Citat:
Ursprungligen postat av
lifeinplastic
Nope, du kände definitivt inte till det där om dengue. Och du fattar liksom inte dina egna begränsningar. Jag skulle säga att vi bildar antikroppar mot alla virus. Detta innebär dock inte att vi bildar någon immunitet av betydelse. Dessutom kan re-exponering av virus i vissa fall aktivera immunsvaret på ett sätt som gör en mkt mer sju k. Vi vet inte i dagsläget hur coronan funkar i den delen, såtillvida det inte kommit någon ny studie senaste dagarna som visat detta. Dessutom är sars-2 ett RNA-virus, vilket gör det mer benäget att mutera än DNA-virus.
Du TROR att vi blir immuna och sen är allt frid och fröjd. Men det är just det, du tror och vill spela Allan med kunskaper du inte besitter.
Snälla liten då.. jag har bott i Thailand i en massa år och min son har haft dengue. Lägg ner med dina höga hästar. Kollade du upp detta med ADE som jag berättade om? En andra infektion av dengue är farlig endast om nivån av antikroppar sjunkit under en viss nivå. Vilket tar lång tid. Men efter en dengueinfektion så är vi absolut immuna. Att påstå annat är inte bara okunnigt, det är riktigt dumt.
Utveckla gärna det där med att vi inte bildar immunitet av betydelse trots att vi bildar antikroppar. Är intresserad av att höra.