det är ett konstigt
språk som han använder. Väldigt .. han .. han kan skriva liksom en hel, en hel skärm och det är
egentligen två meningar ha skulle skriva. Och det blir så konstigt språk alltså. Han plötsligt
släppte det. Han gör inte det längre. Plötsligt, och sen plötsligt är det ingen misstankar om
dig, ingen misstankar om mig, ingen misstankar om Hanna. Och det är alltså två pundare som
har gj01t det här. Och så det ät kla1t, den ..

Från samma avlyssning. JG är helt ointressant enligt SD.:

Citat:
ST: Aah ja. Ja hon svarar ganska alltid ganska snabbt.
JE: Nej inte hos mig. Det ..
ST: Nej okej, nej men hon skiter väl i dig. Men mig svarar hon snabbt.
JE: Jaja.
ST: Ja du är bara nån gammal jänkare.
JE: Jag (ohörbati . .) vem fan är han, vilken telefon är det här? (skrattar)
Senast redigerad av PeterNoster 2020-03-19 kl. 14:47.
Citera
2020-03-19, 14:50
Medlem
landbandys avatar
Så det var alltså så att SD höll två kvinnor på halstret på ett eller annat sätt ?

1.Genom att framhäva att HAN behövde sex och det ville EJ HD ställa upp på (utifrån förståeliga problem) och med det sagt så "bad han om förståelse från sin fru; omkring önskan om att ha en älskarinna.....?

2.Sedan så krävde han utav älskarinnan att hon var tvungen att förstå till 100% att det enbart var lustarna de kunde ha tillsammans ,resterande liv skötte han på hemmaplan med fru och barn....

Eftersom SD och LW verkade trivas med att så mycket som möjligt få vara aktiva med sport- så tedde det sig som om de blev DE -som utövade detta regelbundet ,TROTS att HD också gillade att sporta ,så jao??...

Där tycker jag HD skulle ha fått rätten att bli arg och fundera på varför LW även skulle ta den delen utav familjelivet till sitt förfogande ?

Hade ju varit mycket bättre om hon och SD hade haft det intresset gemensamt istället för en utomstående kvinna ....!?
När annat folk(LW;idetta fallet) börjar gå in i en familj för mycket, blir det som rena rama Kibbutsen ,där ingen vet vem eller vilka som är FÖR varandra ...vem som tar ansvar för vem osv.

Förstod inte LW att INGEN !!; runt omkring henne, hade blivit vän med att hon hade gått ihop med grannmannen ??????
Alldeles för mångas sårade känslor skulle ha tagit kål på det förhållandet .
Det samvete man behöver ha för att lyckas med den bravaden- är det knappast någon som har...

(spekulation)
Senast redigerad av landbandy 2020-03-19 kl. 15:03.
Citera
2020-03-19, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Vem är inte fascinerad. Mer vill jag inte säga.

Telefonsamtal Stefan -Jerry 2019 -01-3118:31:06, PM, 2019-10 -2 4 15:14 diarienr: 5000-K574218-18

Från samma avlyssning. JG är helt ointressant enligt SD.:

Har du aktbilagan till samtalet och sidnr?
Citera
2020-03-19, 14:58
Medlem
AgatonSaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Har du aktbilagan till samtalet och sidnr?

AB 154, sid 54
Citera
2020-03-19, 15:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Men; man kan förbise hennes förhör, städande, ev/troliga lögner och korkade beslut. Det är ju det som Hiding & Co har gjort.
Genom att ej åtala HD.
Genom att avskriva alla misstankar om brott.
HD har ju blivit inplockad och häktad. Sedan, som bekant, släppt.

Man kanske bör hålla i minnet att FU-protokollet inte är någon ny källa för Hiding. Om någon har plöjt alla sidor så är det hon.
Och att det i detta befintliga material skulle finnas konkret substans för åtal mot HD känns väl lite märkligt.
Misstankar är en sak, bevisning bortom alla rimliga tvivel nåt annat.
Bara som jag ser det.

Självklart är Hiding o company dom som kan FUP bäst. Dom kan den nog utantill skulle jag tro.
Hanna blev häktad misstänkt för mord. Men när Hiding insåg att Hanna inte har varit med bakom planket, så avskrevs hon från alla misstankar gällande mord. Solklart....!!
Den biten är vi helt överens om allihopa här i tråden skulle jag tro.

Sen (hoppas jag) att Hiding har sett att Skyddande av Brottsling i detta fall hamnar under två år i fängelse på straffskalan och därför inte prioriteras i detta läget.
Därför prioriteras inte en sån utredning just nu, utan nu ligger fokus på att låsa in Stefan och sen ta en dust i Hovrätten.

Min önskan är sen att dom plockar in Hanna, prövar ett åtal ang skyddande. Hon döms till 18 mån och kommer ut efter ett år.

Det hade varit perfekt.

Klart som 17 att Hiding har koll på vad hon gör.
Och jag tycker att det vore högst olämpligt om Hanna lyckades slippa undan.
Hanna har en mindre delaktighet i detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in