2020-03-18, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Det kan ha varit ett raveparty i en gruva, det ska då innebära, att vi fortfarande inte har några indicier eller motivbild. De mordhot och sånt han erkänn är tagna ur sitt sammanhang och ske ses som en kärleksförklaring.
Mm. Det eventuella ravepartyt tillsammans med att SD ju har ett eget bankkort bör slå hål på allt ÅH har att komma med!
Citera
2020-03-18, 14:17
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Hur tänkte du?

SD har ett slags moraliskt-intellektuellt övertag på en mentalt rätt sargad HD som han verkar ha för vana att exploatera? Han förebrår henne för att hon vill se LW död när det ju bara är ventilen för sakförhållandet att relationen mellan LW o SD borde upphöra. SD behöver HD:s psykiska oförmåga för att framstå som överlägsen. Det enda som är rätt i hela konversationen är HD:s ”dödshot, som är en bön om terminering av relationen, inte av LW. Dödshotet säger vad HD inte kan säga till SD. Står i stället för. Och är det enda friska. SD fattar inte det.

SD lever på andras svaghet, som HD förmodligen är beroende av att få sin svaghet inpiskad. Konversationen är en enda rapport från underjorden, det enda som har ett litet mått av ljus är HD:s dödshot. Resten är från plågornas och undergångens välde. SD är nåt slags psykopat. Fattar det inte. Tror att det är andra som är det, för han är ju ofelbar. Per definition och genom att HD bevisar det genom sin fortsatta närvaro.

Så mitt i prick!
Det enda jag har en invändning mot är jag tänker att HD inte är den som hatar mest här, utan det är SDs eget hat. Den försöker han plantera in i HD.

SD lever på andras svaghet! Väldigt bra uttryckt.

Jag kan inte annat än förundras över att man kan tycka att det ok att ens man pratar om att man önskar någon död på ett så ledigt sätt. Som att det handlade om vilket pålägg man hade på mackan eller om man drack juice till frukost. Var det inte så han själv jämförde vad han gjorde på kvällen under mordnatten.

Nä, allt är väl lika viktigt/oviktigt för honom.
Det enda som är viktigt är att polera ytan.
I den ingår HD och LW som behövs för att visa att han finns.
Allt det som de flesta andra har som färgar tillvaron, känslorna som gör livet värt att leva, som bara finns där, det finns inte naturligt för SD.

Han behöver färgsätta tillvaron själv, med dykning, flyga flygplan, ha två fruar, skriva dubbeltydiga loggar, få människor att leka hans lekar.

Allt under hans överinseende.
Till sist handlar det om liv och död.
Citera
2020-03-18, 14:24
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
På väg hem från krogen, utrustad med pannlampa och ficklampa ? Varifrån kommer de upplysningarna? Inifrån ditt eget huvud?

Var det inte så poliserna mindes att SD hade sagt?
Att han hade kommit från krogen.
Han hade ju varit hemma och hämtat mobilen. Då tog han med sig ficklampa (och eller pannlampa) för att kunna springa snabbt in i skogen om de skulle jaga honom. Sa SD alltså.

Det bästa är att läsa poliserna egna rapporter. Tror att de finns i huvudprotokollet?
Mycket underlig berättelse.
Citera
2020-03-18, 14:25
Medlem
nonadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vore fantastiskt om man kunde lägga dina filer på samma sida som fupen i "Domar och förundersökningsprotokoll", om det går.

Jag försöker även snappa upp allt och lägga in i min cloud share.
Citera
2020-03-18, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nonada
Jag försöker även snappa upp allt och lägga in i min cloud share.
Toppen! Krmkr sprutade ju ur sig aktbilagor. Fullständigt galet att ens försöka komma ikapp. Tack Krmkr, nonada och panzer!
Citera
2020-03-18, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Jo, det har du såklart rätt i.
Det blir lite svårt att para ihop det.

Frågan är om hon kan/får ändra motivbilden under rättegångens väg??

Det skall bli ytterst intressant att se hur Hiding skall lösa det här, och vad allt handlar om.

