2020-03-18, 00:30
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suranappar
Jag mrd, jag handlar varje dag klockan 17.00 älskar och gå runt och kolla på människor hur uppjagade dem är, idag såg jag den första killen med munskydd.

Ja, det blir sannolikt en vanligare syn de närmsta dagarna, såg faktiskt en medelålders kvinna med halsduk över näsa och mun idag, och med skyddshandskar, halsduken gled ner när hon plockade bland apelsinerna, handen kom upp med blixtens hastighet för att rätta till, jag noterade att handsken smekte så fint kring näsan när hon i sin iver försökte att snabbt få skydd för mun och näsa.

Lycka till med era andningsskydd av diverse kvaliteter.
Citera
2020-03-18, 00:31
Medlem
Stockholm har verkligen blivit en spökstad, nästan till den grad att folk verkar tro att det är ren livsfara att ens gå ut, att coronaviruset härjar i varje kubikmeter syre utanför ytterdörren. Det är rent fascinerande att rädslan kan vara så stor för ett virus som 80-85% (förmodligen mer) av medborgarna får milda symptom för eller knappt känner av.
Man kanske kan förklara det med att majoriteten stockholmare har symptom alternativt insjuknat men så är ju inte fallet.

De som har minsta symptom ska givetvis stanna inne men jag tror också det finns en kraftigt överdriven rädsla. Att ta en promenad i friska luften är ju inte förenat med livsfara.

Det positiva med detta är i alla fall att vi snabbt kan platta ner utvecklingen, vilket är målet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
21-årig fotbollstränare död av corona

Tragiskt

https://www.friatider.se/21-arig-fotbollstranare-dod-av-corona

eller dog han av leukemi kanske???? känns som det är bra mycket farligare än corona
Citera
Medlem
Citat:

Tragiskt

Killen hade leukemi
Citera
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-fuckYUO-.
Vad är det jag har missat, varför är alla så hysteriska över toalettpappret?

Jag har sett slagsmål från USA och plundrare i Sydkorea/Hong Kong som stjäl toalettpapper.

Jag förstår inte vad det är med dem? Varför toalettpper?

De är så rädda så de skiter ner sig hela tiden...

Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:

Tragiskt

*Som hade leukemi

Men ja. Tragiskt.
Citera
2020-03-18, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag förstår precis vad du menar, det är egentligen sjukt att det får sådana proportioner, men det handlar om att rädda livet på människor som anses mer värda än andra, rent krasst är det så.

Om vi kan tillåta att 5000 barn dör av svält, samt sannolikt många tusen till med behandlingsbara sjukdomar, varje dag, varför då bry sig om kryckliga multisjuka äldre människor i relativt mindre antal?

Att dö i Covid-19 eller av svält är ju lika tragiskt.

Jag kan inte tolka på annat vis än att alla är inte lika mycket värda.

Vi tänker likadant. Självklart tragiskt att folk dör överlag men nu är det galet.
Citera
2020-03-18, 00:32
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suranappar
Killen hade leukemi

Trots det tragiskt. Han hade möjligen kunnat få ett betydligt längre liv...
Citera
2020-03-18, 00:33
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Stockholm har verkligen blivit en spökstad, nästan till den grad att folk verkar tro att det är ren livsfara att ens gå ut, att coronaviruset härjar i varje kubikmeter syre utanför ytterdörren. Det är rent fascinerande att rädslan kan vara så stor för ett virus som 80-85% (förmodligen mer) av medborgarna får milda symptom för eller knappt känner av.
Man kanske kan förklara det med att majoriteten stockholmare har symptom alternativt insjuknat men så är ju inte fallet.

De som har minsta symptom ska givetvis stanna inne men jag tror också det finns en kraftigt överdriven rädsla. Att ta en promenad i friska luften är ju inte förenat med livsfara.

Det positiva med detta är i alla fall att vi snabbt kan platta ner utvecklingen, vilket är målet.
"milda symptom", du menar som lunginflammation med irreversibla skador på lungorna?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justicia
Vart hittar man de italienska siffrorna för dagen?
Var hittar man dom svenska siffrorna för dagen??
Citera
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
Jag orkar inte diskutera den internationella judekonspirationen, David ickes lizard overlords eller liknande saker sådana som du kommer med. Det får du ta i revisionist- eller konspirationsforumet.

Det står inte ett ord om judarna i den, så förstår inte vad du yrar om? Det är väl inte dom som ska diskuteras, utan ditt påstående att det var stabilt. Jag förklarade för dig varför du tror det, och motbevisade det påståendet, vilket du nu försöker sopa under mattan rätt tydligt.

Håll dig till saken. Förstå att det inte är stabilt. Förstå att vaccin är dömt att misslyckas. Förstå varför det ändå pushas. Allt är logiskt och går att spåra och förstå bara man lägger manken till. Använd den vetenskapliga metoden: Teori, falsifiering eller icke falsifiering. De höga beviskraven ska gälla på falsifieringskriterierna till teorin, inte på bekräftandet av den, för inget kan någonsin bli 100% sant vetenskapligt. Detta glömmer många som ändå vill kalla sig vetenskapsmän i tråden märker jag.
Senast redigerad av NeoVain 2020-03-18 kl. 00:40.
Citera
2020-03-18, 00:34
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
eller dog han av leukemi kanske???? känns som det är bra mycket farligare än corona

Så kan man också se det. Dock hade han levt idag om han inte hade blivit smittad av corona...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in