Citat:
Ursprungligen postat av
Miss-Westcoast
Detta har jag funderat på i flera dagar! Fy faan säger jag bara. Vart läste du det? 😔
https://www.dn.se/nyheter/sverige/lilla-hjartats-familjehem-tack-for-all-karlek-och-allt-stod/
Står lite längre ner i artikeln. Sen har familjen startat en lilla hjärtat:
https://www.facebook.com/lillahjartatvanforening/
Jag läser artikeln om och om igen. Och är glad över det där jag hittar nya saker varje gång:
*I artikeln står det att det inte var Martin som var med i domstolen utan hans kollega Robert Nyström. Martin var alltså inte ens med i första förhandlingen där man vann.
Så det känns ännu mer som att Martin inte alls var intresserad av Esmeraldas bästa och därför valde han att gå på att föräldrarna kunde få tillbaka henne "Så han blev av med ärendet"
Vad tror ni?
*I kammarrätten kommer det även fram att pappan inte längre arbetar och att arbetsgivaren misstänker missbruk.
Ändå kommer domen några månader efter att hon ska tillbaka till en missbrukande pappa.
Är inte det olagligt? Alla pratar så mycket om att dem följde lagen med hon var ju omhändertagen av LVU och dessa punkter är ju fortfarande aktuella samt vägran av drogtest. Hon skickades alltså tillbaka till en man som, hon aldrig träffat, som misstänkts ha börjat missbruka igen OCH som hade skyddat identitet mot mot. Detta kan OMÖJLIGT vara lagligt? Det är grova tjänstefel.
Ingen som tog beslutet vill vara med på en intervju.
Kan man anmäla händelsen på något sätt?
Efter detta så kommer det flera orosanmälningar, föräldrarna försvinner helt och isolerar flickan, det kom in en orosanmölqn att flickan stirrade in i tomma intet och var svår att få kontakt med - Typiskt stesolid beteende. Kan mamman och pappan ha gett henne stesolid flera ggr för att då tyst på henne? Hon ville ju inte vara där och fick bäras ut i bilen skrikandes för att ens komma dit säger Melinda. Trots detta så gör socialtjänsten ingenting. Här SKA dem skydda flickan. Det har helt ignonerat alla stora feta varningsklockor och klagat på ett domslut. Ett domslut som kostade henne livet..