2020-03-17, 21:54
Bannlyst
Här är samtalet som Lena har med sin väninna

https://minfil.com/RcD5Xeh1o0/call_14-19-00_IN_019212923_amr
Citera
2020-03-17, 21:57
Bannlyst
Här har vi lite rörelsemönster som Polisen vill illustrera.

Kanske bara intressant för den som fattar.

Men men, dom ingår i Aktbilaga 361, så självklart skall ni ha dom också

https://minfil.com/l7EdXdh0oe/2018-05-11_60s_wmv

https://minfil.com/jbE5X6h0od/2018-05-14_23_23-23_38_Inzoomad_45_sek_wmv
Citera
2020-03-17, 21:59
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Två helt olika fall, båda med dödlig utgång men bara för att den ene är anabolstinn psykopat så kan inte den andre vara precis lika farlig? Är det det du säger?
Psykopater som går på anabola har nog svårare att dölja sin faktiska personlighet utåt...masken faller fortare, tror du inte det?

Ja, uppenbarligen är båda lika dödligt farliga i slutändan.
Med det menar jag att hon troligtvis inte var livrädd, relationen dem emellan var ju trots allt långvarig och hyfsat jämlik.
Citera
2020-03-17, 21:59
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Fortfarande Aktbil 361.
Här kommer ett samtal mellan Stefan o Lena.

Filen är i ett format som heter "amr"
Jag gjorde som vanligt och laddade ner filen, högerklickade och valde Windows Media Player, så funkade det.
Windows Media Player sa att den inte kände till formatet AMR, men det funkade utmärkt ändå.

https://minfil.com/p144X9hboe/call_08-50-31_IN_0104522194_amr

(Swedbank 8480-6 994 704 985-5)

Så, nu lägger jag inte ut kontonumret nåt mer.
Tack till er som bidragit med några tior... Tack.

Kommer fler filer.... Strax.

FY!!.. Jag har läst detta i FUP. Men att höra SD är nästan olidligt. Vänder sig i magen på slutet. Må han få skaka galler en bra stund framöver...
Citera
2020-03-17, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Har nu läst igenom FUP via länken nedan men kan inte öppna aktbilagorna i länkarna under denna. Se citatrutan.

Av det jag har läst uppfattar jag SD som GM av flera anledningar. Inte 100% säker men nära nog.
Nedan utgår jag rent hypotetiskt ifrån att SD dödade LW.

Hans beteende och agenda när han den 12/5 ringer polisen för att "anmäla ett ungdomsgäng som förföljt honom".
Tror inte det finns något sånt gäng utan detta är något han "planterar" i förväg så att det ska verka som att ett gäng galningar smyger omkring och misshandlar/rånar geocachare om nätterna.
Poliserna som kommer till undsättning vittnar i rapporten om att allt inte står "rätt till med denne man".

Hans nätbundna aktiviteter under dagen D 14/5 verkar också misstänkt med väldigt många ospårbara/raderade konversationer.
Extra konstiga är hans inlägg direkt efter gärningen (midnatt till morgonkvist) där han plötsligt väldigt aktivt skriver till LW, som om han vet att detta kommer läsas av polisen.

Hans vidare agerande morgonen den 15/5 blir alltmer märkligare. Han verkar inte direkt reagera på att LW är försvunnen, de han skriver med reagerar mycket mer. Tänker då på alla konversationer han har när han för UW:s skull tar kontakt med andra geocachare via Facebook.
Den sista kontakten han försöker ta med LW är tidig morgon. Varför fortsätter han inte i flera dagar efter?
Han lyssnar/läser regionala nyheter på en väldigt frekvent basis (vill han höra om kroppen hittats?).
När han messar med sin exfru skriver han nåt i stil med "raderar löpande" om konversationerna mellan honom och LW.
Exfrun verkar dock inte ta in att LW verkligen är försvunnen förrän SD skriver nåt i stil med "det är påriktigt, hon är borta".

Måste inflika att reaktionen från exfrun HD känns äkta och att detta iallafall pekar på att hon _inte_ var med vid dödandet av LW. Om hon var med i planeringen innan eller på något sätt uppmuntrat SD till brottet låter jag vara osagt.

