2020-03-18, 01:01
Medlem
Kraftig lunginflammation kan ge permanenta skador oavsett orsak, man behöver nog inte skriva att covid-19 gör det eftersom det är självklart.
Citera
2020-03-18, 01:02
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malew
Hmm du är något på spåret. Under vitenamnkriget så satte de unga amerikaner framför vita skynken i 24 timmar för att få de att bryta ihop, asiaterna. Kan man meditera så är det inga problem. Det är snare ett nöje att sitta där och andas i lugn och ro. Men för unga amerikaner som måste ha roligt hela tiden blev det ett helvete. Dantes inferno.

Kina måste undra vad som är fel på oss. Bara be alla vara hemma och andas och det blir bra till slut. Nu kommer viruset tillbaka till de snart som en boomerang över hela landet. Deras land kommer krascha efter det här... inga mer biliga kina prylar 😅.
En intressant iakttagelse där, jag har mött veteraner tidigare så detta ger en ytterligare dimension i vad du säger.
Jag personligen använder självhypnos för att kunna sova när det blir som jävligaste med allt skit som rullar runt i huvudet.
Citera
2020-03-18, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Snälla försök förstå, jag vet att det är svårt, men försök!
... att folk i riskgrupperna inte kan gå ut och handla mer än nödvändigt för att minimera risk för smitta. Då försöker man naturligtvis ha hemma så det räcker i ett antal veckor!

Så du menar att du inte kommer gå utanför din lägenhet på ett antal veckor ? Det tvivlar jag på.. Men aja fattar till viss del . Hoppas du tillhör riskgruppen då och bara inte är någon neurotisk tant för då kommer ängeln Petter slänga igen grinden . Skum text där nere btw
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pjabas
Var hittar man dom svenska siffrorna för dagen??

https://c19.se/stats/
Citera
Medlem
FejkEmrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doggydee
Sverige gör helt rätt som satsar på majoritetsimmunitet.

http://i.4cdn.org/pol/1584471100660.png
Du får skriva längre. Jag orkar inte klicka på allt. Självklart måste så många som möjligt bli immuna eller vaccineras och skydda grupper som inte ska utsättas.
Citera
2020-03-18, 01:05
Medlem
reptilekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
3/12 = 25%

Det kan vara fler såklart, men dessa hade problem med andningen, blev lätt andfådda bara av att gå osv rapporterade dom. Det kan vara fler som har skador men som inte märkt det än.

Nu missade du poängen i svaret tror jag. Läs och tänk igen så kommer du på det.
Citera
2020-03-18, 01:08
Medlem
doggydees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FejkEmran
Du får skriva längre. Jag orkar inte klicka på allt. Självklart måste så många som möjligt bli immuna eller vaccineras och skydda grupper som inte ska utsättas.

Det är en humoristisk bild på länken, svårt att förklara med ord. Men den symboliserar hur Sverige, Storbrittanien och Nederländerna tillsammans kommer bygga immunitet medans alla andra länder sitter i karantän och sänker sina ekonomier.

Här är den igen.
Citera
Medlem
reptilekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megadast
Läs lite historieböcker så kommer du förstår. Rekommenderar en författare som heter Dick Henriksson. En historiker som skrivit om bland annat Pesten som härjade på jorden för ca 1000 år sen.

Dick är rätt men Henriksson heter han inte och Corona är ett virus.
Citera
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ja, det blir sannolikt en vanligare syn de närmsta dagarna, såg faktiskt en medelålders kvinna med halsduk över näsa och mun idag, och med skyddshandskar, halsduken gled ner när hon plockade bland apelsinerna, handen kom upp med blixtens hastighet för att rätta till, jag noterade att handsken smekte så fint kring näsan när hon i sin iver försökte att snabbt få skydd för mun och näsa.

Lycka till med era andningsskydd av diverse kvaliteter.

Skrattar bäst som skrattar sist! Nu är det upp till varje hen o familj att se till att klara sig. Ett litet misstag kan betyda döden för dig eller någon i familjen. Givetvis kommer många att misslyckas, men några kommer att klara det och därigenom rädda livet på sig själv eller någon närstående.
Citera
2020-03-18, 01:09
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doggydee
Det är en humoristisk bild på länken, svårt att förklara med ord. Men den symboliserar hur Sverige, Storbrittanien och Nederländerna tillsammans kommer bygga immunitet medans alla andra länder sitter i karantän och sänker sina ekonomier.

Här är den igen.

Sverige är ensamt nu. Sjuka och ensamma!
Pestland!
Citera
2020-03-18, 01:09
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lulle333
https://www.nrk.no/video/b98483b9-dea1-40c3-8004-1c476ac986b4

Jag är med på kärringens förslag, stäng ner skiten i en månad- 6v. Sen kan vi utvärdera. Under tiden får företagen ha en snabel in i riksbanken. Better safe than sorry! Alla måste vara med på tåget, de som inte är det släpas skrikandes in i närmaste barb-wire karantän! Det här är inte en tid för liberalism och flum flum.
Citera
2020-03-18, 01:10
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag är med på kärringens förslag, stäng ner skiten i en månad- 6v. Sen kan vi utvärdera. Under tiden får företagen ha en snabel in i riksbanken. Better safe than sorry! Alla måste vara med på tåget, de som inte är det släpas skrikandes in i närmaste barb-wire karantän! Det här är inte en tid för liberalism och flum flum.

Alla försöker, det är bara Sverige som inte vill vara med..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in