2020-03-18, 22:57
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lisett
Inte alla barn som i praktiken har två närvarande föräldrar, nej. Är detta en nyhet för dig?
Nej, det är det inte. Men det gäller väl knappast alla. Föräldrarna får helt enkelt ta sitt ansvar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkylatorn95
sluta mesa er, vi är alla soldater nu och slåss mot en mikroskopisk fiende!

sträck på ryggen, upp med hakan! här äter vi alla lera, grus och heinz bönor i konserv tills viruset är besegrat.

cravings är för pojkar och flickor.

vi är män med penisar och pungkulor av stål.

kom igen nu

Tufft sagt.
Vore du ironisk bara så...
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
https://mobile.twitter.com/maxelson/status/1240169370921373697

Oerhört intressant faktakoll på MASSOR av citat från herr Tegnell senaste tiden.

Jag tror faktiskt att han sa i början av epedemin ;

Barn smittar inte
Citera
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Förbered under två veckor så alla 65+ och riskgrupper kan isolera sig fullständigt i 2-3 månader. Därefter umgås resten så mycket som möjligt och sprider viruset, blir sjuka, och sen friska, forhoppningsvis utan alltför många allvarliga fall i vården. Sen släpper vi ut resten försiktigt i omgångar. Jag tror det skulle vara görbart.

Du har helt rätt.

Det var ju denna strategi som Storbritannien och Sverige ville ha.

Man då sprang 25-åriga hysteriker här inne på FB runt och skrek som stuckna grisar.
Trodde att 1 miljon svenskar skulle ligga i respirator.
Att allt måste stängas.

I själva verket får de flesta smittade inga symptom alls enligt ny amerikansk studie.
Citera
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Zink är också bra tillsammans med C-vitamin. Stärker immunförsvaret.

Jag tar Zink men visste inte det. Tack för infon.
Citera
Medlem
Sinnerstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Sluta sprida påhittad desinformation

Det är tyvärr inte desinformation.
Citera
2020-03-18, 22:58
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Sveriges ton mot Kina är befogad. Synd att andra fegar ur
Det finns många man kan ta ton mot. Men Sverige hänger i kjolarna på en del av dem.
Citera
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ribersborg
Den största utmaningen och som kommer att bli Sveriges fall är att ledarna för landet inte har med sig folket.

När du följer Danmark så är det som natt o dag i kommunikation och ledarskap. Gäller på alla poster, statsministern, ministrar och drottningen.

Jag tror att den största utmaningen kommer att bli våra bristande sjukvårdsresurser. Men svagt ledarskap är också ett stort problem.Jag vet bara inte vem som skulle ta över.
Citera
Medlem
Julskinkatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Du kan inte visa vad du baserar din åsikt på, märkligt att du då är så självsäker och påstridig.

Jag har ingen matematisk modell, just därför lyssnar jag på de som har det, och är skeptisk till sådana som du.

Ja ett auktoritetsargument. Du tror på regimen för det känns tryggt för dig som kan det. Själv har jag mycket tvivel efter alla Tegnells felaktiga prognoser och statens ickebefintliga beredskap.

Problemet för dig är dels att en väldigt stor mängd forskare tycker att Tegnell gör fel.
Ett annat problem är att covid 19 är nytt och vetenskapligt kan man inte säga att det finns modeller som bygger på erfarenheter av sjukdomen.
Citera
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Men det finns bortsett från barn bara ca 2,5miljoner friska. Hur ska man se till att de andra fem miljonerna som är i riskgruppen klarar sig?
Såvida man inte går på Tegnells "äldre, äldre" metafor. Som många tror är riskgruppen.

De äldre är riskgruppen. Med all önskvärd tydlighet. Titta statistiken från Italien
Citera
2020-03-18, 22:59
Bannlyst
Finns det någon studie på att man kan bli steril?
Citera
2020-03-18, 22:59
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LennyMacKenzie
Det är Kina som gett oss den här skiten så kineserna ger jag inte ett skit för. Risken finns att det blossar upp där igen när de släpper ut alla de har låst in för utan någon som helst immunitet ute i samhället så är risken stor att de inte blir av med viruset. Tyvärr är Kina den stora riskfaktorn när det gäller utvecklandet av diverse zoonoser just på grund av deras undermåliga djurhållning och deras inställning i övrigt. Skicka sluträkningen för vad detta kommer att kosta resten av världen till Kina.

Jag håller med, stäng av Kina i ett år och se om det de säger stämmer men samtidigt har vi i hela Europa dålig koll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in