Frågan är om Hiding vet om hur mycket hon pajade när hon plockade in Hanna för mord (för det innebar ju att Hiding trodde att Hanna var inblandad) Och om hon vet hur ännu mycket mer hon pajade när hon utan fight avskrev henne från mord (för det innebar ju att Hiding helt plötsligt INTE trodde att hon är inblandad)
Eller så har våran kära Hiding en fantastisk och genialisk plan som du o jag inte kan se.
Fast märkligt är det.

Personligen tycker jag annorlunda än Hiding.... I mina ögon så är det Hanna som har det största motivet och kände det största hatet mot Lena.
Stefan kunde ha fortsatt hur länge som helst med Lena, och hade väl egentligen ingen anledning att slå ihjäl henne.

Nä Hanna skulle suttit bredvid..... Skall bli jäkligt intressant att se hur detta slutar, och jag är fullt medveten om dilemmat med motivet.

Har aldrig varit med om nåt liknande fall.

Och Stort Tack till dig och alla andra som har bidragit till denna FUP.
Inga mer insättningar behöver göras och hela FUP har blivit betald.
Tillsammans allihopa så har vi på olika sätt bidragit till att vi idag har en av Sveriges mest märkliga mordfall i våra datorer. Fast även om vi nu sitter med facit i handen så har jävlar i mig ingen av oss blivit nåt mer klokare...... Jösses vilken historia. Och allt detta pippande, att dom inte tröttnar.

https://forumbilder.com/i/roz4
Mottog förra veckan mer av den redan betalda FUP på 7000kr så beställ inte mer. Onödigt att vi sponsrar Örebros tingsrätt mer. Jag får alla tillägg som kommer in i målet Lena Wesström med post.
Har drygt 130 papper 2 cd-skivor ska titta över vad jag har som inte är ute så fort jag får tid.
Citera
2020-03-18, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jag tror att det var olika vad han ville
vid olika tider.

När han stalkade och fotade LW så var
han säkert svartsjuk och ville inte att hon
skulle lämna honom.

Det var säkert på riktigt då att hon var
hotad och rädd.

Men så fort HD avslöjade dem och tvingade
honom att välja och han valde HD så tror
jag att han helst ville slippa LW.

Då tror jag inte att LW hade något att vara
rädd för om hon hade lämnat.

Dödshotet var väl för att hindra henne att
avslöja relationen för HD?
Efter att HD fick reda på relationen så finns
väl inget mer dokumenterat våld eller hot
från SD?

Jag tror att om han ville lämna, det kan ha handlat om hennes uttryckssätt mot honom också. Hon var inte nådig alla gånger!
Hon skrev som "Du gör det prick NU, du har några minuter på dig ...stanna bilen och gör det nu!" - glömt vad det var han skulle uträtta, något med geocaching ... Hon beordrade honom ändra på det och det och att inte gulla med HD i geocaching -situationer mm mm. Han kanske inte visade det just då, men måste ha blivit ganska kränkt av att hon försökte dominera honom på det viset, en gift man med barn, allmänt respekterad.
Han samlade det inom sig en liten tid, sen svarade han på överdrivet sätt med ord som "död" och stalkade henne ja.
Man kan se som förmildrande omständighet (?) att han brukade fota det mesta - folk, saker, mat, platser, även in i andras hus. Förmildrande kan (?) vara att han upplyste henne om att han just varit eller var i hennes trädgård - men att stå och stirra rakt in vid fönsterkarmen, nej. visst är det rubbat.
Men det ingick i hela den rubbade situationen, en sado - masochistisk lek.
Ja du.
Svårt att välja vilken man ska heja på!!!
Senast redigerad av Moschata 2020-03-18 kl. 14:52.
Citera
2020-03-18, 14:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Puttenot
https://forumbilder.com/i/roz4
Mottog förra veckan mer av den redan betalda FUP på 7000kr så beställ inte mer. Onödigt att vi sponsrar Örebros tingsrätt mer. Jag får alla tillägg som kommer in i målet Lena Wesström med post.
Har drygt 130 papper 2 cd-skivor ska titta över vad jag har som inte är ute så fort jag får tid.

