2020-03-18, 12:19
  #37
Medlem
OldFashioneds avatar
En idiotplan snarare än en idiotsäker plan.

Tror du att du får skuldsanering bara för att du har ett par hundra tusen i skulder?
Citera
2020-03-18, 12:36
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forks
Fick nog mitt första riktigt goa skratt från flashback när jag läste din tråd Gör det och var sedan med i lyxfällan där du förklarar ditt beteende precis som du gjort här. För du lär ju ångra dig när det är klappat och klart. Eller tänkte du ta livet av dig när sista pengen är sprätt?

Nej, han tror att han kommer få skuldsanering "i något år" och sedan få ett välbetalt jobb som frisör (för hudterapeuter får nog svårt att hitta kunder när deras egen hud är täckt av tatueringar).
Citera
2020-03-18, 13:40
  #39
Medlem
alewkss avatar
Du snackar om att göra ungefär vad jag gjorde när jag tappade hoppet om allt och inte minst mitt förtroende för våra makthavare innan jag startade verksamhet med bekanta och mer eller mindre lever på bolag. Privat har jag inte haft ett piss på många år, har det ändå rätt gott ställt. Bil för 1.2, klocka som jag har på "lån" av min lillebror och villa på landsbygden är en företagstillgång jag lånar ibland för privat bruk. Mat inhandlas på företagsgross, bunkrar utan moms då vår arbetsplats "bjuder" på 3 måltider om dagen. Semestrar är konferenser, osv. Någon du litar på kan du ha i styrelsen som får ta del utav bolagsutdelningen också så skattar du inte särskilt mycket för privata lekpengarna du ska ha i ett år.

Kronan knackade på någon gång då och då där jag var skriven i 2-3 månader. Dom skickar brev till min officiella bostadsadress någon gång i månaden vilken jag aldrig besökt. För att dom ska kunna utmäta din lön måste dels du skriva på att du blivit tilldelad skulderna och din arbetsgivare måste gå med på att betala från din lön till dom. Det är inte så att det grävs på ditt konto utan att du vet om det om du inte vill köra bolagsupplägg.
__________________
Senast redigerad av alewks 2020-03-18 kl. 13:47.
Citera
2020-03-18, 14:56
  #40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Exoroe
Hejsan Flashback!

Jag har kommit fram till vad jag tror är en IDIOTsäker plan att jävlas totalt med skatteverket och kronofogden och allt vad som har med banker att göra.

Jag tar en jävla massa lån och investerar i mig själv. Vad menas med detta? Jo jag tatuerar hela min djävla kropp och går till svindyra tatuerare och dricksar REJÄLT. Senare tar jag mig an en djävla massa utbildningar. Varför inte gå på frisörskola? 40 000:- åt helvete redan där. Utbildar mig till hudterapeut? ungefär 50 000:- lär det gå på eller något sådant skit. Fördjupar mig i matte, svenska, geografi och typ något konstigt som Latin.

Under denna tiden så bosätter jag mig i en sketen hyresrätt där jag i princip inte har något av värde. Second handar en sketen soffa, säng, tv och köksbord. Köper inga dyra kläder, smycken och klockor utan allt köper jag begagnat.

Alla pengar jag lånar använder jag alltså till att lägga på mig själv. Kronofogden kan inte ta min kropp som jag har tatuerat och dem kan inte ta min kunskap ifrån mig.

När dem kommer hem till mig så blir de helt tafatt! Dem kan ju inte ta ett skit ifrån mig, det är helt meningslöst! Jag har inget av värde, förutom det jag spenderat pengar på. Mig själv.


Vad trycker ni Flashback? Är jag ett geni eller en jubelidiot? Jag kommer ut som en vinnare enligt mig själv
Låter som en genomsnittlig södermalmare
Citera
2020-03-18, 16:00
  #41
Medlem
Jag tycker det låter som en rolig plan. Men du kan ju gott bo hemma. Använd 100-250 tkr av kapitalet du lånar till att starta ett aktiebolag som ska syssla med konsultverksamhet. Ta och köp in det du behöver i elektronik, TV, dator, apple tv, skrivare osv. Och givetvis vilosäng osv. Registrera företaget hemma hos dig.

