2020-03-18, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Italinerna gick bokstavligen ut och åt på restauranger, gick på krogen osv, trots att den italienska regeringen satte igång utegångsförbud, detta var trots att folk var smittade, italienare har likt spanjorer och fransmän en kultur av att röra vid varandra vilket leder till att sjukdomar som sprids via hudkontakt osv kommer att spridas mycket, mycket snabbare.

Inte det jag vill komma fram till.

Som artikeln beskriver så hade 99% sjukdomar innan corona.

700k dog förra året det är nästan 2000 om dagen i snitt så det hade varit intressant om dessa personer hade dött ändå vid samma tidpunkt.
Senast redigerad av seeeg321 2020-03-18 kl. 18:25.
Citera
2020-03-18, 18:28
Medlem
Dow är nere mycket på grund av oljepriset och inte så mycket av corona.

Oljepriset är nere nu på snart 20$ och det är nästan 30$ på två veckor.

Skulle säga att det är minst 3000-4000 av värde på DOW.
Senast redigerad av seeeg321 2020-03-18 kl. 18:30.
Citera
2020-03-18, 18:29
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321

700k dog förra året det är nästan 2000 om dagen i snitt så det hade varit intressant om dessa personer hade dött ändå vid samma tidpunkt.

Och återigen, det handlar inte om att Corona är super dödligt utan att den överbelastar sjukvården, 700 tusen kanske dog förra året, men tack vare överbelastningar där läkare också blir sjuka leder till att det mycket, mycket väl kommer att vara fler som dör i år av sjukdomar än under 2019, Italien har nämligen en väldigt hög dödlighet i form av trafikolyckor precis som Grekland.
Citera
2020-03-18, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321

Ja där har du personer med fetma. De har underliggande sjukdomar som hjärt- och kärlsjukdomar, astma, diabetes och ibland är det inte ens upptäckt och ibland är det upptäckt med de har inte ekonomisk medel att köpa mediciner. De är 70 miljoner. Dödstalen där kommer att bli höga, för när det väl drabbar dessa människor så får de problem med vård. Det måste till speciella ambulanser och det räcker inte till alla.

Och det är fler som också borde vårdas på sjukhus men alla kommer inte att kunna få vård i landet.

Om Trump nu vetat sen i januari att det var en pandemi hade han kunnat sätta upp lokaler att användas för vård. Försökt snabbutbilda undersköterskor.
Citera
2020-03-18, 18:45
Medlem
Hur långt ligger USA efter Italien nu? Någon som har något uppskattning av dagar och veckor?
Citera
2020-03-18, 18:49
Medlem
hjaelploskilles avatar
Är förbluffad över hur han kan säga att han tagit det på allvar från dag ett och hela tiden vetat att det är en pandemi.
Citera
2020-03-18, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jatroddejavaprometeus
Nja, du kan knappast citera alla demokrater, det är ett rent absurt påstående. Det finns garanterat en massa människor som känner så som du skriver, men varför skriver du det på engelska utan källhänvisning? Det framstår mest som underligt med tanke på att du bevisligen kan skriva på svenska.
Du förstår ironi...NOT! Det var inget citat.
Citera
2020-03-18, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
Är förbluffad över hur han kan säga att han tagit det på allvar från dag ett och hela tiden vetat att det är en pandemi.

Han kör samma stil som alltid, ljuger rakt ut och kärnväljarna tror på det han säger senast.

Men jag tror det kan bli problem med det här för det kommer att ge svårigheter för dem. Om de insjuknar och behöver vård för de är äldre eller har underliggande sjukdomar, är feta eller är rökare så kommer inte vården att räcka till dem. Och vad ska han då ljuga om? Tala om för dem att det är mycket bättre att de får dö hemma i sin hemmiljö och han aldrig ska glömma dem, och att det är bra om ni håller vid liv så ni kan rösta på mig innan ni har en fantastiskt fin fest vid din bortgång?

Han lovade ju att alla som ville skulle få testas. Undrar hur många som försökte bli testade och efter något tag fick veta att det bara var en lögn av Trumpen. Bara det kan ju få en att bli lite irriterade åtminstone.
Citera
2020-03-18, 18:56
Medlem
0rganets avatar
Man ser ju trumpeterna leta klipp när Joe! säger något fel men detta är Donald från dagens presskonferens: https://twitter.com/Politidope/status/1240311803990749191 (video)

Kan inte ens läsa högt från ett färdig manuscript utan att totalt förirra sig och det verkar som han försöker förstå vad han läser samtidigt... inte konstigt att marknaden kraschar (igen), Donald borde nog sluta med publika framträdanden tillsvidare.

Inte faan ska det behövas en sköterska som står bredvid usa:s president och förklarar vad den gamle mannen säger!
Citera
2020-03-18, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlbertEnben
Hur långt ligger USA efter Italien nu? Någon som har något uppskattning av dagar och veckor?

Hur menar du? Smittan kom väl samtidigt men har slagit mycket hårdare i Italien. Jag skal titta mer på siffrorna men det är väl inte troligt att USA kommer att få riktigt samma inferno som i Italien, jag tror att man jobbar bra i USA just nu på att testa allt som rör på sig. Stora resurser. Dessutom sätts tydligen två stora fartyg in som sjukhus. Jag behöver dock inhämta mer information för att riktigt vara säker på hur det ser ut.
Citera
2020-03-18, 19:06
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Nää Kineserna köper nog upp Boeing när de får som mest bidrag från de amerikanska skattebetalarna!

Lite kul med Donalds förslag att ge varje amerikan lite $ direkt för att de ska köpa och det ska stimulera ekonomin.
Tidigare har ju Donald litat på Trickle-down ekonomin, Så varför föreslår de inte att ge miljonärer/miljadärerna massor av pengar istället för alla, de ser ju ut som kommunister?

Trump´s basunerande om 1 000 USD till gemene amerikan motsvarar vad? En månadshyra? Ett par avbetalningar på bilen?

Det är bara vilseledning för det som verkligen spelar roll för Trump och hans administration, dvs tusentals miljarder $ i skattemedel för att försöka rädda Wall Street-maffians börsportföljer, som till stor del består av företag som under decennier prioriterat utdelning över allt annat.

Inte för att det kommer att hjälpa. marknaden saknar allt förtroende för Trump, det står glasklart vid det här laget.
Citera
2020-03-18, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Man ser ju trumpeterna leta klipp när Joe! säger något fel men detta är Donald från dagens presskonferens: https://twitter.com/Politidope/status/1240311803990749191 (video)

Kan inte ens läsa högt från ett färdig manuscript utan att totalt förirra sig och det verkar som han försöker förstå vad han läser samtidigt... inte konstigt att marknaden kraschar (igen), Donald borde nog sluta med publika framträdanden tillsvidare.

Inte faan ska det behövas en sköterska som står bredvid usa:s president och förklarar vad den gamle mannen säger!

Jag ligger idag efter i informationsinhämtningen men tydligen satt det någon på CNN och gav Trumpen beröm och menar på att han leder det rätt. En djävla soppa alltsammans för jag tror mer att börsen bekymrar Amerikanerna mer än corona. Jag tror faktiskt det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in