2020-03-18, 12:53
Medlem
https://www.dagensmedia.se/medier/dagspress/ntm-tappar-annonsintakter/

Citat:
Nyteckningen av annonser tvärbromsar och ingen vet hur länge krisen varar. ”Den kommer att påverka oss å det grövsta”, säger NTM:s vd Lina Hedenström
Citera
2020-03-18, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen

Vi kommer få se många sådana här artiklar framöver.

Ett tips till alla i tråden; bunkra! Med Champagne och fina likörer! Kommer finnas många tillfällen att fira framöver!

Lycka till - journalistjävlar!
Citera
2020-03-18, 14:16
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake

Vi kommer få se många sådana här artiklar framöver.

Ett tips till alla i tråden; bunkra! Med Champagne och fina likörer! Kommer finnas många tillfällen att fira framöver!

Lycka till - journalistjävlar!
Man kan ju tycka att annonser för postorderföretag, MatHem & liknande borde öka ordentligt. Jag tror vi kommer att se en ökning av hembeställningar som kommer att bli permanent även efter Corona. Dock tror jag att ännu fler kommer att vänja sig av med att köpa kvällstidningar.
Citera
2020-03-18, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Jo, de överskattar uppenbarligen sin produkt något rent enormt. De förstår nog inte att innan Internet och smartphones var var mans egendom köpte människor en kvällstidning för några kr främst för att ha något att bläddra i när de satt på bussen tiil och från arbetet, inte för att bilda sig.

Jo, visst är det så. Själv känner jag mig absolut villig att betala för något som håller hög kvalitet. Men Expressen - not so much..

Får passa på att uppmuntra folk att bidra/swicha till alternativmedia eller enskilda som man tycker gör ett bra jobb. Tycker det är rimligt att bidra med motsvarande peng som en tidningsprenumeration kostar, men utspritt på några olika håll. Själv har jag ganska oregelbunden inkomst och mitt eget donerande varierar därför en del från månad till månad.
Citera
2020-03-18, 14:28
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-bot
Jo, visst är det så. Själv känner jag mig absolut villig att betala för något som håller hög kvalitet. Men Expressen - not so much..

Får passa på att uppmuntra folk att bidra/swicha till alternativmedia eller enskilda som man tycker gör ett bra jobb. Tycker det är rimligt att bidra med motsvarande peng som en tidningsprenumeration kostar, men utspritt på några olika håll. Själv har jag ganska oregelbunden inkomst och mitt eget donerande varierar därför en del från månad till månad.
Håller med, viktigt att alla som kan bidrar till alternativmedia, var & en efter egen förmåga.

Föredömligt att du bidrar trots din varierande inkomst. Mycket bra.
Citera
2020-03-18, 16:35
Medlem
Citat:

De branscher som krisar kommer dra ner rejält på annonseringen. Resebranschen borde väl stoppa mer eller mindre all annonsering.

Och i spåren av avblåsta idrottsevenemang så tappar även spelbolagen stort. Så även spelbolagen kan tänkas dra ner rejält på marknadsföringsbudgeten.
Citera
2020-03-18, 16:49
Medlem
Bonnier börjar redan nu kräva ökad statlig hjälp.

https://www.dagensmedia.se/medier/dagspress/thomas-mattsson-nodvandigt-med-krisatgarder-for-att-stotta-branschen/

Citat:
Thomas Mattsson: ”Nödvändigt med krisåtgärder för att stötta branschen”

Expressens tidigare chefredaktör Thomas Mattsson har tidigare varit emot statligt stöd till tidningarna. I dag, givet coronavirusets konsekvenser, resonerar han annorlunda: ”Politikerna måste agera snabbt för att säkerställa en fortsatt nyhetsförmedling med samma ambitioner och kvalitet”.

Har dock svårt att förstå varför detta behövs. Om annonsintäkterna dyker. Höj priset på tidningen. Ni har väl en kvalitetsprodukt som massan vill ha? Inte? Varför ska ni då ha stöttning?
Citera
2020-03-18, 17:23
Medlem
Citat:

https://www.dagensmedia.se/medier/dagspress/thomas-mattsson-nodvandigt-med-krisatgarder-for-att-stotta-branschen/

Har dock svårt att förstå varför detta behövs. Om annonsintäkterna dyker. Höj priset på tidningen. Ni har väl en kvalitetsprodukt som massan vill ha? Inte? Varför ska ni då ha stöttning?

Exakt!

Dags att höja priset. Kvalitetsjournalistik är ju "värd att betala för".
Och skriv mer flyktingsnyft, HBTQ-propaganda.... Och framförallt; skriv mer om KLIMATET.

Då kommer allt att lösa sig.
Citera
2020-03-18, 17:47
Medlem
NoTruces avatar
Citat:

Han tycker givetvis att det är ett "demokratiproblem" om slaskpressen inte får härja som de vill.
Citera
2020-03-18, 18:56
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Han tycker givetvis att det är ett "demokratiproblem" om slaskpressen inte får härja som de vill.

Naturligtvis gör han det.

Men det är lite märkligt att han hävdar att just hans envägskommunikation utgör grundbulten demokratin vilar på. Flashbacks tvåvägskommunikation borde rimligen främja det demokratiska samtalet i klart högre omfattning.
Citera
2020-03-18, 18:59
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Naturligtvis gör han det.

Men det är lite märkligt att han hävdar att just hans envägskommunikation utgör grundbulten demokratin vilar på. Flashbacks tvåvägskommunikation borde rimligen främja det demokratiska samtalet i klart högre omfattning.

Tidningar som lever på "SÅ VAR XXX SISTA SVÅRA TID" så fort en kändis de inte brydde sig ett skit om dagen innan dör ska inte ha en krona i skattepengar.

Flashback är ett utmärkt exempel på ett demokratiskt forum. Visst, det finns regler, men grundprincipen är ändå att man litar på att folk överlag är vettiga.
Citera
2020-03-18, 22:50
Medlem
bergsturks avatar
Citat:

Martin Jönsson har en gnällartikel om detta i DN, familjen Bonniers huvudpropagandaorgan, också. Buuh buuh svår tid buuh buuh statliga stöd krävs buuh buuh demokratiproblem. Skulle länka men vill inte stödja hat- och lögnmedia med ett endaste klick.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in