Gör sen dina investeringar i dig själv och bränn alla pengar från lånen och krediterna på utbildningar osv.

När du senare efter att alla banker säger upp krediterna och inkasson har spelat ut sin funktion så ska du ha skrivit över bolaget på din vän/familj (Du själv ska givetvis ha tillgång till företagets bank med digipass). Bolaget ska dock vara registrerat på din adress och bedriva verksamheten därifrån.

Nu är du istället anställd på bolaget av din vän och alla saker av värde hemma på din adress tillhör företaget. Om nu, mot förmodan kronofogden skulle komma och försöka plocka något när du har flera 100k i skulder, så tar du fram bolagets pärmar och bokföring och visar snällt vilka saker som tillhör företaget du är anställd på. Du är givetvis anställd någon timme i veckan och vissa dagar jobbar ägaren från din bostad med företaget.

Du har givetvis tagit ut abonnemang, mobil och leasat en bil på företaget. Som du behöver i tjänsten och givetvis bensinen ska betalas.

Sen när du nu har alla utbildningar osv, så söker du jobb du vill ha (Undertiden du går på skuldsanering) och säger till arbetsgivarna att du enbart accepterar anställning via ett konsultföretag och att dina kostnader ska faktureras månadsvis där. Lönen skriver du på bolagets nuvarande ägare eller på någon kompis som tar ut pengarna i kontanter varje månad och ger till dig.

Lycka till.
Citera
2020-03-18, 16:02
  #42
Medlem
Min första tanke - varför ens fortsätta leva?

En stor del av livet är ju att planera för familj, bostad och resor vilket kräver intäkter.
Och det är betydligt lättare att hitta en vettig partner om man inte är en levande och skuldsatt grafittivägg.

Föreslår att du går och lägger. När du vaknar upp så skakar du av dig idiotin och börjar tänka realistiskt.

Sen blir du en belastning för oss andra som betalar skatt. En oönskad individ i samhället som vi inte kommer sakna vid frånfälle.
Citera
2020-03-18, 16:10
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alewks
Du snackar om att göra ungefär vad jag gjorde när jag tappade hoppet om allt och inte minst mitt förtroende för våra makthavare innan jag startade verksamhet med bekanta och mer eller mindre lever på bolag. Privat har jag inte haft ett piss på många år, har det ändå rätt gott ställt. Bil för 1.2, klocka som jag har på "lån" av min lillebror och villa på landsbygden är en företagstillgång jag lånar ibland för privat bruk. Mat inhandlas på företagsgross, bunkrar utan moms då vår arbetsplats "bjuder" på 3 måltider om dagen. Semestrar är konferenser, osv. Någon du litar på kan du ha i styrelsen som får ta del utav bolagsutdelningen också så skattar du inte särskilt mycket för privata lekpengarna du ska ha i ett år.

Kronan knackade på någon gång då och då där jag var skriven i 2-3 månader. Dom skickar brev till min officiella bostadsadress någon gång i månaden vilken jag aldrig besökt. För att dom ska kunna utmäta din lön måste dels du skriva på att du blivit tilldelad skulderna och din arbetsgivare måste gå med på att betala från din lön till dom. Det är inte så att det grävs på ditt konto utan att du vet om det om du inte vill köra bolagsupplägg.

Kronofogden kan när som helst ställa en fråga till din bank och få reda på ditt aktuella saldo på dina konton och har du över vad dom räknar som norm så plockar dom allt över det. Skulle rekommendera att aldrig ha över 6-7k på kontot för att vara på den säkra sidan.
Citera
2020-03-18, 21:58
  #44
Medlem
alewkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detendasvartafaret
Kronofogden kan när som helst ställa en fråga till din bank och få reda på ditt aktuella saldo på dina konton och har du över vad dom räknar som norm så plockar dom allt över det. Skulle rekommendera att aldrig ha över 6-7k på kontot för att vara på den säkra sidan.

