2020-03-19, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det kommer att få enorma konsekvenser för ekonomin. Det enda sättet är att riksbanken öppnar kranarna (i alla länder) så att folk kan betala sina räkningar, alternativt att vi fryser allt här och nu. Men vi kommer alla att förlora på det här, på ett eller annat sätt, det är ett faktum. Det kommer att bli en kollektiv skuld för hela världen att betala. Sen ska vi ha en seriös diskussion om vad som lett fram till det här och varför vi står med byxorna nere i en era där vi haft enorm rikedom som flödat genom samhället. Utan skygglappar, utan politisk korrekthet.

Du menar att när människor förlorar jobb och inkomst och staten då inte heller får in några skatter så ska Riksbanken bara trycka upp mer pengar?
Citera
2020-03-19, 12:47
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Sluta ljug. Ingen under 30 har dött i Italien än. ”Massor med yngre”.

Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Då kan ju du bjuda på en källa till detta som inte får rapporteras?

Absolut. Här är flera olika källor.
Dock mest medicinska och forskningstatistik.
Vissa källor kan innehålla hemligtämplat material, ladda ner på egen risk.
Media mörkar. Jag försöker varna er, sluta se mig som eran fiende.

Vanliga lättlästa källor (minst 8timmar gamla)

https://fortune.com/2020/03/18/coronavirus-young-people-getting-sick-covid-19-us-italy-france/

https://www.statnews.com/2020/03/18/coronavirus-new-age-analysis-of-risk-confirms-young-adults-not-invincible/

Forskningsrapporter

https://www.cdc.gov/mmwr/volumes/69/wr/pdfs/mm6912e2-H.pdf

https://www.kingcounty.gov/depts/health/communicable-diseases/disease-control/novel-coronavirus/protection/~/media/depts/health/communicable-diseases/documents/covid-19-recommendations-RU.ashx

Https://www.ecdc.europa.eu/sites/default/files/documents/RRA-sixth-update-Outbreak-of-novel-coronavirus-disease-2019-COVID-19.pdf&ved=2ahUKEwjggqLEu6boAhWizIUKHQRCDQcQFjACeg QIAhAB&usg=AOvVaw1wzIqn-Vthev6ID1m3hAUX

Tack.
Citera
2020-03-19, 12:48
Medlem
NormanRosemonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Det spelar ingen roll, det är principen i hur denna typ av smitta kan utvecklas.

Vadå "kan"? Självklart kommer så att ske, vi kommer få en andra våg inom sex månader.
Citera
2020-03-19, 12:48
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farmoreller
Genomsnittsåldern på döda i Italien är 81 år...

Hjärntvättningen funkar ser jag
.
Citera
2020-03-19, 12:49
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chuckies-Soldater
Då får de dö ut om de ska vara så naiva.

Problemet med 40-talisternas naivitet är att riskerar att belasta sjukvården för mycket om de blir sjuka vilket kommer att drabba alla andra.

Om folk vägrar följa riktlinjer fine. Om de också samtidigt avsäger sig rätten till vård skriftligt och tar emot ett blått piller som de kan ta när de blir för sjuka.
Citera
Medlem
redbullcolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Sjukt ändå att exempelvis staten i Frankrike tvingat alla företag att stänga ner förutom mataffärer och att man måste ha med sig papper och visa för polisen när man väl går ut.

Visar ju bara hur farligt viruset är för samhället. Kanske är det farligare än vad vi tror och ens får veta? Ljög kineserna om hur allvarligt viruset är?

Undrar när svenska staten börjar reagera liknande?

Propaganda )
Citera
Medlem
Ytterligare 209 personer har dött till följd av coronasmittan i Spanien.

Antalet döda hittills uppgår till 767, uppger hälsodepartement. Över 17 100 är bekräftat smittade av viruset, att jämföra med drygt 13 700 under onsdagen. (TT)
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Sjukt ändå att exempelvis staten i Frankrike tvingat alla företag att stänga ner förutom mataffärer och att man måste ha med sig papper och visa för polisen när man väl går ut.

Visar ju bara hur farligt viruset är för samhället. Kanske är det farligare än vad vi tror och ens får veta? Ljög kineserna om hur allvarligt viruset är?

Undrar när svenska staten börjar reagera liknande?
Om till och med information om antal IVA- platser är hemligstämplad pga att den kan verka destabiliserande, hur destabiliserande skulle information om virusets farlighet då kunna vara?

Ljuger gör de nog inte, men väldigt lite om viruset har framkommit hittills.
Citera
2020-03-19, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coba
Ok rysstroll.

Världsmästaren här har lösningen! "Finns bara en lösning. Hörrni! Allihopa!"
Finns såklart olika sätt detta kan spela ut sig på.

Farligare än viruset är alla rysstroll och alla nyttiga idioter som sprider desinformation.

Så se upp för vad ni läser. Dessutom går det ganska fort att känna igen de användare som hela tiden drar fram dramtiska besked men helt ignorerar vad den samlade bedömningen är.

Se upp med desinformatörer som vill skada oss svenskar gott folk.

Asså det är väl inte jättekonstigt att dra slutsatsen att man kan tänka sig att vi till slut kommer att ta samma väg som resten av Europa, kina, USA, vissa i länder i sydamerika och listan kommer bara bli längre.
Vadå rysstroll??
Inte hela landet då, men jag tror Stockholm kommer stängas ner hårdare snart.
Citera
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Frågan är hur Tegnell tänkt att man ska känna sig säker i detta.

Låt säga jag blir sjuk med ”influensa symptom”. Jag vet faktiskt inte när jag blev det sist, hosta är extremt ovanligt för mig vid sjukdom. Fick lätta luftrörsproblem för 10 år sedan efter en partyresa där man rökte några paket om dagen, dum som man var men det försvann och sen aldrig mer problem.

Hur ska jag veta om jag tillhör immunitetgänget eller inte? Hur ska Tegnell veta det? Blir jag sjuk så kommer jag fan vara ännu mer rädd och vänta in nästa sjuktillfälle, vara rädd för sänkt immunförsvar och att man dukar under.

Ställde precis samma fråga. Det blir ju ett samhälle där ingen vet om de haft corona eller inte och således inte har någon aning om de kan bli smittade, sprider det vidare eller är immuna.
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av O.Dalman
Du menar att när människor förlorar jobb och inkomst och staten då inte heller får in några skatter så ska Riksbanken bara trycka upp mer pengar?

Det eller låna. Vad har du för förslag till lösning?
Citera
2020-03-19, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Antingen tar man detta på allvar eller så låter man det gå överstyr.
Förbered dig på det värsta och hoppas på det bästa.
Det har redan gått överstyr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in