2020-03-16, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amadeuss
Känns som det accelererar nu. 10 döda enbart imorgon?
Ja, kommer nog öka varje dag nu, då det verkar vara väldigt utspritt i Sthlm. Men än så länge är det lugnt. Får se om det blir värre....
Känns som att det kommer vara hanterbart ändå.
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Tycker inte du att det är värt en artikel och inte bara en notis i live flödet?

Det kommer säkert. Så länge kan du väl ta del av de som finns på SR/SVT, andra tidningar, svenska YLE osv? Eller så kan du fortsätta sitta där med foliehatten och försöka få det till "MÖRKNIIIIIING!!!" Rebel rebel!
Citera
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Media har gått in i full propaganda-mode och dansar efter regeringen och Tegnells direktiv. Man rapporterar extremt lite om andra länders åtgärder. Ställer inga kritiska frågor om varför Sveriges linje skiljer sig så otroligt mycket från precis alla andra länders.

På DNs webbsida nämns inte ens att tre personer har dött idag. Det är ganska beklämmande.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpencerPratt
Jaha jag tyckte jag hörde tvärtom, att man kunde smitta även fast man inte kände sig sjuk eller hade några symptom. Men jag kanske kommer ihåg fel.

Ja för jag kommer ihåg att det var så, viruset har full fokus att etablera sig i den nya värden så andra är inte intressanta just då.
Citera
2020-03-16, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Det kommer bli ännu värre även ekonomiskt om vi inte gör som WHO säger och som Sydkorea framgångsrikt gjort.

Jag tror det börjar bli dags att avsätta Tegnell, eller åtminstone att vi agerar mer på inrådan av WHO och mindre på Tegnell.

Varför är det enbart Sydkorea som gör SOM Sydkorea gör? Kommer allt ändras om du sparkar Tegnell? Varför gör inte alla andra länder som du berömmer som Sydkorea?
Citera
Medlem
Alla butiker förutom livsmedels, bensin och apotek måste stängas.
Citera
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
Ja men du måste också kolla vart majoriteten av dessa fall kommer att inträffa och det är hos människor som är 70+.

och det är till denna grupp och mellan denna grupp av människor smittspridningen måste hållas låg.

Regeringen vidtar kanske åtgärder som andra länder har vidtagit (stänga skolor och universitet eller införa obligatoriska karantän för dem som vistades i riskområdena) för att regeringen vill att gamlingar ska smittas och dö. De kostar bara pengar. Gamlingar lever på statens pengar, så det är lika bra att bli av med dem.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roskors
92% av alla aktiva fall i Italien är milda och 8% allvarligt/kritiskt sjuka. 1,851 aktivt allvarligt eller kritiskt sjuka.

Nu börjar det klarna snart tror jag. I takt med att allt fler testas och så vidare så upptäcker man att det inte alls är 20% av alla smittade som kräver sjukvård.
Man kan ha lungebetennelse hvis man er med i statistikken over milde tilfeller. Dessverre kan man dø av lungebetennelse. Men jeg har ikke noen statistikk på dette.
Citera
2020-03-16, 19:44
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Gör man det genom att inte testa om folk har corona?
Pratat med en sjuksköterska på vårdcentralen idag. De har fått direktiv från regeringen. Ingen skall testas. Det kostar för mycket, finns inte personal, finns inga resurser. Sjuksköterskan var själv orolig för allt.
Så är läget i Sverige.
Man testar inte någon. Folk som arbetar i hemtjänsten får besöka gamlingar tex.
Politiker är testade. Politiker skall inte vara mer än 50 i gruppen, kanske mindre.
Det jag säger vill " dårar" påstå vara lögn eller tagna från opålitliga källor.
Jag ses då som en opålitlig källa.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Det är fullt i Lund! En väns arbetskamrats man kom hem från Spanien i helgen med hosta och feber. De försökte få tid på akuten, men misslyckades. Svaret de fick; antagligen Corona, vi tar inte emot honom om det inte är livshotande, vi tänker inte testa honom, isolera er i hemmet.

Det behöver inte betyda att det är fullt. Däremot att dom vill undvika att få sjukhuset fullt med personer som klarar smittan utan vård.
Citera
Medlem
Overminds avatar
Jag är fruktansvärt orolig över vad viruset gör med en om någon månad. Vi har inte en JÄVLA ANING om vad de långa effekterna av detta virus gör med våra kroppar!

Folk kanske är sjuka 2 veckor. Blir friska och sen kanske 1 månad senare faller ihop och dör?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback100
tror inte att de svenska ungdomarna kommer hålla sig hemma, då deras föräldrar knappt själva fattat allvaret. Så det är väl bra att skolan tröttar ut de.

Inga problem. Då får man tvinga på folk att hålla sig hemma eller distanserade ifrån varandra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in