2020-03-18, 15:07
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 415brushan
Nja men jag har nog en flickgissning på säg 50 pers 🤷🏽‍♂️
Du är så välkommen så, även henar och hondjur kan självklart komma med sin gissning

Jag håller på att klura på detta. Nu vet jag att vår regering är totalt handlingsförlamade att agera i tid. Men vi får se. Jag utesluter inte denna möjlighet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Hur länge har du varit sjuk och vad har du för tydliga symtom?

Ja mörkertalet är nog väldigt stort.
Galet att man inte följer upp och testar, i alla fall de som verkligen kan vara sjuka.

Enligt smittskyddsläkaren Staffan Sylvan beräknar han att runt 8000 är smittade bara i Stockholm och att det vid månadsskiftet kan vara närmare 20.000, dvs 20 gånger högre än vad Folkhälsomyndighetens tror.
https://omni.se/smittskyddslakare-satt-hela-stockholm-i-karantan/a/8mkaa1

Det började i fredags den 13:e mars. Första symptomen var som en klump/svullnad i halsen men också något ansträngande andning. Jag trodde självfallet att det bara berodde på någon förkylning då jag var uppe samma vecka och åkte skidor i Sverige. Svullnaden gick sedan över till smärta och väldigt ansträngande att andas, det var då jag ringde 1177. Sen kom hostan, 39,3 graders feber igårkväll och sjukt ansträngande att andas, en jävla värk i varenda led och även sjukt ont i lungorna samt ländryggen... Då jag har opererat bort halsmandlarna samt har allergi/astma så har jag förmodligen drabbats hårdare av viruset än många andra. Jag var tvungen att låna bricanyl av nära och kära för att vidga mina luftrör. Idag är det snarlikt men andningen har blivit mycket bättre efter att jag börjat dricka riktigt heta drycker, dock fortfarande runt 39 graders feber när jag inte käkar Alvedon.

Ja, det låter mer rimligt. Jag gissar dock på att vi pratar om runt 50.000 smittade under nästa vecka.

Den som överlever får se!
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Helvete vilken propaganda och mörkläggning. A.Tegnell nu i Expressen:

Reporter: Hur många bekräftat smittade är det i Sverige nu?

A.Tegnell: Jaa.. jag har inte den exakta siffran. Den som är intresserad kan gå in på folkhälsomyndighetens hemsida och titta.

Reporter: Hur många ligger på intensivvården?

A.Tegnell: <tittar ointresserat åt sidan> Jaa... den sista siffran, tror jag, var att det har legat 15 personer på intensivvården vid något enstaka tillfälle <tittar ointresserat som det vore världens minst viktiga fråga>
Citera
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
många av de testade kanske redan hade tillfrisknat när man började med testerna därav inga symptom...

nån som hittat en länk till rapporten

Jag förutsätter ju att man har någon form av dialog med de testade. Borde det inte framkommit att "ja, jag har nyligen varit sjuk, men känner mig bra nu"?

Det är inte rimligt att anta att de asymptomatiska fall testade positivt, inte har något minne av att de nyligen varit sjuka men tillfrisknat, alternativt samtliga medvetet skulle ljuga om det. Makes no sense, liksom
Citera
2020-03-18, 15:08
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
https://c19.se/

Stockholm +36

Jag tänkte på IVA fall som Tegnell sa igår att han skulle redovisa dagligen, men 36 då, en matematisk (ej professionell) skulle vara att cirka 14 av dessa är sjukvårdspersonal som testats, och resterande är de som är så sjuka så de har testats, alltså inom sjukvård idag då i Stockholm.
Citera
2020-03-18, 15:08
Medlem
arneankanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jorban
Det är väl bara i Sydkorea antalet smittade har någon relevans

Tyskland?
Citera
2020-03-18, 15:09
Medlem
Karembeus avatar
Igår var det 12 patienter som intensivvårdades pga covid-19, stämmer det att det idag är 29 patienter som intensivvårdas pga covid-19?
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
nä men testerna kom inte igång förrens en person dött så många testade kan redan ha haft sina symptom, varför tror du inte artikeln nämner det?

Jag vet inte. Enlight me.
Citera
Medlem
Covids avatar
Töppen på snöppen där med.

Citat:
Ursprungligen postat av arneankann
Tyskland?
Citera
Medlem
Kungen pratar om eget ansvar samtidigt ser man alla möjliga idioter som fortsätter som vanligt , restauranger, köpcentrar , folk som står en halv meter från varandra i matbutiken, nej du kungen folk är naiva och har noll koll. Kanske sämst i Europa när det gäller eget ansvar .
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arneankann
Tyskland?

testar dom varenda jäkel där?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Mörkar Kina eller har dom fått stopp på hela skiten och nått flockimmunitet?
Flockimmunitet är det knappast tal om i Kina. Antingen mörkar de, eller så har de fått stopp på spridningen via drakoniska åtgärder. Folket kommer i så fall fortsatt vara utsatta för eventuella nya utbrott. Det här blir en lång kamp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in