2020-03-18, 09:18
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duerf
Så du går från en pank människa till en tatuerad pank människa? Grattis, jag antar att du vann.

Rättning: Tatuerad pank människa med livslånga skulder
Citera
2020-03-18, 09:32
  #26
Medlem
Uncorruptables avatar
Jag skulle se dig som en total misslyckad idiot. Tatueringar är cancerframkallande och inte bara ser degenererade ut, de är degenererande. Du ser även ut som fan om 10 år.
Sedan hade jag ändå haft en gnutta respekt för dig om du studerat latin.
Citera
2020-03-18, 09:40
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exoroe
Hejsan Flashback!

Jag har kommit fram till vad jag tror är en IDIOTsäker plan att jävlas totalt med skatteverket och kronofogden och allt vad som har med banker att göra.

Jag tar en jävla massa lån och investerar i mig själv. Vad menas med detta? Jo jag tatuerar hela min djävla kropp och går till svindyra tatuerare och dricksar REJÄLT. Senare tar jag mig an en djävla massa utbildningar. Varför inte gå på frisörskola? 40 000:- åt helvete redan där. Utbildar mig till hudterapeut? ungefär 50 000:- lär det gå på eller något sådant skit. Fördjupar mig i matte, svenska, geografi och typ något konstigt som Latin.

Under denna tiden så bosätter jag mig i en sketen hyresrätt där jag i princip inte har något av värde. Second handar en sketen soffa, säng, tv och köksbord. Köper inga dyra kläder, smycken och klockor utan allt köper jag begagnat.

Alla pengar jag lånar använder jag alltså till att lägga på mig själv. Kronofogden kan inte ta min kropp som jag har tatuerat och dem kan inte ta min kunskap ifrån mig.

När dem kommer hem till mig så blir de helt tafatt! Dem kan ju inte ta ett skit ifrån mig, det är helt meningslöst! Jag har inget av värde, förutom det jag spenderat pengar på. Mig själv.


Vad trycker ni Flashback? Är jag ett geni eller en jubelidiot? Jag kommer ut som en vinnare enligt mig själv


Låt bli att tatuera dig och lev skuldfri, som en vinnare.
Citera
2020-03-18, 11:06
  #28
Avslutad
Fick nog mitt första riktigt goa skratt från flashback när jag läste din tråd Gör det och var sedan med i lyxfällan där du förklarar ditt beteende precis som du gjort här. För du lär ju ångra dig när det är klappat och klart. Eller tänkte du ta livet av dig när sista pengen är sprätt?
Citera
2020-03-18, 11:10
  #29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Semikolonn
Vi skattebetalare kommer behöva betala för dig oavsett vad du gör verkar det som, det spelar ingen roll om du gör det eller inte.

Dessa jävla skattebetalare ska då alltid sabba stämningen. Blir ni aldrig trött på att vara en hora åt en stat som bokstavligen stjäl ur era fickor för att finansiera vansinne medan era barn arbetar timmar åt något luder som är tjenis med arbetsförmedlingen och socialtjänsten?
Citera
2020-03-18, 11:16
  #30
Medlem
Stygotiuss avatar
Vad har Skatteverket och KFM med din frågeställning att göra? Skatteverket och KFM skiter väl i om du inte kan betala - det är långivarna som torskar pengar..
Citera
2020-03-18, 11:36
  #31
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forks
Dessa jävla skattebetalare ska då alltid sabba stämningen. Blir ni aldrig trött på att vara en hora åt en stat som bokstavligen stjäl ur era fickor för att finansiera vansinne medan era barn arbetar timmar åt något luder som är tjenis med arbetsförmedlingen och socialtjänsten?

Jo, det kan man absolut bli men vad skulle alla "snyltare" leva på om vi som gör rätt för oss inte betalade in till systemet? Snyltarna borde vara glada att det finns människor som oss som accepterar att bli "utnyttjade" på detta sätt.

// CC
Citera
2020-03-18, 11:47
  #32
Medlem
Återbetalningen ska ju påbörjas ganska omgående, och om du inte betalar tillbaka så får du inte ta några fler lån i vilket fall som helst.
Citera
2020-03-18, 11:47
  #33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Jo, det kan man absolut bli men vad skulle alla "snyltare" leva på om vi som gör rätt för oss inte betalade in till systemet? Snyltarna borde vara glada att det finns människor som oss som accepterar att bli "utnyttjade" på detta sätt.

// CC

Man kan inte ta människors rätt till reellt självförsörjande och sedan gråta när dom inte passar ino ramarna för vad man har byggt upp. Att du som drönare anser att vi andra ska ställa oss i ledet och putsa dina skor gör det inte till en reell verklighet. Sanningen är att drönare har tur som tillåts fortsätta verka i ett system där dom är bekväm. För du tror väl inte på fullaste allvar att människor som inte har psykiska åkommor skulle låta sig frysa och vara hungrig för att DU tycker dom förtjänar det. Djupt tänkande har alltid varit skattebetalarens svaga sida så jag förlåter dig innan du slänger 18 floskler i mitt ansikte. Lev väl Hassan.
Citera
2020-03-18, 11:48
  #34
Medlem
Investera i tatueringar? Pja... för inte så länge sen flådde man av snygga tatueringar och gjorde lampskärmar av dem. Huruvida fogden gör det idag vet man inte, de har i vart fall inte förnekat det.
Citera
2020-03-18, 11:57
  #35
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forks
Man kan inte ta människors rätt till reellt självförsörjande och sedan gråta när dom inte passar ino ramarna för vad man har byggt upp. Att du som drönare anser att vi andra ska ställa oss i ledet och putsa dina skor gör det inte till en reell verklighet. Sanningen är att drönare har tur som tillåts fortsätta verka i ett system där dom är bekväm. För du tror väl inte på fullaste allvar att människor som inte har psykiska åkommor skulle låta sig frysa och vara hungrig för att DU tycker dom förtjänar det. Djupt tänkande har alltid varit skattebetalarens svaga sida så jag förlåter dig innan du slänger 18 floskler i mitt ansikte. Lev väl Hassan.



Ta det lugnt nu. Jag finner dina kommentarer uppfriskande och läser gärna dina synpunkter men släng inte halmgubbar på mig. Där går min gräns. Ok?

// CC
Citera
2020-03-18, 12:06
  #36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CC75


Ta det lugnt nu. Jag finner dina kommentarer uppfriskande och läser gärna dina synpunkter men släng inte halmgubbar på mig. Där går min gräns. Ok?

// CC

Man måste driva med skattebetalare medan dom frenetiskt försöker driva in ens själ. Det är inte personligt. Dont try me br0
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in