Citat:
Ursprungligen postat av
likebananas
Absolut! Hoppas att Corona kan ebba ut så småningom så att man kan hänga ute igen. Det är en läskig känsla att gå ut. Gatorna ekar tomma. Nästan som "The Walking Dead". Riktigt kusligt att se hur snabbt allt kan ändras så extremt på bara några få dagar. Man vill ju heller inte umgås med andra just nu för skiten. Min arbetskamrat blev sjuk redan i januari men han kände det som en vanlig förkylning. Nu vet man ju inte om det var Corona, bara en misstanke, då killen han jobbar nära med fick Corona. Tydligen kan du gå omkring med den under en längre tid och smitta andra utan att man själv drabbas nämnvärt. Nu kör han på nästan ensam på jobbet.
Kan tänka mig det och om du bor i götet så blir det ännu mer påtagligt. Jag bor i ett litet samhälle så jag märker inget mer än att det är mycket lugnare med trafiken i storstan som är nära mitt hem.
Jag har varit i frivillig karantän sen i fredags då jag visade symptom och har så haft på big brother väldigt mycket. Det känns som man är i huset men det är galet vad man börjar störa sig på det mesta i huset, både produktion och människorna.
Jobbar du hemifrån nu då?