2020-03-20, 02:01
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissBobby
Idiot. Det är snarare du som borde posta i konspirationstråden.

Så många kan inte smittas utan att ha haft kontakt med någon smittad. Du är fri att ha dina egna fantasier.
Men det smittar ju via döda ytor och folk tvättar inte händerna och pillar näsan.
Sen smittas man om man umgås inomhus i cirka femton minuter. Att det märks är för att inte många har ännu fått immunitetsförsvar.
Citera
2020-03-20, 02:01
Medlem
Hade inte Mengele släkt i Holland eller var han på semester hos släkten där nyligen.Hursomhelst en anledning till hans handlande- ur dagens le Monde (googleöversättning)

Inom europeiska länder framträder Nederländerna i kampen mot coronavirus-pandemin: liksom Sverige och, i mycket mindre utsträckning nu, Storbritannien, vägrar de fortfarande att tänka på obligatorisk fängelse särskilt i Frankrike och Italien. Landet håller sig vid teorin om kollektiv immunitet.

https://www.lemonde.fr/planete/article/2020/03/19/coronavirus-la-strategie-de-lutte-des-pays-bas-sans-confinement-fait-polemique_6033618_3244.html
Citera
2020-03-20, 02:02
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Med risk för att vara en buzzkill och för att vara allvarlig för en sekund vill jag nog mena att du måste skilja på vad som är rimligt, möjligt och önskvärt.

Det som är rimligt att lära ett barn idag är annorlunda mot på sjuttiotalet på grund av att samhället utvecklats. Vi behöver inte lära barn att slå hippies längre för de finns inte mer. Men det är rimligt att lära knattar att åka i grupp på elscooters för det är modernt numera.

Det är inte möjligt att härda sig imun mot sjukdom ar helt enkelt för att vår organism är muppig. Det är däremot möjligt att få hiv så man får bra mediciner som ordnar alla virus #iland #välfärd #inteiafrika. Så att förmå knattarna att experimentera lite sexuellt i tonåren på språkresan kanske inte enbart är av ondo.

Sen är det ju alltid önskvärt att yngre behandlar äldre som en kejsare om man med yngre menar de som är yngre än mig och äldre menar mig.
Så har du barn vore jag glad om du tränar dom att ge äldre män på soffor vindruvor.

Tillbakakaka

https://youtu.be/Rp6HF7mxTlo

Jag vet inte ens var jag ska börja med ditt inlägg Vad vill du ha sagt? Jag har märkt att jag inte får någon hjälp vad gäller inlägg - lita inte på Google!
Och deras rättstavning!

Vi är körda!
Citera
2020-03-20, 02:03
Medlem
Slashkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chloemm
Astma är inte en riskgrupp
Nej. Men enligt fernebo så är dom det, han listade även diabetiker och hjärt/kärl sjukdomar så jag valde den minst troliga sorry ifall ironin inte gick fram... ska hänga upp en skylt nästa gång jag vill ironisera...
Citera
Medlem
Lotavoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chloemm
Skillnad på 1 miljon som är fel. Och 300.000 som är riktiga siffran

Ja okej då, fine. Men så vadå, 10 k döda på 3 månader kontra 300 000 över 12 månader? Ser inte problemet riktigt mer än att det sprids snabbare och att det drabbar äldre i högre grad än vanligt men på det stora hela så är det mer eller mindre ett nytt virus bara?

Förstå mig rätt jag säger inte att det inte är förjävligt i sig, jag tycker bara att media överhypeat det här till max för att tjäna cash.
Citera
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slashken
Ingen aning om huruvida Norge har fler astmatiker än Italien. 22 av de 34 hade underliggande sjukdomar vilket borde ge 12 patienter utan underliggande sjukdomar så det stämmer inte, men nästan Sen vet man fortfarande inte hur de fall där det är underliggande sjukdomar, är fördelat över åldrarna, eller tänker jag fel?

Fast underliggande sjukdomar är rätt ovanligt hos yngre, men ökar snabbt bland personer över 50. Bland personer över 75 är det nästan 100%, så man kan nog anta att de flesta av de yngre som intensivvårdas är friska.

Vi vet naturligtvis inte, men det vore inte helt logiskt att de unga har sämst hälsa.
Citera
2020-03-20, 02:05
Medlem
BrunoC-2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejvidica
-Vad har detta med vad jag skrivit i tråden att göra ? J-a vänstertroll

Simpelt, har du läst ditt egna inlägg ens? Jag gjorde åtminstone ett försök att förklara för din efterblivna hjärna varför det inte alls är försumbart i jämförelse med andra stora dödsorsaker eller som nån vanlig influensa. Samma skit som redan upprepats 1000 ggr innan i tråden, men av nån anledning tyckte du - naivt som ett efterblivet barn med Down's syndrom - att du hade något jätteunikt, nytt och spännande inlägg att bjuda på.

