Citat:
Ursprungligen postat av
Moschata
Har läst åtskilliga intervjuer som polisen hållit, med LW:s vänner och det framkommer ju att hon var rädd. Kanske inte rädd på det riktigt undergivna sättet, men medveten om att SD kunde gå längre än dittills.
Det uttryckte hon flera gånger. Hon skrev också att hon hade så svårt att avsluta.
Vad som ändå förvånar mig - mycket - är att hon inte tog fasta på när SD den 14/5 på kvällen skrev till henne upprepade gånger att han inte hade tid - att ses som jag förstått -
"Har jobbmail, har en del måsten" mm ... och när han timmar senare sa något om att han var vid Viken (vet inte vad det är) svarade hon "Oj, sent" och "Hemma nu?" ..och då var klockan närmare 23 -tiden ...
Att hon inte bara avslutade med God natt och lät det vara?
Han skulle iväg till USA, hon dagar senare till Norge!
Jag förstår inte deras sista samtal.
HUR blev hon manipulerad då? VARFÖR tog hon inte chansen att verkligen avsluta med honom då?
Han skulle aldrig planerat resa till USA med sin exfru HD om han velat ha henne kvar.
Han hade klarat - tror jag - om hon tackat nej till möten efter hans hemkomst.
Eller befann han sig tillsammans med HD under de där sista samtalen. Satt HD i bakgrunden och styrde
till ett möte mellan LW och SD?
Otäckt.
Det stämmer säkert, har inte läst några intervjuer med hennes vänner (finns de i de fristående aktbilagorna?).
Jag gissar att de hade mycket mer skriftligt utbyte under den dagen/kvällen än vad som framgår i FUP.
Tror de otillgängliga/raderade filerna innehöll konversationer mellan SD och LW.
Det var troligtvis även där de bestämde den (dödliga) träffen runt 23.30.
Hans otillgänglighet i tillgängligt material från kvällen klingar falskt och känns "planterat" av SD så polisen ska dra slutsatsen att han inte hade tid att träffa LW. Beräknande.