2020-03-20, 13:55
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Jag vet det är tragiskt.

från sjukhus i bergamo

https://www.liveleak.com/browse?featured=1&page=4

notera att vid 1.10 säger hon triage och visar en skock patienter...

Fy fan.....Pingar maskinerna överallt för döda..............
Direkt länk: https://www.liveleak.com/view?t=u1RMH_1584529967
Citera
2020-03-20, 13:55
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Läs artikeln istället, inte bara rubriken!

Läste artikeln, dom har ingen bra förklaring hur han bara dog sådär, dom tror inte corona orsaka det för dom inte kan tänka utanför boxen, jag tror viruset har muterat.
Citera
2020-03-20, 13:56
Medlem
Covids avatar
And the band played on…

Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Helt besinningslöst! Är det ingen myndighet som kan slå näven i bordet och säga stopp?! Vad är det för fel på det svenska folket?

Stockholmarna måste sättas i karantän! Rent generellt! Det är i huvudsak stockholmare som åker upp till fjällen. Det verkar inte finnas något vett kvar i skallen på dem.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Hm.. Kan viruset ha muterat igen..?

Det låter mer som ett av fallen där folk uppges bara ha kollapsat. Fullt av videos från både Kina och Iran. Men han kan ju såklart ha dött av något annat än Corona. De lär väl obducera honom.
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
Vad vet du om det egentligen?
Läs! Google.. Sen återkom.
Citera
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
https://www.theguardian.com/world/2020/mar/20/coronavirus-australian-man-36-diagnosed-with-virus-dies-in-iceland

Vad fan är det här nu då?
36 blev plötsligt sjuk och bara dog helt plötsligt.

Verkar varit ett ovanligt snabbt förlopp.

inte bara 80+ gamlingar som dör tydligen

Nä ett och annat freak-case finns ju alltid såklart. Finns ju någon enstaka 20-åring som dör av vanlig influensa också då och då.
Citera
Medlem
Kan myggor sprida detta virus? Hmm...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Är det uppdatering på de som kräver akut vård eller enbart smittade? Vad jag känner till har vi ett par fall i Västerås, men på det diagrammet finns inte dessa noterade.
Jag kan inte detaljerna. Det står "vårdtillfällen". Det är vad som rapporterats från landets intensivvårdsavdelningar, så detta är patienter som typ behöver ligga i respirator med livshotande tillstånd. Kanske de i Väserås inte låg på IVA utan på annan avdelning?

Kolla in de här kurvorna som jämför olika år:

https://portal.icuregswe.org/siri/report/kumulativ

Den blå är för 2019/2020. Det var en ovanligt lugn säsong fram till vecka 10 då coronafallen började dyka upp. Från den tidpunkten viker kurvan av brant uppåt på ett sätt vi inte sett något annat år. Jag förutsäger att v13, dvs nästa vecka, kommer den blå kurvan att ha passerat den gula (som är för 2016/2017/) och vecka 14 kommer den blå att ha nått upp till den orangea. Eftersom det handlar om en stor anhopning samtidiga fall, så kommer systemet att braka ihop ungefär där. Den 3 april kommer det att vara fullt kaos.
Citera
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
De gamla och sjuka har inte varit på skidresa i Italien de har inte tagit hem viruset- Är det några som borde spärrats in så är det återvändarna från Italien.

Nu är det för sent det har redan genomfört sin smittspridning till oss andra. Men vi ska inte betala för deras jävla nonchalans.

Stämmer, hade dom jävla stekarna blivit isolerade efter sin lyxresa till italien, där de vaskade skumpa i baren, hade mormor Vera och farfar erik inte behövt leva sitt liv innanför sina väggar nu!
Citera
2020-03-20, 13:57
Medlem
Covids avatar
Nej.

Citat:
Ursprungligen postat av Ugglebajs
Kan myggor sprida detta virus? Hmm...
Citera
Medlem
Angående öppna skolor i Sverige

Denna bild säger allt...

https://ibb.co/5rwnbJT
Citera
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Jag har inte nämnt statlig detaljstyrning lol. Räcker med att folk uppmanar äldre att stanna hemma.

Men det fungerar ju. Är du inte observant ser du inte, dom går i mataffären, men inte i andra affärer inte i centrumanläggningar. Huruvida de besöker sin barnbarn vet inte jag och ingen annan heller det är svår att kontrollera. Men både dom själva och barnen borde ju tillsammans vara så medvetna att det hålls på ett minimum.

Känns lite gran som Vasaloppet . Man drar snöret vid olika etapper och gud nåd den som inte hinner undan när repet dras.

Jag var själv hos barn och barnbarn bara dagen innan det blev fullt med sådana besök. De planerade en påskresa till London och det var dagen före det var fult och fel. Därefter ställdes allt flyg in så det hela blev omöjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in