• 1
  • 2
2020-03-18, 18:31
Medlem
Vilka mediciner mot depression eller psykos bör användas om man önskar bedöva sig själv och försättas i en dimmig dvala?
Citera
2020-03-18, 19:09
Medlem
Escitalopram 20mg. Zombie mode antideprisiv medicin.
Citera
2020-03-18, 20:14
Medlem
KlappMungons avatar
200 mg Nozinan sågar dig rätt rejält i pallet.
Citera
2020-03-18, 20:42
Medlem
Port-charlottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallingagain
Escitalopram 20mg. Zombie mode antideprisiv medicin.
Det där är högst individuellt,jag käkar 20mg escitalopram +45mg mirta+lithium . Inga biverkningar förutom lite törstig .
Neuroleptika typ risperdal ,nosinan mm...fyfan zombie
Citera
2020-03-18, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlappMungon
200 mg Nozinan sågar dig rätt rejält i pallet.

Haha, Det kan jag intyga. Absolut en av de best sederande medicinerna jag någonsin prövat. Men under den tiden som man inte är "bedövad" så kommer man förmodligen att sova.

Detta är dock inte något att eftersträva, folk kommer se dig i ögonen och inte se någon där.

Mvh
Citera
2020-03-19, 02:38
Medlem
finnsingenguds avatar
400-600mg seroquel(quetiapin) så försvinner dagarna fort, man ligger mest och chillar utan några känslor alls. Tog det dagligen när jag satt på låst och jag höll mig mest för mig själv i min lilla bubbla. Sex månader gick snabbt som attan, kändes som hälften. Om du bara vill sova så rekommenderar jag zyprexa, olanzapin 20mg. Kan lätt sova i femton till tjugo timmar på en dos. Blir en zombie av förstnämnda och trött/lättirriterad av det sistnämnda.
Citera
2020-03-19, 17:22
Medlem
Det är kanske inget att eftersträva, men ibland vill man bara bli borta i huvudet för att slippa ens tänka. Men då kanske cannabis är ett bättre val, om det ändå vore lagligt och ordinerat inom sjukvården.

Psykosmediciner har galet många farliga biverkningar. Ibland undrar man vad det är för gift man förväntas stoppa i sig..
Citera
2020-03-19, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jontekotten
Det är kanske inget att eftersträva, men ibland vill man bara bli borta i huvudet för att slippa ens tänka. Men då kanske cannabis är ett bättre val, om det ändå vore lagligt och ordinerat inom sjukvården.

Psykosmediciner har galet många farliga biverkningar. Ibland undrar man vad det är för gift man förväntas stoppa i sig..

Du mår bättre av att tänka klart, om du inte tänkte vara "borta" resten av ditt liv. Att skjuta fram på problemen är ofta problematiskt och lönar sig nästan aldrig. Nu vet jag inte vad du har på hjärtat men att bedöva dig totalt tror jag inte är en bra idé.

Mvh
Citera
2020-03-19, 20:44
Medlem
Magnituds avatar
Ketamin
Citera
2020-03-20, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HpQ
Haha, Det kan jag intyga. Absolut en av de best sederande medicinerna jag någonsin prövat. Men under den tiden som man inte är "bedövad" så kommer man förmodligen att sova.

Detta är dock inte något att eftersträva, folk kommer se dig i ögonen och inte se någon där.

Mvh

Bra uttryckt.

Jag skulle i synnerhet avråda från antipsykotiska läkemedel om inte behov föreligger, pga. av ev. biverkningar, som tardiv dyskinesi, diabetes och blodproppar.
Citera
2020-03-20, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av W.S.
Bra uttryckt.

Jag skulle i synnerhet avråda från antipsykotiska läkemedel om inte behov föreligger, pga. av ev. biverkningar, som tardiv dyskinesi, diabetes och blodproppar.

Du har rätt. Ska sluta med sånt eftersom besvären inte är så stora att riskerna blir värda att ta.
Citera
2020-03-20, 21:53
Medlem
Äsch börja med illegala droger istället, det trubbar av en om det är vad du vill. Kan rekommendera amfetamin.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in