OK.
Då skall jag bara begära ut Gratis bilagorna i fortsättningen.

Jag har precis varit i kontakt med tingsrätten och dom är uppe i Aktbilaga 442.

Men det är i princip bara kallelser och delgivningskvitton.

Dom få handlingarna jag begärde ut är följande.:

Hej, Igen Isabelle.

Och tack än en gång att du har koll på mig och vad jag begär ut idag… ha ha ha ha.
Efter att ha läst dagboksbladet så begär jag ut följande handlingar.

Aktbilaga 420, 423, 424, 438

Tack.

I Mål nr B 2705-18, såklart

// J

Men då lovar jag att inte plocka ut nåt mer som kostar pengar, med tanke på risken att vi får dubbelt.
Tack för att du klargjorde detta för mig.
Citera
2020-03-18, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
De är väl nåt slags dopaminknarkare hela gänget.

Underlig kombination med sport!
Ulvar i fårakläder ...
Citera
2020-03-18, 14:39
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Jag tror att om hn ville lämna, det kan ha handlat om hennes uttryckssätt mot honom också. Hon var inte nådig alla gånger! Hon skrev som "Du gör det prick NU, du har några minuter på dig ...stanna bilen och gör det nu!" - glömt vad det var han skulle uträtta, något med geocaching ... Hon veodrade honom ändra på det och det och att inte gilla med HD i geocaching -situationer mm mm. Han kanske inte visade det just då, men måste ha blivit ganska kränkt av att hon försökte dominera honom på det viset, en gift man med barn. allmänt respekterad.
Han samlade det inom sig en liten tid, sen svarade han på överdrivet sätt med ord som "död" och stalkade henne ja.
Man kan se som förmildrande omständighet (?) att han brukade fota det mesta - folk, saker, mat, platser, även i i andras hus. Förmildrande kan (?) vara att han upplyste henne om att han just varit eller var i hennes trädgård - men att stå och stirra rakt in vid fönsterkarmen, nej. visst är det rubbat.
Men det ingick i hela den rubbade situationen, en sado - masochistisk lek.
Ja du.
Svårt att välja vilken man ska heja på!!!

Man måste inte heja på någon.

Båda gjorde fel.
Citera
2020-03-18, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Jag såg att ngn redan svarade - det är ingen pdf så du ska högerklicka och spara filen och sedan öppna den i en mediaspelare av ngt slag det är säkert där det går snett - om du bara klickar på den öppnar den sig inte av sig själv du måste välja med vilket program. Hjälpte detta alls? Om du beskriver var det går snett är det lättare att hjälpa.

Tack snälla... Jag laddade in ljudfilerna som vanligt, de hamnade i "Hämtade filer" -där försökte jag klicka fram dem och öppna med 2 högerklick. Gick inte! De betedde sig som alla PDF -dokument i Minfil..
men när jag gick tillbaka överst på Minfil (där man klickar på "Ladda ner") låg ljudfilen öppen i form av ett streck utan program, bara att slå på och lyssna.
Vidare så har en och annan PDF-fil med text slumpvis öppnat sig - men bara ibland, inte resten.
När resten inte gick, låste sig alla övriga filer också (vanliga bilder)! efter flera omstart av datorn kunna bilderna öppnas men inte PDF-filerna.
Något har låst sig.
Docdroid fungerar.
Men till saken, ljudfiler har jag lyssnat på. Brrr.
Senast redigerad av Moschata 2020-03-18 kl. 15:00.
Citera
2020-03-18, 14:43
Medlem
Det där om att SD var på väg hem från krogen. Det kan ju vara poliserna som hört fel, för det är väl en vanlig mening de hör mitt i natten och om jag förstått rätt så satt de kvar i bilen medan de pratade med honom.

Han kan ju ha sagt "hem från skogen" (som i och för sig är lika knäpp men mer förståeligt med tanke på pannlampa och ficklampa).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in