Mycket möjligt, däremot måste det vara en ganska låg chans om man inte har en inkomst på deklaration? Nu använder jag inte traditionella banker öht. utan alternativ som LunarWay samt PFC i andra namn och fler alternativ som är baserade i andra länder som exempelvis n26 och Revolut, även lite skyggare tjänster baserat i Ryssland och Polen som enbart tar krypto som insättning med helt valfria namn så jag vet inte exakt hur nära samarbete kronan har med gammelbanker. Det blir lite jobb att ha 7-8 kort man använder, men inget sådant har hänt mig - ännu.

Behöver jag använda mig av e.x swish eller kredit har jag inofficiell delad ekonomi med sambo, så jag klarar mig iaf!
Citera
2020-03-18, 23:00
  #45
Medlem
Semikolonns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forks
Dessa jävla skattebetalare ska då alltid sabba stämningen. Blir ni aldrig trött på att vara en hora åt en stat som bokstavligen stjäl ur era fickor för att finansiera vansinne medan era barn arbetar timmar åt något luder som är tjenis med arbetsförmedlingen och socialtjänsten?

Nej. Välfärden är värd varenda krona.
Citera
2020-03-19, 05:22
  #46
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forks
Fick nog mitt första riktigt goa skratt från flashback när jag läste din tråd Gör det och var sedan med i lyxfällan där du förklarar ditt beteende precis som du gjort här. För du lär ju ångra dig när det är klappat och klart. Eller tänkte du ta livet av dig när sista pengen är sprätt?

Nu kollar jag i princip aldrig på TV, men att få se ansiktena på programledarna när han står där hade varit otroligt roligt 😆
Citera
2020-03-19, 09:22
  #47
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forks
Fick nog mitt första riktigt goa skratt från flashback när jag läste din tråd Gör det och var sedan med i lyxfällan där du förklarar ditt beteende precis som du gjort här. För du lär ju ångra dig när det är klappat och klart. Eller tänkte du ta livet av dig när sista pengen är sprätt?

Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Nu kollar jag i princip aldrig på TV, men att få se ansiktena på programledarna när han står där hade varit otroligt roligt 😆
Dessa var ju TS 1.0.

https://www.expressen.se/kvallsposten/paret-levde-lyxliv-i-las-vegas-med-kreditkort/
Citera
2020-03-19, 13:13
  #48
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exoroe
Hejsan Flashback!

Jag har kommit fram till vad jag tror är en IDIOTsäker plan att jävlas totalt med skatteverket och kronofogden och allt vad som har med banker att göra.

Jag tar en jävla massa lån och investerar i mig själv. Vad menas med detta? Jo jag tatuerar hela min djävla kropp och går till svindyra tatuerare och dricksar REJÄLT. Senare tar jag mig an en djävla massa utbildningar. Varför inte gå på frisörskola? 40 000:- åt helvete redan där. Utbildar mig till hudterapeut? ungefär 50 000:- lär det gå på eller något sådant skit. Fördjupar mig i matte, svenska, geografi och typ något konstigt som Latin.

Under denna tiden så bosätter jag mig i en sketen hyresrätt där jag i princip inte har något av värde. Second handar en sketen soffa, säng, tv och köksbord. Köper inga dyra kläder, smycken och klockor utan allt köper jag begagnat.

Alla pengar jag lånar använder jag alltså till att lägga på mig själv. Kronofogden kan inte ta min kropp som jag har tatuerat och dem kan inte ta min kunskap ifrån mig.

När dem kommer hem till mig så blir de helt tafatt! Dem kan ju inte ta ett skit ifrån mig, det är helt meningslöst! Jag har inget av värde, förutom det jag spenderat pengar på. Mig själv.


Vad trycker ni Flashback? Är jag ett geni eller en jubelidiot? Jag kommer ut som en vinnare enligt mig själv

Du är ett geni! Fan va du kommer jävlas med fogden och skattmasen, skulle inte förvåna mig om dina handläggare går in i väggen eller säger upp sig. Du är fan kung!

Glöm inte att tatuera dig i ansiktet också, REJÄLT! Då kommer alla se att du är fan inte nån jävla löneslav utan en cool snubbe som går sin egen väg.

Jag skulle säga lycka till men jag vet att en man som du är din egen lyckas smed.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in