Citat:
Ursprungligen postat av
aina08
Hur länge har du varit sjuk och vad har du för tydliga symtom?
Ja mörkertalet är nog väldigt stort.
Galet att man inte följer upp och testar, i alla fall de som verkligen kan vara sjuka.
Enligt smittskyddsläkaren Staffan Sylvan beräknar han att runt 8000 är smittade bara i Stockholm och att det vid månadsskiftet kan vara närmare 20.000, dvs 20 gånger högre än vad Folkhälsomyndighetens tror.
https://omni.se/smittskyddslakare-satt-hela-stockholm-i-karantan/a/8mkaa1
Det började i fredags den 13:e mars. Första symptomen var som en klump/svullnad i halsen men också något ansträngande andning. Jag trodde självfallet att det bara berodde på någon förkylning då jag var uppe samma vecka och åkte skidor i Sverige. Svullnaden gick sedan över till smärta och väldigt ansträngande att andas, det var då jag ringde 1177. Sen kom hostan, 39,3 graders feber igårkväll och sjukt ansträngande att andas, en jävla värk i varenda led och även sjukt ont i lungorna samt ländryggen... Då jag har opererat bort halsmandlarna samt har allergi/astma så har jag förmodligen drabbats hårdare av viruset än många andra. Jag var tvungen att låna bricanyl av nära och kära för att vidga mina luftrör. Idag är det snarlikt men andningen har blivit mycket bättre efter att jag börjat dricka riktigt heta drycker, dock fortfarande runt 39 graders feber när jag inte käkar Alvedon.
Ja, det låter mer rimligt. Jag gissar dock på att vi pratar om runt 50.000 smittade under nästa vecka.
Den som överlever får se!