Något annat jag reagerar starkt på är konversationen mellan Gr*y och SD.
Varför är denna trapp så viktig och brådskande och varför nämns LW så frekvent?
Om man tolkar det som att de "talar i koder" och planerar ett mord på LW blir det faktiskt mer begripligt. "Ikväll eller aldrig".
Det som talar emot Gr*y som medbrottsling är hans reaktioner dagen efter när han får reda på försvinnandet. Han uppträder oroligt och vill hjälpa till.

Det fortsatta uppträdandet från SD:s sida är väldigt misstänkt. Han tar ingen mer kontakt med LW, tidigare har de hörts av varje dag.
Han uttrycker att han tror att hon är död (fast med andra ord än död) till någon han känner utanför polishuset (dennes vittnesmål finns i länken ovan).
Han beter sig för lugnt/sakligt under förhör.

Kommer inte på mer just nu. Är mina funderingar rimliga?

Absolut, det finns dessutom mycket mer graverade mot SD än så. Får även in HD i spelet. Hon om någon hade motiv och hennes glömska och ovillighet att svara på polisens frågor säger det mesta.
Citera
2020-03-17, 22:02
Bannlyst
Och sist men absolut inte minst.
Det är dags att kratta manegen.
Det är dags att presentera vår allas superstjärna.
Det är dags att presentera Kungen av Geo-Caching.
Det är dags att presentera vår egen lilla Pip-Stefan.

Här har ni hans fantastiska samtal till Polisen, där han precis har blivit skrämd av 3 st ungdomar.
Var så goda, mina vänner.

https://minfil.com/L2F2X6h6ob/5700201805120031kl003426_wav
Citera
2020-03-17, 22:04
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Många kvinnor som suttit i klorna på en manipulativ narcissist, de stryker dessa män medhårs av rädsla, för kvinnorna hotas med en det ena än det andra...de är fullkomligt manipulerade och vågar inte annat. Alla som själva varit utsatta för en sådan personlighet förstår hur komplext och motsägelsefullt detta verkar te sig utåt, men de vet också precis hur det faktiskt går till.
Dessa kvinnor gör allt för att skydda sina närmaste så de inte råkar illa ut, särskilt sina barn men även alla andra runt i kring som ”galningen” underförtäckt hotar på något sätt att skada.
Det är oftast de med den största empatin som råkar i klorna på en sådan personlighet, och det vittnar Lenas vönner om att hon var, är dessa kvinnor dessutom starka och inte backar för problem som ska lösas...då blir de en ordentlig utmaning för narcisssten.
Först ser narcissisten upp till dessa (i deras ögon sett, bedårande kvinnliga personligheterna som har allt de själva inte har något av, främst ärlighet och godhet som styrka...och det ändrar sig allt som oftast ganska fort, när narcissisten inser att de aldrig kan mäta sig och bli lika goda hur de än försöker, och kärleken blir en ond katt och råtta lek. De farligaste mördar sina offer, oftast då de inser att alla deras försök att hålla kvar är förgäves och det vet offren. Lena visste, varför skulle hon annars vara rädd??
Hon hade rätt, hon förstod och strök sin förövare medhårs och bjöd på tex kaka, endast för att lugna tänker. Dessa kvinnor ställer upp på ALLT för att lugna dessa personligheter och låter sig utnyttjade på de mest bisarra sätt. Sorgligt och vidrigt men så rädda är de, samtidigt som de utåt ler för att visa sina barn att de mår bra och inte är just livrädda.

Fast om nu LW var så rädd, varför höll hon då på att provocera SD på det sätt hon gjorde? Hon hängde upp sig på detaljer som SD gjort/sagt, och tjatade o tjatade att han skulle be om ursäkt och än det ena än det andra. Fattar ärligt inte hur han orkade, eller ja, det gjorde han kanske inte...Rädd? Provocerar verkligen en rädd kvinna så? Bjuda på kaka, ja visst, när det börjar klia mellan bena...🙄
Citera
2020-03-17, 22:06
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Tack för allt material du delat här. Särskilt intressant med Telegram, som även om det inte visar innehåll visar tidpunkter.
Till exempel 11/5 kl 9.50 (ish) - är det månne då SD och LW bestämmer att de ska träffas senare samma dag på SD:s kontor...

