2020-03-18, 08:09
Medlem
petnomis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasonlives
Läs ALLT jag skrev.
Tar man bort att en stor del av befolkningen vaccineras varje säsong, samt att viss immunitet finns bland befolkningen så kan inte vanlig influensa döda i så stort antal fast det är en droppsmitta.
Tar man bort att folk vaccineras och att folk har en viss immunitet så skulle dödsantalet, och antal sjuka skjuta i höjden.
Påståendet var ju att droppsmitta inte kan göra detta, men det kan ju det om det inte finns vaccination eller immunitet.

Precis som i Sverige, det dog över 1000 personer under säsongen 2017-2018 med koppling till vanlig influensa. Detta fast vi har vaccination och immunitet. Hur många hade det inte blivit om vi inte hade vaccination och immunitet? Det är kanske vad vi får se nu.
Men en bra bit över 1000 döda i Sverige av Corona ska dock inte höja några ögonbryn. Fullt normalt.
Jag tycker du ska läsa igenom vad du skrivit och fundera på vad du egentligen säger, har du någon källa till att det dog 1000 personer av infulensa i sverige 2017-2018? Länk till källan tack.
Förövrigt kan det vara värt att notera att Corona inte är en influensa utan ett virus.
Citera
2020-03-18, 08:12
Medlem
elopis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petnomi
Jag tycker du ska läsa igenom vad du skrivit och fundera på vad du egentligen säger, har du någon källa till att det dog 1000 personer av infulensa i sverige 2017-2018? Länk till källan tack.
Förövrigt kan det vara värt att notera att Corona inte är en influensa utan ett virus.

Kan också vara värt att notera att influensa är ett virus det med.
Citera
Medlem
kaminochos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FLASHBACKE
Ja inte beror det på att människor i arbetsför ålder blir sjuka från jobbet en vecka, eller att gamla och multisjuka dör. Det beror på panikåtgärder för att stoppa dito.

Vad är det för panikåtgärder att hålla gamla och sjuka i frivillig hemkarantän och organisera hemleveranser av mat och andra förnödenheter?

Du är inte den enda djävla självgode sociopaten med ett existensberättigande, hur jag än må förakta sådana som er. Är det svårt att begripa?
Citera
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FLASHBACKE
Ja inte beror det på att människor i arbetsför ålder blir sjuka från jobbet en vecka, eller att gamla och multisjuka dör. Det beror på panikåtgärder för att stoppa dito.

Det tråkiga är att även yngre och friska kommer att duka under också. Men det är enbart ett nödvändigt ont. Ju fler som dör, desto bättre blir det för oss som överlever.
Citera
Medlem
FairStuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petnomi

Nja.

1 rätt och 1 fel
Citera
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Läs ALLT jag skrev.
Tar man bort att en stor del av befolkningen vaccineras varje säsong, samt att viss immunitet finns bland befolkningen så kan inte vanlig influensa döda i så stort antal fast det är en droppsmitta.
Tar man bort att folk vaccineras och att folk har en viss immunitet så skulle dödsantalet, och antal sjuka skjuta i höjden.
Påståendet var ju att droppsmitta inte kan göra detta, men det kan ju det om det inte finns vaccination eller immunitet.

Precis som i Sverige, det dog över 1000 personer under säsongen 2017-2018 med koppling till vanlig influensa. Detta fast vi har vaccination och immunitet. Hur många hade det inte blivit om vi inte hade vaccination och immunitet? Det är kanske vad vi får se nu.
Men en bra bit över 1000 döda i Sverige av Corona ska dock inte höja några ögonbryn. Fullt normalt.

Så du tycker inte att det är någon skillnad mellan 1000 döda på en hel säsong, och som i italien nu runt 350 om DAGEN?
Vi ligger bara typ två veckor efter dem...
Eller hur menar du?
Citera
2020-03-18, 08:15
Medlem
welcometorealitys avatar
Jag läste att Remdesivir hjälper mot Corona, varför inte ge detta till alla drabbade
Senast redigerad av welcometoreality 2020-03-18 kl. 08:17.
Citera
2020-03-18, 08:17
Medlem
kaminochos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost.Villain
Det tråkiga är att även yngre och friska kommer att duka under också. Men det är enbart ett nödvändigt ont. Ju fler som dör, desto bättre blir det för oss som överlever.

Eller sämre. Kanske rentutav en djup ekonomisk depression och hyperinflation.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Jag läste att Remdesevir hjälper mot Corona, varför inte ge detta till alla drabbade
Varför tror du att det finns så att det räcker till alla?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lost.Villain

Får du det bättre?
Utveckla gärna..

Blir det mindre bilköer eller du kanske skall få ärva någon så du får in lite stålar?
Citera
2020-03-18, 08:18
Avstängd
88g14flashplants avatar
Citat:
en bra bit över 1000 döda i Sverige av Corona ska dock inte höja några ögonbryn. Fullt normalt.
Med coronavirus och bokstavskombinationen Löfvén-Tegnell toppar vi nog tusen döda bara på en dag, snarare än över ett helt år.
Citera
2020-03-18, 08:18
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaminocho
Eller sämre. Kanske rentutav en djup ekonomisk depression och hyperinflation.

Citat:
Ursprungligen postat av Soltorkadetomater
Får du det bättre?
Utveckla gärna..

Blir det mindre bilköer eller du kanske skall få ärva någon så du får in lite stålar?

Sarkasm och ironi är inte alltid lätt i skrift.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in