2020-03-18, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kolingen321
Det är så jäkla egoistisk att bunkra enligt lilla mig

Jag mrd, jag handlar varje dag klockan 17.00 älskar och gå runt och kolla på människor hur uppjagade dem är, idag såg jag den första killen med munskydd.
Citera
2020-03-18, 00:23
Medlem
N.Y.C. Might ‘Shelter in Place,’ Mayor Warns
Mayor Bill de Blasio warned of a possible order within the next 48 hours; New York faces a ventilator shortage. Follow updates here.

Live57m ago

New York stängs ev ner inom 48 tim eller ??? Kommer inte in för det är betalartikel. Hur tolkar ni det dock ? Kan de verkligen stänga ner NY , då blir det som Wuhan. Ungefär samma storlek . Är det ens möjligt +

https://www.nytimes.com/

PS vet att dem stängt ner public schools med 1,1 miljon elever.
Senast redigerad av pollarn 2020-03-18 kl. 00:26.
Citera
2020-03-18, 00:23
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Har försökt leta efter handsprit. Finns ingenstans. Hade behövt ha en flaska i bilen. Men totalt slut överallt. Och jag pallar inte börja laborera ihop egen gel. Bara hoppas lagren fylls snabbt... Tills dess tvål o vatten direkt jag kommer hem efter att ha varit ute.
Karburatorsprit, T-röd eller koncentrerad vindrutespolarvätska måste väl fungera lika bra som sk handsprit - en liten sprutflaska fylld med vanligt vatten att efterskölja med ska väl räcka mot eventuella bieffekter - men va tusan Alkisar dricker ju T-röd så lite på framtassarna skadar nog inte irreparabelt.
Citera
2020-03-18, 00:24
Medlem
Vart hittar man de italienska siffrorna för dagen?
Citera
2020-03-18, 00:25
Medlem
Proras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpiralenSpiralen
Ett såpass stort mörkertal vore ändå det allra bästa. För i så fall har snart alla människor i Lombardiet smittats, och den övre gränsen där är nådd och läget kommer inte förvärras särskilt mycket.

En amatörmässig fundering från min sida är att det bästa är att benhårt hålla smittan borta från vården och äldreboenden och därefter härda ut. Vi får se vad som händer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hayouel
Diskmedlet var också slut idag. Kanske fler som tänker som du.

Hm. Ja då är det ju svårare. Vanliga våtservetter då, är de också slut där du handlar? De funkar ju bra att tvätta bort det mesta med så länge de är fuktiga.
Citera
Medlem
Nadishodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burberry
En sak jag funderar på. Från vilket land bör vaccinet komma ifrån? Vi har inte direkt goda relationer med USA, Kina, Israel och Ryssland tack vare vår regering. Vi lär väl komma bland de sista länderna som får vaccinet.

Nu är det inte ett vaccin, men en professor i smittskydd i Frankrike, Didier Raoult, har experimenterat med en malariamedicin som har visat sig snabba upp läkeprocessen för coronaviruset.
Resultatet bekräftas även av amerikanska vetenskapsmän som har visat att det även kan fungera i preventivt syfte.
Men det kanske har nämnts tidigare i tråden. Här är i alla fall två svenska professorer som skriver om att Klorokin bör sättas in mot äldre och som är kritiska till senfärdigheten. https://www.gp.se/debatt/sverige-har-gravt-missbed%C3%B6mt-riskerna-med-det-nya-coronaviruset-1.24995700
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justicia
Vart hittar man de italienska siffrorna för dagen?

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/italy/
Citera
2020-03-18, 00:26
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolingen321
Det är så jäkla egoistisk att bunkra enligt lilla mig
Snälla försök förstå, jag vet att det är svårt, men försök!
... att folk i riskgrupperna inte kan gå ut och handla mer än nödvändigt för att minimera risk för smitta. Då försöker man naturligtvis ha hemma så det räcker i ett antal veckor!
Citera
2020-03-18, 00:26
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Anders Tegnells blick mot reportern när han frågar om den berömda brittiska rapporten.

Obetalbar. Det var rent och skärt hat mot reportern. Tengil.
Det faller på reportern att inte vara hårdare men hans svar " det är exakt samma ska, vi vill båda minska spridningen". Det kan ju också vara svårt att diskutera med en sådan människa, men va fan.....

Det är ju inte det som det handlar om. Om han hade satt upp post it lappar på stan som enda åtgärd så hade det också strävat efter samma sak.
Citera
2020-03-18, 00:27
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Israel har sedan antal dagar sedan sagts sig ha ett antivirus. Skumt, bara någon som redan har kunskap om viruset kan ha ett antivirus så tidigt.

Biologisk krigsföring må vara förbjudet.

Men det hindrar ikke världens länder att "forska".
Og Israel er ett av dessa länder. Så de borde ha goda grund kunskaper av denna typen av virus.
o det ger dem en god start på jakten på bot o vaccin.
Citera
2020-03-18, 00:27
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-fuckYUO-.
Det gick förbi en granne med två paket toalettpapper nyligen.

Vad är det jag har missat, varför är alla så hysteriska över toalettpappret?

Jag har sett slagsmål från USA och plundrare i Sydkorea/Hong Kong som stjäl toalettpapper.

Jag förstår inte vad det är med dem? Varför toalettpper?
Jag tänker att det blir så här. Media skriver att människor bunkrar toapappet tex och det gör att människor omedvetet tänker. Oj jag måste nog också bunkra toapapper. Toapappret blir ett måste
"Nu måste jag också bunkra toapapper innan det tar slut eftersom alla andra bunkrar toapapper"
Det blir en startsignal när media skriver om det. Det kanske ekar i huvudet. Toapapper, toapapper, toapapper.
Och så ser man folk komma med stora paket med toarullar också.
Inte vet jag. Har inte bunkrat något.
Folk blir konstiga i huvudet när något sådant här händer. Tänker inte riktigt. Man ser vad andra gör i stället.
Drömt i natt till och med om att grannen mitt emot mig hade bunkrat blöjpaket som täckte alla fönster och kom bärande på toarullar.
Hjärnan blir fan knäpp när det händer saker likt COVID- 19 utbrott. Som att man hamnar i krig.
Senast redigerad av gabrielle2 2020-03-18 kl. 00:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in