Fast nu säger jag förstås inte att du är en komplett jubelidiot här, jag säger bara att du passar så pass väl in i mallen för en. Dåligt formulerade inlägg, versaler på fel ställen, inga mellanrum efter kommatecken, personangrepp och hetsar upp dig från ingenstans, talar om vänstertroll när du vet nada om min politiska hållning och är uppenbarligen för lat och dum i huvudet för att orka bry dig titta i min posthistorik ifall så är fallet då. Nej, har en nyreggad otrevlig liten skitmupp som du tänkt bli långvarig här, så blir du dessvärre tvungen att komma med mer än så här, tyvärr.
Citera
2020-03-20, 02:06
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Ditt nick är väldigt talande. Jag vill inte leva med att jag tog livet av mina föräldrar.

Jobbar du på vårdhem? Har du barn?

Isåfall bör du känna till vad forskarna känner till: Man är som mest smittsam innan man själv vet att man är sjuk, dvs upp till 14 dagar innan symptom.

Ditt barn som verkar friskt kan alltså smitta dig utan att du vet något, sen smittar du dem du kommer för nära i upp till 14 dagar innan du förstår att du är sjuk. Då kan det redan vara för sent på samtliga på vårdhemmet.

Tegnell vet antingen om detta redan, varför det måste vara deras plan, eller så vet han inte om detta trots "500 kompetenta personer inom samma myndighet" som alla oxå måste missat detta, vilket betyder att de är inkompetenta.

Detta förstod jag för över en månad sedan, även innan den nyaste forskningen framkom om detta ifrån Italien för några dagar sedan. Kolla mina tidigare inlägg ifrån förra månaden för verifikation av detta.
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Fel!
Viruset kan inte flyga. Om någon hostat i en hiss kan det kvarstå ett litet tag men det du tänker på är när viruset smittar från person till person VIA döda ytor, till exempel ett dörrhandtag.

Just därför det är så viktigt med god handhygien.

Det eviga tjatet om handsprit beror på att om fokus skulle läggas där det hör hemma så skulle arbetsbina inte längre våga åka varken buss eller tunnelbana. Hur skulle då de improduktiva men välmående framleds kunna smörja sitt krås?

En parasit utan värddjur är dömd att gå under.
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Med risk för att vara en buzzkill och för att vara allvarlig för en sekund vill jag nog mena att du måste skilja på vad som är rimligt, möjligt och önskvärt.

Det som är rimligt att lära ett barn idag är annorlunda mot på sjuttiotalet på grund av att samhället utvecklats. Vi behöver inte lära barn att slå hippies längre för de finns inte mer. Men det är rimligt att lära knattar att åka i grupp på elscooters för det är modernt numera.

Det är inte möjligt att härda sig imun mot sjukdom ar helt enkelt för att vår organism är muppig. Det är däremot möjligt att få hiv så man får bra mediciner som ordnar alla virus #iland #välfärd #inteiafrika. Så att förmå knattarna att experimentera lite sexuellt i tonåren på språkresan kanske inte enbart är av ondo.

Sen är det ju alltid önskvärt att yngre behandlar äldre som en kejsare om man med yngre menar de som är yngre än mig och äldre menar mig.
Så har du barn vore jag glad om du tränar dom att ge äldre män på soffor vindruvor.

Tillbakakaka

https://youtu.be/Rp6HF7mxTlo
'
Du är köpt alltså?
Citera
2020-03-20, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lotavos
Jag vet inte riktigt vad jag ska säga, enligt experten "Fredrik Elgh" så kommer det mest troligt att bli flera tusentals dödsfall i Sverige långsiktigt av detta virus. Det ser jag faktiskt som extremt orimligt med tanke på att vi haft 11 dödsfall nu på ca 1.5 vecka och självklart är inte "det värsta" över ännu men att tro att vi ska få en ökning på så 300x-500x under 1 år ser jag som helt osannolikt. Jag menar, det har legat stabilt på samma antal dödsfall nu i ca 1 vecka och om det nu skulle bli så pass mycket värre så borde rimligen antalet döda per dag att ha ökat i betydligt snabbare takt än det varit.

Jag räknar kallt med att det hela landar i något liknande som influensan 2018 och att det blir runt 1000 dödsfall men det är bara en ren gissning egentligen, är inte det här extremt överhypeat av media?
Den siffran (Elghs) är inte värd att vara alarmistisk över i alla fall.
Citera
2020-03-20, 02:08
Medlem
fernebos avatar
Rätt stor andel unga som vårdas på sjukhus även i USA.

Citat:
Av de 508 patienter som var inlagda på sjukhus i USA den 16 mars var 38 procent mellan 20 och 54 år. Hela 29 procent var under 44 år, enligt en ny studie från Centers for Disease Control and Prevention ( CDC ) i USA, en byrå under United States Department of Health.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/XgArMW/amerikansk-studie-unge-voksne-kan-bli-sykere-enn-foerst-antatt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in