Citat:
Ursprungligen postat av
Lonnrot
Hur tänkte du?
SD har ett slags moraliskt-intellektuellt övertag på en mentalt rätt sargad HD som han verkar ha för vana att exploatera? Han förebrår henne för att hon vill se LW död när det ju bara är ventilen för sakförhållandet att relationen mellan LW o SD borde upphöra. SD behöver HD:s psykiska oförmåga för att framstå som överlägsen. Det enda som är rätt i hela konversationen är HD:s ”dödshot, som är en bön om terminering av relationen, inte av LW. Dödshotet säger vad HD inte kan säga till SD. Står i stället för. Och är det enda friska. SD fattar inte det.
SD lever på andras svaghet, som HD förmodligen är beroende av att få sin svaghet inpiskad. Konversationen är en enda rapport från underjorden, det enda som har ett litet mått av ljus är HD:s dödshot. Resten är från plågornas och undergångens välde. SD är nåt slags psykopat. Fattar det inte. Tror att det är andra som är det, för han är ju ofelbar. Per definition och genom att HD bevisar det genom sin fortsatta närvaro.
Så mitt i prick!
Det enda jag har en invändning mot är jag tänker att HD inte är den som hatar mest här, utan det är SDs eget hat. Den försöker han plantera in i HD.
SD lever på andras svaghet! Väldigt bra uttryckt.
Jag kan inte annat än förundras över att man kan tycka att det ok att ens man pratar om att man önskar någon död på ett så ledigt sätt. Som att det handlade om vilket pålägg man hade på mackan eller om man drack juice till frukost. Var det inte så han själv jämförde vad han gjorde på kvällen under mordnatten.
Nä, allt är väl lika viktigt/oviktigt för honom.
Det enda som är viktigt är att polera ytan.
I den ingår HD och LW som behövs för att visa att han finns.
Allt det som de flesta andra har som färgar tillvaron, känslorna som gör livet värt att leva, som bara finns där, det finns inte naturligt för SD.
Han behöver färgsätta tillvaron själv, med dykning, flyga flygplan, ha två fruar, skriva dubbeltydiga loggar, få människor att leka hans lekar.
Allt under hans överinseende.
Till sist handlar det om liv och död.