2020-03-18, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malin.Nilsson
Jag blir så JÄVLA ARG och så ledsen av att lyssna på lenas samtal till polisen, hur hon så tydligt uttryckte hotet hon var under och hur hjälplös hon var i situationen, hur hon var rädd och behövde hjälp och SKYDD.

Hon fick INGET. INGET fick hon av polisen. Inte mista hänvisning till kontakter avseende hjälp med våld i nära relationer. Inte en kontaktperson hos polisen. Ingenting. De la till ochmed ner ALLA anmälningar Lena gjorde mot SD. Mindre än ett år senare är hon ihjälslagen. Precis enligt vad hennes förövare hotat om att han skulle göra så många många många gånger. Precis så som Lena berättade för polisen att han hotat att göra.

Lena anmälde. Lena sökte sig till centret för våld i nära relationer. Lena anmälde igen. Lena sökte hjälp hos vården. Hos polisen. Hos våld-inära-relation-teamet. Hon gjorde allt on kunde för att få skydd. För att få hjälp och skydd. Hon fick INGET. Inte ens en hänvisning vidare till vart hon kunde få skydd. Sen slogs hon ursinnigt ihjäl.

Hoppas för FAN att polisen gjort en lex-vad-det-nu-heter-anmälan på sig själva om detta.

Trodde verkligen inte Sverige var ett sånt ULAND gällande våld i nära relationer. Jag ar bott i Storbritanien och där är det standard att allokera en kontaktperson från polisens sida DIREKT redan vid det första samtalet till polisen som har minsta konnotation till våld i nära relation. Kontalrpersonen håller sen kontakt med den som ringde in, även om det inte resulterade i en brottsanmälan, för att hjälpa kvinnan vidare till stöd och kontakter som kan hjälpa, stödja och skydda.

Jag tror LW misstog sig VEM som den Verkliga Fienden var?
Skulle SD vara en Björn som väcktes?

Som grannen sa till Polisen på frågan (om trädgården)
- Var gräver Stefan?
- Där Hanna pekar!
Citera
2020-03-18, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Konversation mellan SD och HD (Whatsapp) 28 sept- 2016. Verkar som att HD är på ett event utan SD.
Aktbil 163 A, sid 432:

(min fetning)
HD: Tror att vi var 5 st under 60 år
SD: Oj. Rekord
SD: Mycket folk?
SD:Kul?
HD:Ca 20 st
SD:Kul?
HD:Kul. Pratade mest med Beppe, lehed, Cajjoo och stmellosa. Även med några andra. Inte
så mycket med GL.
SD: Samcon kanske
SD: Saigon
SD: Inte så mycket med din vän Sofi. Otippat.. ..
SD: Inget alls antar jag
SD: Råkade väl knappt se ... ?
HD: Soft är inget passande namn tycker jag
SD: Haha. Jo.
HD: Hälsade på varandra. Men hon avböjde när Beppe välkomnade henne att sitta hos
oss
SD: Lika glad för det var du
HD: Verkligen inte passande namn. Finns inget mjukt. Hårda skelettdelar som sticker ut och
vass i samtal
SD: Vi tycker olika. Men av det du berättade om förrgår kväll var obra. Ska prata med henne
om det
HD: Helt ärligt vet jag inte. Så länge du vill vara med henne blir det bara jobbigare om hon
undviker mig. Er relation blir då bara en större belastning för mig. Hade tyckt att det varit bra
om hon satt sig där och kunde neutralisera saker
HD: Jag vill inte att du pratar med henne om det. Hon och jag pratade om det. Tycker bara att
det blir fel om du lägger dig i.
SD: Kommer göra
SD: Hon får inte bete sig illa mot dig
HD: Varför? Tycker att du gör det sämre om du lägger dig i.
HD: Det räcker med att jag vet vad du tycker och tänker. Stärker mig Älskar dig
HD: Ska hälsa fån många StMellosa, Beppe, lehed......
SD: Räcker ej för mig
HD: Men du har egentligen inte med det att göra..
SD: Jo
SD: Min bäste vän, och ditt hatobjekt har gjort fel och gjort dig illa. Påverkar mig och vad jag
"får" göra
HD: Blev varm och glad av lehed och Beppe ord. Pratade om touren och jag berättade att jag
skulle prata på den på FAD. Båda uttrycker att de blev glada att jag skulle göra det och inte
någon annan. Och sen säger de att de inte syftar på dig och tittar bort mot Lena. De tyckte
det var bra att jag tog plats och vara ansikte för touren tillsammans med dig. Det värmer gott
HD: Hon är inte mitt hatobjekt. Du gör henne till det. Hon tycker inte hon gjort något fel. Det
påverkar inte mer vad du "får" göra.
SD: Ok. Du hatar inte. Bara vill hon ska dö
HD: Nej hon får leva. Jag ogillar er relation som det är nu
SD: Du säger då och då alt det bästa vore om hon inte fanns. Rätt nära till att tro du föredrar
henne som död

