2020-03-18, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Hahaha. Dagens Dr Campbell förutspår en babyboom i december.

https://www.youtube.com/watch?v=nt2CBtukxtE

Som flera skrivit tar han upp Swe som särfall men det viktigaste är att karantänen i Lombardiet visar att nysmittade vänder. Peaken i Ita väntas om nån dag.Karantänen verkar funka.

JOACIM ROCKLÖV
@JoacimRocklov
·
2h
social distancing, had been conducted one week, two weeks, or three weeks earlier in China, the number of cases could have been reduced by 66%, 86%, and 95%, respectively, together with significantly reducing the number of affected areas [9].
Senast redigerad av pollarn 2020-03-18 kl. 13:03.
Citera
2020-03-18, 13:01
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maravilla
Tror fan jag kan ha haft corona. Uppvisade iaf symtomen (inklusive diarre).

Känner mig iaf fullt frisk nu där jag även börjat löpa i skogen men fortsätter hursom jobba hemifrån.

Säkert placebo, men så fort jag började bli febrig duschade jag iskallt (plågsamt) och det känns som att jag typ jump-startade mitt immunförsvar. Värt att ge ett försök fall ni känner att ni börjar bli lite febriga, även om det troligtvis är hobby-vetenskap.

Tack för ett bra inlägg! Jag är också sjuk( bättre nu )och har kört med torskleverolja, c vitamin och vitlök.

Man får kämpa med dom medel man har.
Citera
2020-03-18, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robocop999
Men han är en potentiell mördare. Han kan smitta Kerstin 83. Eller Olle 42 som har hjärtproblem.
Eller morfar Johan 79.

Alla är potentiala mördare i influensatider. Betyder inte att alla ska sätta sig i karantän när de blir snuviga.
Samhällena hade ju kollapsat varje säsong.
Citera
2020-03-18, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaminocho
Du har helt rätt, vi bör omgående skrida till verket med att upprätta speciella ”läger” för viruset från Judisk härkomst, som den virussmittade stackars Ariska befolkningen har blivit drabbade utav, och ge dem en ordentlig renande dusch, sedan är det dags för att skicka in säckarna från luckor i taket, som på ett extra hänsynslöst effektivt vis kommer skrubba patienterna rena från den Judiska patogenen.

Att ett fåtal, förlåt alla menade jag, stryker med i ”behandlingen” är inget ont i sig eftersom den Ariska rasen då blir renad från diverse svagare avarter av herrerasen.

Heil Hitler

/sarc

Lel, du tror verkligen på WW2 propagandan, du är ett hopplöst inkompetent fall som drar med alla du interagerar med, ner i ditt svammelshål. På riktigt tror jag att du hade mått bra och arbeta i ett läger, istället för att gnugga händer! Ni judar är inte populära och det har ni er själva att skylla på. Hitler behandlade er väldigt humant, eftersom han gav er chansen att utvandra till Palestina och trots detta högg ni honom i ryggen och sprider falsk propaganda än idag, i judiskt ägda medier som Expressen,DN mm. Oy Vey muh 6 millions Hur lyckas man bli utkastad från 109 olika länder, om det inte är fel på ens egna subversiva beteende!
Citera
Moderator
v50s avatar
Socialministern håller pressträff om läget i svensk sjukvård angående coronaviruset den sänds live på SVT

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/senaste-nytt-om-coronaviruset
Citera
Medlem
Ratis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Pressträff med socialminister Lena Hallengren.
https://www.regeringen.se/

Hon smilade lite när hon sa "tvätta händerna".
Citera
2020-03-18, 13:03
Medlem
Sinnerstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Därtill så har vi ingen kontroll över läget och inget visar på att det kommer inom synbar tid vända till det bättre.
Med andra ord: vi kan inte just nu varken se var vi är eller var vi kommer att sluta denna resa.

Exakt, min mening också.

För att man ska ha en chans att se vart detta är påväg så behöver man titta på hur allvarligt läget blivit i tex Italien.

Man har vetat om detta i veckor utan att agera, inte ens avråda från resor till Italien medans tid fanns.

Nu fick facit i importfall som börjat smitta ner hela landet.

Man har ju agerat som att man VILL ha smitta och nu ska samma människor lösa biffen.
Redan nu så börjar det bli brist på utrustning och då är vi ju bara i början på detta helvete.

Det är ju helt vansinnigt hela grejen.
Citera
Medlem
Nya tester kommer inom veckor sa de i förrgår på TV4. Det är bara att vänta.
Citera
Medlem
kaminochos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjallepetter
Utveckla?

Karantän -> Stopp i exporten -> recession -> depression -> hyperinflation.

*poff* 🎈

Miljarder upp i rök.
Citera
2020-03-18, 13:04
Medlem
Covids avatar
Trams. Virus finns överallt där det finns liv och är symbiotiska organismer. Det är helt menlöst att peka finger åt någon särskild grupp för existensen av ett virus.

Kinesisk matkultur är för övrigt helt överlägsen i jämförelse med vår, även om en del av hanteringen är ohygienisk. Man har i tusentals år nyttjat allt vad naturen har att erbjuda, vilket även vi gjorde förr i tiden innan vi blev så kräsna att vi bara godtog innanlår.

Citat:
Ursprungligen postat av Pampiniformis
Jo, jag vet. Men då var det okej att kolla det för Spanish Flu, allt var censurerat under WWI i Storbritannien, Frankrike, Italien, Tyskland. Spanien var det enda "neutrala" landet som rapporterade om viruset, därav namnet spanska sjukan. Frågan är istället varför vi inte kallas detta för Kinesiska Sjukan? Det kommet faktiskt från Kina och p g a deras matvanor (OfT, äter dom bajs också?).

Sen har kineserna mage att klaga på att andra länder inte sköter sig vad gäller att förhindra spridningen...
Citera
Medlem
välkommenti bups avatar
Vad var det för ansiktsmasker som just nyss visades på,Pressträffen med socialminister Lena Hallengren?

Det såg ut att vara vanliga masker? någon som såg och vet?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Den här artikeln är från 5 mars och handlar om den eventuellt förste covid-smittade i Europa. Jag har länkat till den ett par gånger i tråden, bl a för ett par veckor sen. Artikeln är skriven av ett gäng tyska läkare/forskare.
NEMJ är den mest respekterade medicinska tidskriften i världen.

Konstigt att detta inte diskuterats mer i tråden, men det verkar vara mest sifferknullare här inne som diskuterar med varandra om procenttal hit och dit ...

https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMc2001468

Just den studien har avfärdats som bristfällig av andra forskare, för man hade inte pratat med källan huruvida denne hade symptom, utan frågat folk i dennes omgivning endast. När man frågat källan direkt, sade denne att den visst haft symptom. Det finns andra bättre studier i saken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in