2020-03-18, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lost.Villain
Att vara ute och röra på sig är bra för äldre. Höjer immunförsvaret. Sen kanske de inte ska slicka på lyktstolpar dock.

De smittar också av sig.

Jag vill inte bli smittad av någon som är varken ung eller gammal och allt emellan.

Sådana där nonchalanta och själviska jävlar är farliga.
Senast redigerad av Martlet 2020-03-18 kl. 10:53.
Citera
2020-03-18, 10:48
Medlem
halvfestligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Jaha.
Har någon talat om för storbritannien då att de är ute och cyklar med sina beräknade 260.000 döda?

https://www.telegraph.co.uk/global-health/science-and-disease/terrifying-data-behind-government-coronavirus-lockdown/

Betalvägg. Kan du citera?
Citera
2020-03-18, 10:48
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilsson24
Polaren är musiker de ska upp till fjällen i helgen och spela after ski. Arrangörerna verkar köra på. Under 500 Pers bara och det är tydligen full rulle i fjällen skidåkning och dagligt after ski festande
#fuckthevirus
Ja, skistar går ju på knäna ekonomiskt så det är inte förvånande att de kör ner huvudet i konstsnön.

Skistar sprider glädje och virus.

Undrar om det ens kommer så många som 499 på After-Skin, en del tänker ju själva.
Citera
2020-03-18, 10:50
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halvfestligt
Betalvägg. Kan du citera?

Nä det är ingen betalvägg... jag betalar inget och kan läsa den...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kolingen321
När tror ni allt det är går över då ? Vill kunna jobba , resa och bli avisad på klubbar av tjejer som vanligt. Kranen svarar inte ens !! Jäkla hysteri

Ren spekulation- men jag tror man kommer lätta på restriktioner och det kommer bli som vanligt någon gång runt juli/augusti- vare sig corona finns kvar i omlopp då eller inte.
Citera
Medlem
Jag skulle önska att människor i fortsättningen även efter den här epidemin använder sig utav munskydd vid förkylningar m.m. för att minska spridning i allmänheten likt dom gör i Asien.

Den här vågen av sjukdom kanske får upp mångas ögon för sånt i framtiden, förhoppningsvis. Sedan kan det ju vara bra att ha ett par paket munskydd per hushåll hemma utifall att, när dom åter är tillgängliga.
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Ok, inte hängt med på en tid, det verkar som vi som hävdat asymptomatisk smitta hela tiden, och blivit frenetiskt påhoppade för det, fått rätt till slut. Viruset är som Jack the Ripper, smyger omkring obemärkt!

(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (2019-nCoV, SARS-CoV-2, COVID-19)

Det finns alltså ett halvt dussin studier nu som visar detta. Dags att konstatera att det förhåller sig så, det förklarar ju också explosionerna av smittade.
https://edition.cnn.com/2020/03/14/health/coronavirus-asymptomatic-spread/index.html

Då kan du mycket väl ha helt rätt!
Den här artikeln är från 5 mars och handlar om den eventuellt förste covid-smittade i Europa. Jag har länkat till den ett par gånger i tråden, bl a för ett par veckor sen. Artikeln är skriven av ett gäng tyska läkare/forskare.
NEMJ är den mest respekterade medicinska tidskriften i världen.

Konstigt att detta inte diskuterats mer i tråden, men det verkar vara mest sifferknullare här inne som diskuterar med varandra om procenttal hit och dit ...
Citat:
Transmission of 2019-nCoV Infection from an Asymptomatic Contact in Germany
https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMc2001468
Citera
2020-03-18, 10:51
Medlem
JulietsBleedings avatar
Idag har föräldrar i grundskolan i våra lilla östgötska stad fått förfrågan om vi har plattor etc och tillgång till wifi.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
DET. FINNS. INGEN. FLOCKIMMUNITET. MOT. ETT. CORONAVIRUS!!!!!!!!!!!!

LIKA LITE SOM MOT ETT FÖRKYLNINGSVIRUS!
ÖPPNA ÖGONEN. Ingen får immunitet. Däremot irreparabla skador!
Har du någon källa på detta måntro? Dvs att man inte blir immun. Så vitt jag vet blir du immun (i okänd tid) så länge som viruset inte muterar.

Den vanliga influensan muterar så som jag förstått det från år till år. Men exakt samma uppsättning bör ditt immunförsvar kunna ta kol på.
Citera
Medlem
Finns det ingen statistik för Sverige längre?
Aftonbladet uppdaterar ej längre.
Länka gärna till en bra sida.
Citera
2020-03-18, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Morgan Johansson tar över ifall Löfven skulle drabbad av Corona.

https://www.expressen.se/nyheter/johansson-tar-over-om-lofven-blir-sjuk-i-corona/

"Förklaringen är att Morgan Johansson är det statsråd som suttit längst tid som minister. Innan han tog plats i Stefan Löfvens regering 2014 var han folkhälsominister i regeringen Persson 2002 till 2006."

Regler är till för att följas.
Citera
2020-03-18, 10:52
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Vänta två veckor, så kommer alla ha glömt bort dessa bevis på asymtomatisk smitta, och stater kommer att ha tagit bort sökresultat från Google.

Jag vet att jag läste kinesiska experter som bevisat att man inte blir immun mot viruset redan i början av februari.
När kioskmongon idag efterfrågar källor på det och jag googlar för att hitta tillbaka, s hittar google bara massa frågespalter med "kommer jag bli immun om jag får covid-19". Inget annat, bara snömos.

Google har blivit oseriöst men får inte alls fram det man söker lika bra som man tidigare fått
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in