HD: Fanns i våra liv ja
SD: Ok
HD: Puss på dig
SD: Jaja
"
Vad händer om man planterar in att "ditt hatobjekt" och att du önskar att hon vore död tillräckligt många gånger?
Särskilt som att det sedan uppdagas att "hatobjektet visar sig inte bara vara vän?

Den här konversationen ger mig en mycket udda bild av paret Davidssons äktenskap och funderingar kring hur de förhåller sig till varann och vem som bryr sig, vem som är ärlig och rak på sak och vem som leker katt och råtta och vill skapa känslomässig bergochdalbana för den andre och njuter av det..
i mina ögon är SD väldigt barnslig och självupptagen helt enkelt.

Får intrycket av att HD inte har något motiv till mord, hon verkar helt likgiltig inför fakta att hennes make har en sexuell relation med en annan kvinna, dvs inte svartsjuk. Det är ju lite märkligt i sig, hon verkar ju själv inte ha någon annan dessutom, så tidiga teorier att hon inte har sexuella behov av varken Stefan eller andra blir bekräftade här, anser jag.

Men hon har dock behov av Stefan, inte sexuella dock, och jag uppfattar det som det stör SD något enormt...därav hans knepiga frågor vad HD tänker/känner...SD vill ha reaktioner....upplever jag det som. Det får mig att undra om
SD spelar ut LW och HD mot varann?
För att väcka HD känslor och därav HD svar att han inte ska lägga sig i, att han gör det värre??

Och HD älskar SD och visar det på alla sätt utom med närhet och passionerad svartsjuka...därav hans barnsliga missbelåtna svar..jaja

Än en gång blir jag övertygad om att SD använder LW som redskap, förmodligen för att göra HD svartsjuk för att tillfredsställa sitt egoputs. Den enda han gjorde svartsjuk var LW, som till sist tröttnade när hon insåg och då hade han förlorat dom båda.

Han njuter när HD säger att softis inte passar, men besvikelsen lyser igenom och han kan inte dölja det, när HD skriver att det räcker för henne...att hon vet VAD SD känner och tycker.
Jaja....tolkar jag som att han lika gärna kunnat svara: för dig ja!!

Vad tror ni?
Handlar SD besatthet av LW varken om kärlek eller sex, utan snarare att LW är ett levande verktyg för SD att lyckas tända HD känslor för SD till liv???
Och medans HD är likgiltig år efter år så vältrar sig SD i LW gränslösa kärlek till honom, tills hon förstår att hon bara utnyttjats för hans egna motiv och syften??
Självklart måste han då skärpa sig och övertyga henne om att hon har fel...han gillar ju sexet och LW är så lättlurad och godtrogen så hon smälter, om och om igen trots att hon kände att något inte stämmer och att han är känslomässigt likgiltig för henne på det sätt hon hoppats..?
För visst är SD likgiltig i sina videochattar han postar till LW?
Orden när han säger, jag älskar dig, de känns så oäkta och likgiltigt som tomma ord kan bli...känslomässigt likgiltig för henne, bara för sin egen skull han behövde henne som redskap för sina egna behov, han älskade inte LW tänker jag
Citera
2020-03-18, 02:34
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malin.Nilsson
Tänker du att det är case closed avseende misstänkt eller menar du mer att åklagarens case om att SD är mördaren är osäkert och kanske beror på att de bestämt sig på förhand vem som är gärningsman...?

Det förra. Sen kunde de ha gått o letat rätt på kroppen.

Med den anmälan o en färsk kropp med sjutton slag i huvet så hade polisen haft allt man behövde. Mycket mer kan man inte begära. Sen ska ju jobbet förstås göras men det är ju liksom knappast vanligt att en trebarnsmor går o anmäler ngn med såna formuleringar.
Citera
2020-03-18, 03:34
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Ja så har jag fått intryck av.
Varför skulle hon skriva allt det hon skrev i egenskap av narcissist?
Vännerna borde se skillnad på narcissism och rop på hjälp eftersom de kände henne ...?
Bara mina tankar ...

