Citat:
Ursprungligen postat av
shinker
Sätt landet i karantän till hösten och se vad som händer när ekonomin är raserad. Antingen skattehöjningar på 10% som tack för att ni isolerat er eller så urartar kriminaliteten och era barn och äldre komner rånmördas på öpoen gata.
Eller, så kör vi enligt Tegnells "flockimmunitet" och riskerar döda hela befolkningen - vilket är bäst, anser du? Så länge ingen vet, exakt, hur detta virus kommer bete sig i framtiden så måste riskerna minimeras, i stället för att maximeras. Ekonomiskt återhämtar sig världen alltid, men kanske inte om de flesta i I-länderna dör och U-ländernas kretiner blir kvar att styra världen...
Detta är troligtvis en minimal sannolikhet, men OM det skulle vara så, så är det bättre att stå rustad INNAN man står inför fullbordat faktum.
Jag har vacklat fram och tillbaks - från förkylning till apokalysens fyra ryttare (vet fortfarande inte vilket ben jag skall stå på) och jag har gärna fel i den dystraste delen av mitt siande. Det tar jag alla dagar i veckan, men vad om jag/vi har rätt - skall vi chansa kring detta? Är det inte bättre att stå med skägget i brevlådan och behöva beklaga sig att "ja, vi överdrev tydligen det hela", än att behöva gå under med 90% utav mänskligheten?