Ja, det är intressant!
Citera
2020-03-17, 22:07
Bannlyst
Just det.
Vi hade Aktbilaga 310 också, och den kommer nu (höll på att glömma)

Den innehåller bara en kort lite Film på en ledsen Lena, men av nån anledning är den viktig för den ingår i FUP.

https://minfil.com/R9HcX4heoe/310._Aktbilaga_310_mp4
Citera
2020-03-17, 22:07
Medlem
Citat:
Jag kan prova det direkt efter att jag är klar med Minfil.
Just nu vill jag bara få ut filerna till så många som möjligt först.

Lovar att försöka hjälpa dig direkt när jag är klar, om inte nån annan kan göra en insatts.

Tack. Hoppas någon annan kan eftersom du redan jobbat en stund med det.
Kan betala något.
Citera
2020-03-17, 22:08
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Fortfarande Aktbil 361.
Här kommer ett samtal mellan Stefan o Lena.

Filen är i ett format som heter "amr"
Jag gjorde som vanligt och laddade ner filen, högerklickade och valde Windows Media Player, så funkade det.
Windows Media Player sa att den inte kände till formatet AMR, men det funkade utmärkt ändå.

https://minfil.com/p144X9hboe/call_08-50-31_IN_0104522194_amr

(Swedbank 8480-6 994 704 985-5)

Så, nu lägger jag inte ut kontonumret nåt mer.
Tack till er som bidragit med några tior... Tack.

Kommer fler filer.... Strax.

Djeflar! Om det var så här dom höll på så fattar jag denna destruktiva tango’

Ouch
”Det kommer hela tiden närmare att jag verkställer mina hot.”
”Jag hatar dej Lena Wesström”
Senast redigerad av T34Panzer 2020-03-17 kl. 22:21.
Citera
2020-03-17, 22:09
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Har läst åtskilliga intervjuer som polisen hållit, med LW:s vänner och det framkommer ju att hon var rädd. Kanske inte rädd på det riktigt undergivna sättet, men medveten om att SD kunde gå längre än dittills.
Det uttryckte hon flera gånger. Hon skrev också att hon hade så svårt att avsluta.
Vad som ändå förvånar mig - mycket - är att hon inte tog fasta på när SD den 14/5 på kvällen skrev till henne upprepade gånger att han inte hade tid - att ses som jag förstått -
"Har jobbmail, har en del måsten" mm ... och när han timmar senare sa något om att han var vid Viken (vet inte vad det är) svarade hon "Oj, sent" och "Hemma nu?" ..och då var klockan närmare 23 -tiden ...
Att hon inte bara avslutade med God natt och lät det vara?
Han skulle iväg till USA, hon dagar senare till Norge!
Jag förstår inte deras sista samtal.
HUR blev hon manipulerad då? VARFÖR tog hon inte chansen att verkligen avsluta med honom då?
Han skulle aldrig planerat resa till USA med sin exfru HD om han velat ha henne kvar.
Han hade klarat - tror jag - om hon tackat nej till möten efter hans hemkomst.

Eller befann han sig tillsammans med HD under de där sista samtalen. Satt HD i bakgrunden och styrde
till ett möte mellan LW och SD?

Otäckt.

Det stämmer säkert, har inte läst några intervjuer med hennes vänner (finns de i de fristående aktbilagorna?).

Jag gissar att de hade mycket mer skriftligt utbyte under den dagen/kvällen än vad som framgår i FUP.
Tror de otillgängliga/raderade filerna innehöll konversationer mellan SD och LW.
Det var troligtvis även där de bestämde den (dödliga) träffen runt 23.30.
Hans otillgänglighet i tillgängligt material från kvällen klingar falskt och känns "planterat" av SD så polisen ska dra slutsatsen att han inte hade tid att träffa LW. Beräknande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in