Citat:
Ursprungligen postat av
nibenx
Asså, jag tycker många är för kritiska mot Tegnell!
För mig är han urtypen av den "asociala vetenskapsmannen", dvs kunnig men helt oförstående hur man framför komplexa saker till en allmänhet.
För mig är det befriande att lyssna på en person som inte är mediatränad och som rabblar fakta.
Sen att han fick kritik för att han verkade "upphetsad" inför pandemin förstår jag helt och hållet.
Tänk att du utbildat dig i typ 10 år, övat och tränat i ett helt yrkesverksamt liv inför en pandemi som händer vart 100-år och det tillslut händer det! Att man övat för match och tillslut mot alla odds blir det match.
Tro fan det att man är i gasen då trots att alla andra styrs av negativa känslor. Jag kan helt och hållet förstå detta.
Det är inte främst hans framträdande folk stör sig på även om detta också är ett ämne i sig - det är hans ständiga felaktigheter och svamlande som ligger honom i fatet. Å ena sidan, å andra sidan, sedan skall vi göra så, för att sedan ändra till något annat osv. Förstår till fullo att man icke kan vara säker i sina utsagor då inget kring detta virus är det, men varför då öppna käften och framstå såsom tvärsäker? Han måste lugna sig lite innan han uttalar sig. I ett slikt läge går det INTE att tala fritt, han och andra ledare som skall uppvisa ett lugn måste följa manus, annars blir det fel, särskilt när de får raka frågor riktade mot dem...
Att ingjuta lugn i befolkningen är A och O i dessa kriser - inte försöka framstå såsom en besserwisser och förmer än alla andra...