Vännerna visste bara om det LW valde att berätta för dem.
De visste inte om vad hon faktiskt gjorde.

Har du läst hennes konversationer med SD efter att HD
avslöjade deras affär?

I över ett år så hotade hon med att anmäla honom för
mordhotet om han inte gjorde precis som hon ville.
Hon krävde ständigt uppmärksamhet och tid med honom.
Hon tog ingen hänsyn när han ville arbeta eller vara med sin familj.
Hon gav order och hotade honom hela tiden.

Samtidigt så berättade hon för sina vänner om vilket stackars offer
hon var och hur rädd hon var för SD.

Det går inte ihop. Om man är rädd för någon så försöker man
undvika hen. Inte stalka och hota för att få träffa hen så mycket
som möjligt.

Hon ville ha SD.
Som den narcissist hon var så trodde hon att hon hade
rätt till honom, trots att han var gift med någon annan
och trots att han talade om för LW hur många gånger
som helst att han valde HD.
Det kunde inte narcissisten acceptera.
Hon ville ju ha honom. Då skulle hon ha honom.
Det hade ingen betydelse vad han eller någon annan ville.
Det kunde hon naturligtvis inte berätta för sina väninnor.
Då hade hon förlorat deras sympati.
Det var bättre att låta dem tro att hon var ett offer som
ville lämna honom men inte "kunde". Då var det inte hon
som sågs som skurken utan SD.

Hon var skicklig på att manipulera sin omgivning.
UW, barnen, vännerna, föräldrarna, älskarna...
Senast redigerad av gloriouslife 2020-03-18 kl. 03:39.
Citera
2020-03-18, 04:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Det gått ju inte det är inte pdfer utan videos ocg ljudfiler.

Högerklicka och spara som/hämta länkad fil

Har märkt det! Lyssnat på LW och hennes ord om hur relationen med D sett ut
i krisläge.
Inte roligt. Hon verkar inte riktigt förstå allvaret utan verkar ta det som "yttringar"
när han pratar hotfullt men inser rent teoretiskt att något är fel.
Verkar manipulerad!
Pratar också om skam inför grannar om relationen uppdagas.
Vid fråga vad barnen har märkt svarar hon undvikande ... menar att de tror att hon är
trött pga arbete.
Citera
2020-03-18, 04:43
Medlem
gloriouslifes avatar
Aktbilaga 164, s 35.

Från LW till SD.

Rädd?
Vill lämna?

"Logg Lasse-Maja
Vad I helvete?! Herregud vilken torftig logg på Lasse-Maja! Inte ok. Skriv om! Eller låtsades du bara
tycka den var "skitbra" när vi gick igenom den? Du sa inte ens ifrån då om svårigheten, den har jag
förenklat I efterhand (som du så nedlåtande antyder). Brydde du dig inte mer än så vid genomgång?
Här, om någonstans, är det på sin plats med dina sedvanliga haranger om utflykten, platsen, cachen
utfo1mning, utförande och hantverk, CO:s påläsning och kreativitet, genomförandet vid loggning osv.
Du har extremt stora skäl till extra omsorg om loggen. Din jävel, du till och med utelämnade delen
om mitt deltagande I touren! ! ! INGEN annan utanför det oslagbara teamet som skryter om medalj har
större del I resultatet än jag. Och lägger bild från min cache i NÄSTA logg?! Vad är det för fel på
dig? Du är tillräckligt begåvad för att skriva med finess så det inte blir ett gullande med henne som
skär i mig, du KAN skriva trevlig och rolig logg utan gull med henne till mig,
det har du bevisat.
Och, naturligtvis, med hemlig referens till mig som gör mig glad. Cachen och jag förtjänar en HELT
annan logg än den ovärdiga jag nu fick. Kom igen, du ändrar, NU. Verkligen. Har du funderingar på
hennes åsikter så förklarar du såklart att en bra cache ska ha en bra logg.
Och det här kan du uppfatta som ett hot, du brukar skärpa till dig då: Nästa gullbild på er två du
lägger I logg far sv
ar. Jag är trött på ditt exponerande av varumärkesbygge. Det passar sig inte när
man trampar på den man säger man älskade. Du skruvade upp till detta. Jävla klantarsel. Ser fram
emot att du rättar till, förklarar hur du tänkte och ber om ursäkt. Därefter har vi trevligt igen. Ser detta
som en plump I ditt protokoll. När du städat upp efter dig sätts detta åt sidan.
Lät bli att skicka detta som mejl, så slipper du låtsas att jag bryter rt, trots extremt höggradig
förorättelse. Så nu fixar du. Bra.
I förebyggande syfte: Jag vet inte hur det funkar med blockning mm på ge. Tänk inte ens tanken att
spärra ytterligare I en enda kanal. Hörs. I bästa ton
"
Senast redigerad av gloriouslife 2020-03-18 kl. 05:29.
Citera
2020-03-18, 05:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Vännerna visste bara om det LW valde att berätta för dem.
De visste inte om vad hon faktiskt gjorde.

