2020-03-19, 12:57
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Har man hyfsat hög hyra, bil som student och banklån (!) bör man vara extremt noggrann när man kollar vad som gäller och man bör dessutom ha sparat undan en bra slant, eftersom en normal student knappast har varken bil eller banklån.

Det du ska göra är förstås att sälja bilen. Den behöver du inte när du pluggar. Du bör även titta på ett billigare boende, exempelvis i korridor eller hyra en rum.

Frågan är om TS ska tenta på annan ort och behöver bilen för att ta sig dit då.
(Tenta på annan ort är rätt vanligt vid distansstudier. Man kan väl ta tåget, men frågan är väl om det går några tåg?)
Citera
2020-03-19, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av o2h
4700. Plus bil och banklån. Jag får bara 6000kr från dem denna månaden och nästa.

En och halv månad?

Har du bil och belånad bostad samtidigt som du tänkte lösa det med studier och (extra)jobb? Är man otroligt riskbenägen så är man.

Du får helt enkelt försöka sälja bostad och bil så du kan leva efter inkomst. Undra på att världsekonomin är ett luftslott när den är full av sådana risktagare som du.
Citera
2020-03-19, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
(Tenta på annan ort är rätt vanligt vid distansstudier. Man kan väl ta tåget, men frågan är väl om det går några tåg?)

Universtitet ligger på större orter. Varför måste man ha bil?
Citera
2020-03-19, 12:59
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder

Jo, någon tenta blir det säkert, men distansstudierna är ju upplagda så att det inte är många fysiska möten/tentor. Det blir betydligt billigare att ta tåg/buss eller hyra bil vid de enstaka tillfällena än att äga en bil.
Citera
2020-03-19, 13:00
Medlem
Citat:
Den får jag sälja men hur många kommer vilja att köpa en bil när det går så dåligt med ekonomin?

Inte så jättemånga. Det är helt klart köparens marknad, och kommer att vara så under en överskådlig period framöver. Men allt har sitt pris. Om du sätter prislappen på 50% av det du annars hade satt den på före Coronakrisen så kommer du att få bilen såld. Det är en smäll man får ta helt enkelt när så många drabbas av ekonomiska knytnävsslag i ansiktet.
Citera
2020-03-19, 13:04
Medlem
llanzs avatar
Inga vill anställa personer nu, så skulle Panta burkar , snatta från butik.
Citera
2020-03-19, 13:04
Medlem
Säljer bilen till vad jag får som högst. Sedan så kanske jag kan kontakta min hyresvärd och se om jag kan få billigare lägenhet? Finns det inga andra sätt att lösa detta nu? Kommer ändå inte klara av ekonomin med billigare lägenhet och såld bil.
Citera
2020-03-19, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Har man hyfsat hög hyra, bil som student och banklån (!) bör man vara extremt noggrann när man kollar vad som gäller och man bör dessutom ha sparat undan en bra slant, eftersom en normal student knappast har varken bil eller banklån.

Det du ska göra är förstås att sälja bilen. Den behöver du inte när du pluggar. Du bör även titta på ett billigare boende, exempelvis i korridor eller hyra en rum.
han kan bo i bilen o slippa betala hyra
Citera
2020-03-19, 13:08
Medlem
llanzs avatar
Citat:
Säljer bilen till vad jag får som högst. Sedan så kanske jag kan kontakta min hyresvärd och se om jag kan få billigare lägenhet? Finns det inga andra sätt att lösa detta nu? Kommer ändå inte klara av ekonomin med billigare lägenhet och såld bil.

För nån månad sedan så sa du att du lånade ut 250k till någon om man kollar genom dina ämnen. Du Verkar inte vara den smartaste personen.
Citera
2020-03-19, 13:26
Medlem
Zaedrewss avatar
Vadå? Inga jobb. Läste nyss att t.ex Hemköp skriker efter ny personal. Det är för många hemma antingen på riktigt sjukskriva eller sådana som inte vågar jobba.
Citera
2020-03-19, 13:31
Bannlyst
Kan du ta in en inneboende? Hjälpa gamla med att handla mat och gå på apoteket?
Citera
2020-03-19, 13:57
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flanders
Universtitet ligger på större orter. Varför måste man ha bil?

Tja, om man bor långtifrån?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in