Du snackar om att göra ungefär vad jag gjorde när jag tappade hoppet om allt och inte minst mitt förtroende för våra makthavare innan jag startade verksamhet med bekanta och mer eller mindre lever på bolag. Privat har jag inte haft ett piss på många år, har det ändå rätt gott ställt. Bil för 1.2, klocka som jag har på "lån" av min lillebror och villa på landsbygden är en företagstillgång jag lånar ibland för privat bruk. Mat inhandlas på företagsgross, bunkrar utan moms då vår arbetsplats "bjuder" på 3 måltider om dagen. Semestrar är konferenser, osv. Någon du litar på kan du ha i styrelsen som får ta del utav bolagsutdelningen också så skattar du inte särskilt mycket för privata lekpengarna du ska ha i ett år.
Kronan knackade på någon gång då och då där jag var skriven i 2-3 månader. Dom skickar brev till min officiella bostadsadress någon gång i månaden vilken jag aldrig besökt. För att dom ska kunna utmäta din lön måste dels du skriva på att du blivit tilldelad skulderna och din arbetsgivare måste gå med på att betala från din lön till dom. Det är inte så att det grävs på ditt konto utan att du vet om det om du inte vill köra bolagsupplägg.