Citat:
Ursprungligen postat av
Olbars
Nåväl. Vi har faktiskt kompetens på många andra positioner, och till och med handlingskraft på sina håll. Allt hänger inte på AT.
Läkare och sjuksystrar gör allt vad de kan. Flera av regionernas smittskyddsläkare förtjänar beröm. Säkert nån eller annan politiker också, som nu tar saken i egna händer.
Jag tror den här krishanteringen kommer föda morgondagens ledare. Mycket kommer förändras.
Näe, allt hänger inte på honom - som tur är, men hans agerande är kontraproduktivt.
För min del får de gärna lyfta fram de som kämpar och som du räknar upp, de behöver vårt stöd och vi behöver veta vad de kämpar mot och att de kämpar för oss.
De som har ledaregenskaper på den högre nivån i samhället tillhör oppositionen och släpps inte fram. Jag tror att EBT, Jonas eller JÅ skulle göra ett bättre jobb som samlande kraft än de som står till buds.
Risken finns att vi får vänta på morrondagens ledare, det är mycket som behöver ändras i grunden här i landet. Jag är inte ute efter ”mandom mod och morske män”, men jag tycker att det jamsas för mycket här. Vi tror att vi befinner oss högst upp på Maslows trappa och agerar utifrån det (och som om resten av världen befann sig där).