Har du läst hennes konversationer med SD efter att HD
avslöjade deras affär?

I över ett år så hotade hon med att anmäla honom för
mordhotet om han inte gjorde precis som hon ville.
Hon krävde ständigt uppmärksamhet och tid med honom.
Hon tog ingen hänsyn när han ville arbeta eller vara med sin familj.
Hon gav order och hotade honom hela tiden.

Samtidigt så berättade hon för sina vänner om vilket stackars offer
hon var och hur rädd hon var för SD.

Det går inte ihop. Om man är rädd för någon så försöker man
undvika hen. Inte stalka och hota för att få träffa hen så mycket
som möjligt.

Hon ville ha SD.
Som den narcissist hon var så trodde hon att hon hade
rätt till honom, trots att han var gift med någon annan
och trots att han talade om för LW hur många gånger
som helst att han valde HD.
Det kunde inte narcissisten acceptera.
Hon ville ju ha honom. Då skulle hon ha honom.
Det hade ingen betydelse vad han eller någon annan ville.
Det kunde hon naturligtvis inte berätta för sina väninnor.
Då hade hon förlorat deras sympati.
Det var bättre att låta dem tro att hon var ett offer som
ville lämna honom men inte "kunde". Då var det inte hon
som sågs som skurken utan SD.

Hon var skicklig på att manipulera sin omgivning.
UW, barnen, vännerna, föräldrarna, älskarna...

Det kan säkert vara som du säger. Men när jag lyssnade på den här ljudfilen där hon berättar
om kris i relationen med SD och hör den ganska undergivna rösten är det lätt att tro att hon
är ett offer.
Men mot den bakgrund du säger, att han ju verkligen sagt till henne att han valt HD, borde hon
visa respekt och avvakta tills han är ledig och mottaglig, om hon ville fortsätta betala priset för deras otrogna affär.
Det finns ett pris på allt och visst är hon egocentrisk men också ensam därför att hon inte kan delge
allt till någon.
Dessutom ha ihop det med några andra - sådant hon inte kan delge SD just då heller ...
Vilken konstig värld hon levde i.
Kan inte motsäga dig.
Hon trängde in SD i ett hörn och han visste att hon var kapabel att se till att han hade kunnat förlora allt
på några minuter. HD, omgivningens förtroende, arbetets, barnens (ännu mer än tidigare).
Han hade JG förstås.
Men han kanske hade måst fly fältet och bokstavligen flytta i så fall.
Detta allt kan trigga till ödesdigra handlingar, ja.
Likväl är mord ett mord, utifrån allas vår hypotes vem som avslutade hennes liv.

Någon skrev att de två var ganska jämlika (lika tokiga och lika attraherade av varandra)
Även om hon antagligen behövde honom litet mer än han henne -
Men han var ju ändå fysiskt överlägsen ..och hotat henne i den vetskapen. Mycket illa faktiskt.
Senast redigerad av Moschata 2020-03-18 kl. 05:11.
Citera
2020-03-18, 05:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Jag kan inte öppna aktbilagorna. Går det att konvertera dem på nåt sätt?

