Jag sålde/flyttade det mesta av fonder (tjänstepension, ppm, isp, mm) i början av februari, så nu är frågan var man ska stoppa detta istället. Mycket hamnade på lågriskräntefonder, men de sjunker ju också.
Är det för off topic att fråga om alternativ där man kan hänga med ev. inflation ett tag och i bästa fall någon procent till?
Edit: Vad göra med det, som tur vad lilla (några hundringar som jag missade att flytta) som följt med i raset?
Senast redigerad av Surtruten 2020-03-18 kl. 19:06.
Tror på en uppgång närsomhelst, trots dagens kolsvarta rubriker världen över.. vi får se om jag lyckats pricka någorlunda rätt
Securitas tror jag definitivt på i detta. Kommer bli en jävla massa extrajobb hos dem nu i sommar med tanke på alla tomma lokaler och tillfällestjuvar.
Senast redigerad av GoUoD 2020-03-18 kl. 19:07.
Många som vill måla domedagsrubriker här och det kan jag förstå då de flesta verkar spara kortsiktigt, hålla max nån vecka. Då kan jag förstå er panik. Ett tips är att hålla några år så slipper ni oroa er så mycket.
Jag kollar BTC just nu. Vi måste ställa oss frågan om det är logiskt när FED pumpar in 1 Trillion dollar per dag in i det financiella systemet. Pengar som inte finns. När kommer det braka för det har det gjort förut.
Jag sålde/flyttade det mesta av fonder (tjänstepension, ppm, isp, mm) i början av februari, så nu är frågan var man ska stoppa detta istället. Mycket hamnade på lågriskräntefonder, men de sjunker ju också.
Är det för off topic att fråga om alternativ där man kan hänga med ev. inflation ett tag och i bästa fall någon procent till?
Edit: Vad göra med det, som tur vad lilla (några hundringar som jag missade att flytta) som följt med i raset?