2020-03-18, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pusselhelvete
Haha..tack! ....ja. Men vågar man? Medical och ica/coop väl för sent....men om man blickar framåt 6-12 månader. Bebisar? Skilsmässor? Vilka profiterar på det?
Jag jobbar för ICA's motsvarighet. Jag kan väl säga det att omsättningen förmodligen har minskat för oss. Det beror främst på att serveringarna har stängt. ICA/COOP är bara safe-heavens när alla andra placeringar blöder
Citera
2020-03-18, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommerso
Jag jobbar för ICA's motsvarighet. Jag kan väl säga det att omsättningen förmodligen har minskat för oss. Det beror främst på att serveringarna har stängt. ICA/COOP är bara safe-heavens när alla andra placeringar blöder

Just nu tror jag på ICA och andra som säljer mat i butik. Folk måste äta och när man slutar besöka restauranger i stor utsträckning för att man jobbar hemma kommer det gynna matbutikerna.
Citera
2020-03-18, 23:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Utopia.
OMXS BEAR X15 var öppen tidigare idag.

Jag är inte helt säker, men jag tror att samma felmeddelande står om den underliggande tillgången handlas i tex. USA och deras börs inte öppnat ännu. Försökte med Disney häromdagen, men det var först efter 15:30 som det gick att handla. Är hyfsat grön när det kommer till bull/bear.

Ah ok tack så man får söka korta bear/bull papper på Cert Torget antar jag för att se mest omsatta..
Gick in Xact Bear 2, där vet jag man kan ligga lång av erfarenhet :P men när det är dags att sälja är svårt...
Citera
2020-03-18, 23:42
Avstängd
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlingoKlang50
När OMX börjar närma sig 600 så börjar det bli köpläge. Med senaste månadens takt så går det nog ganska snabbt.
12 års uppgång bortblåst. Thats life. Börsen är bara en lekstuga.
600? Keep dreaming.
Citera
2020-03-18, 23:42
Medlem
Raedas avatar
Börskraschen har knappt börjat, det finns fortfarande tid att sälja sina fonder!!!!
Vänta bara tills självaste Donald Trump insjuknar i Corona och i sina influensahallucinationer förklarar krig mot Kina, Ryssland och Iran på samma gång
Citera
2020-03-18, 23:57
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Mäh, lugn i bussen, det kommer inte bli en av de värsta kriserna mänskligheten gått igenom. Sån här fearmongering bidrar inte till någonting.

Där har du fel faktiskt. Skräcken gör att snöflingorna säljer sina aktier i panik och torskar en massa pengar. Som jag kan tjäna istället. Och det gör mig glad. Både att jag tjänar, och att de förlorar.
Citera
2020-03-19, 00:11
Avstängd
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Där har du fel faktiskt. Skräcken gör att snöflingorna säljer sina aktier i panik och torskar en massa pengar. Som jag kan tjäna istället. Och det gör mig glad. Både att jag tjänar, och att de förlorar.
Så länge börsen går ner har dom inte torskat några pengar, det svåra blir att pricka vändningen, som jag tror kommer snart.

Jag sitter kvar med mina aktier/fonder, köper som vanligt på mer vid löning.
Citera
2020-03-19, 00:13
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Så länge börsen går ner har dom inte torskat några pengar, det svåra blir att pricka vändningen, som jag tror kommer snart.

När de säljer så har de ju torskat. Och det är dessa aktier vi köper. Jag har samma strategi som dig, köper mer när det faller.
Citera
2020-03-19, 01:33
Medlem
vanartads avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
När de säljer så har de ju torskat. Och det är dessa aktier vi köper. Jag har samma strategi som dig, köper mer när det faller.

Vi får väl se om några månader hur bra era strategier är.
Under tiden kan ni ju googla: Herengracht om ni inte har något annat att göra.

Inga träd växer till himlen.
Citera
2020-03-19, 02:56
Medlem
”ECB meddelade vid midnatt mellan onsdag och torsdag att man inleder stödköp för 750 miljarder euro för att stötta ekonomin under coronautbrottet.” - f+ samt DI.

Inte något tråkigt paket. Öppnar Stockholm på plus imorgon tro?
Citera
2020-03-19, 03:08
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Anonymous
”ECB meddelade vid midnatt mellan onsdag och torsdag att man inleder stödköp för 750 miljarder euro för att stötta ekonomin under coronautbrottet.” - f+ samt DI.

Inte något tråkigt paket. Öppnar Stockholm på plus imorgon tro?

Ekonomin gick trögt redan innan Corona, ECB gjorde stödköp förra året på 20 miljarder euro i månaden samt sänkte räntan till minus. Riktigt illa denna situation, jag håller mig långt från börsen tills det är bekräftat att Coronaviruset är under kontroll, jävlar vilken slakt detta är och det kommer bli värre. Förslag till stödprogram: Ut med checkar med cash till folket.

Edit: Om någon är nyfiken på vad ECBs stödköpsprogram är:

https://www.ecb.europa.eu/explainers/tell-me-more/html/app.sv.html

De startade igen med stödköp Nov förra året, står inte med i första länken, lökarna har inte uppdaterat.

https://www.svt.se/nyheter/snabbkollen/ecb-stodkoper-och-sanker-ranta
Senast redigerad av MrLevaLivet 2020-03-19 kl. 03:41.
Citera
2020-03-19, 03:53
Avslutad
...
Senast redigerad av eggshells 2020-03-19 kl. 03:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in