Citat:
Ursprungligen postat av
Grollaren
Ingen hindrar dig att leva som vanligt och strunta i detta.
Frågan är varför du sitter i tråden med denna rubriken som denna tråden har, och förfasar dig över innehållet.
Läs inte då?
Jag gav mitt perspektiv på livet och har aldrig sagt att sjukvården eller medicinsk personal inte ska göra precis allt de kan för att begränsa smittspridning. Givetvis kommer man som anhörig göra allt man kan för de sina om de blir sjuka.
Fast, om planen långsiktigt inte är att ha ett samhälle som i princip kan liknas vid ett enda stort beredskapssjukhus, i och med att efter detta utbrott kommer det att komma nya - var så säker på att virus har funnits och kommer att fortsätta att finnas - så måste man någonstans börja leva igen.
Hade människor på medeltiden inte gjort det hade du och jag inte funnits här. De gick till grönsaksmarknaden. De odlade landet. De fiskade i vattnet. Precis som det varit för mänskligheten under hela vår historia smittades man ibland ovetandes av sjukdomar, de äldre och sköra var de första att dö. Man vårdade. Man sörjde och gick vidare.
Såsom det varit och såsom det kommer att förbli. Nu har odödlighetskulten i väst fått sig en törn i och med denna epidemi, men sanningen består. När du blir gammal dör du.