Kan inte heller öppna dem i Minfil. Men kan i docdroid -format; de filer man kan hitta här i
tråden i det formatet (som kostar litet pengar, kanske därför det inte används så ofta).
Ljudfiler brukar gå att öppna enklare, de som Krmkr lagt upp här i tråden.
Ska kolla vilka bilagor som innehåller intervjuer med vänner.
Tillägg:
Ser nu att de stängts ner och går inte att öppna igen.
Det jag läst av dessa på Minfil är Ansökan om stämning, aktbil 147, 154 och 158
samt en privatpersons upplägg och ljudfilen där hon berättar om kriserna med en väninna.
Senast redigerad av Moschata 2020-03-18 kl. 05:46.
Citera
2020-03-18, 05:28
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Det kan säkert vara som du säger. Men när jag lyssnade på den här ljudfilen där hon berättar
om kris i relationen med SD och hör den ganska undergivna rösten är det lätt att tro att hon
är ett offer.
Men mot den bakgrund du säger, att han ju verkligen sagt till henne att han valt HD, borde hon
visa respekt och avvakta tills han är ledig och mottaglig, om hon ville fortsätta betala priset för deras otrogna affär.
Det finns ett pris på allt och visst är hon egocentrisk men också ensam därför att hon inte kan delge
allt till någon.
Dessutom ha ihop det med några andra - sådant hon inte kan delge SD just då heller ...
Vilken konstig värld hon levde i.
Kan inte motsäga dig.
Hon trängde in SD i ett hörn och han visste att hon var kapabel att se till att han hade kunnat förlora allt
på några minuter. HD, omgivningens förtroende, arbetets, barnens (ännu mer än innan).
Han hade JG förstås.
Men han kanske hade måst fly fältet och bokstavligen flytta i så fall.
Detta allt kan trigga till ödesdigra handlingar, ja.
Likväl är mord ett mord, utifrån allas vår hypotes vem som avslutade hennes liv.

Jag är övertygad om att hon tyckte att hon
var ett offer. Hon tyckte att SD lurat och
utnyttjat henne under 6 års tid. Och det är
ju sant. Men hon vägrade att ta ansvar för
sin egen del i det. Att hon hade valt att ha
en relation med en gift man. Min åsikt är
att om man är så dum så får man skylla sig
själv. Inte om man blir mördad utan om
mannen väljer sin fru när han blir tvingad
att välja.

De allra flesta skulle dock acceptera läget
när frun får reda på relationen och man
och hustru ändå väljer varandra.
Då ber man honom flyga och fara, sörjer
så länge det behövs och går sedan vidare.
Och gör om, gör rätt. Lär sig något av
erfarenheten och ser till att inte hamna i
samma situation igen.

Men inte LW. Istället så vägrar hon
acceptera SDs och HDs beslut och börjar
hota och stalka dem.

SD behandlade henne som skit men hon
tillät det genom att fortsätta relationen
med honom.

Givetvis så hade ingen rätt att mörda
henne. De borde ha brutit all kontakt med
henne och behandlat henne som luft. Låtit
henne anmäla SD för hotet. Sedan hade
hon inte haft något mer att komma med
och då hade hon varit tvungen att
acceptera SDs val så småningom.

Men hon och SD hade ju kontakt flera
timmar varje dag, med hot och krav. De
fick ju aldrig tid att tänka efter. Var alltid
under attack. Om de båda lagt bort sina
telefoner och inte haft någon kontakt på
några veckor så tror jag att de båda kunde
ha kommit till insikt och gått vidare var
för sig.
Senast redigerad av gloriouslife 2020-03-18 kl. 05:42.
Citera
2020-03-18, 05:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jag är övertygad om att hon tyckte att hon
var ett offer. Hon tyckte att SD lurat och
utnyttjat henne under 6 års tid. Och det är
ju sant. Men hon vägrade att ta ansvar för
sin egen del i det. Att hon hade valt att ha
en relation med en gift man. Min åsikt är
att om man är så dum så får man skylla sig
själv. Inte om man blir mördad utan om
mannen väljer sin fru när han blir tvingad
att välja.

De allra flesta skulle dock acceptera läget
när frun får reda på relationen och man
och hustru ändå väljer varandra.
Då ber man honom flyga och fara, sörjer
så länge det behövs och går sedan vidare.
Och gör om, gör rätt. Lär sig något av
erfarenheten och ser till att inte hamna i
samma situation igen.

Men inte LW. Istället så vägrar hon
acceptera SDs och HDs beslut och börjar
hota och stalka dem.

Givetvis så hade ingen rätt att mörda
henne. De borde ha brutit all kontakt med
henne och behandlat henne som luft. Låtit
henne anmäla SD för hotet. Sedan hade
hon inte haft något mer att komma med
och då hade hon varit tvungen att