2020-03-18, 00:13
Medlem
Nå:
Citat:
Serious or Critical 6%
Deaths: 9%
https://www.worldometers.info/coronavirus/

På mandag tror jeg at det var slik:
Citat:
Serious or Critical 7%
Deaths: 8%

Det betyr kanskje at mange av de som var kritisk syke på mandag, døde på tirsdag.
Citera
2020-03-18, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prora
Vad får du ut av att sitta och sprida osanningar? Ingen vet hur stort mörkertalet är vad gäller antalet smittade. Tycker du inte själv att det är tämligen osmakligt att bara haspla ur sig godtyckliga siffror som du inte har fog för?
Ett såpass stort mörkertal vore ändå det allra bästa. För i så fall har snart alla människor i Lombardiet smittats, och den övre gränsen där är nådd och läget kommer inte förvärras särskilt mycket.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Fast flytande vål är slut i de flesta butiker!

Ok, det kommer väl in tvål snart antar jag. Det fanns då alla sorter när jag handlade idag, även toapapper hade levererats. Kör på diskmedel sålänge, det är ju inte farligt men huden blir lite torr i längden då det löser fett väldigt bra.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Om det du uttrycker på något sätt representerar vad folk i allmänhet föreställer sig, då ligger vi riktigt riktigt risigt till! Då har svenskarna för första gången upptäckt de är dödliga. Det är värre än panik, det är dödsångest.
"- Jag utgick ju från att JAG är den odödliga Gud och kommer att leva i evighet..."
Så går det när Kyrkan omvandlas till en folkvald liten politbyrå.

Fast, de känner alltså ingen sympati med dessa som dör endast för att de är gamla och ”ändå” skulle dö snart!? Är det uppriktigt detta som du menar?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erty0192
Diskmedel funkar bra. Säkert bättre än tvål rent desinficerande, men det är inte så snällt mot huden. Bunkra tvål... hur tänker folk? En pumptvål räcker ju jättelänge. Köp två och du har för flera månader.

Diskmedlet var också slut idag. Kanske fler som tänker som du.
Citera
Medlem
Nadishodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Fast flytande vål är slut i de flesta butiker!

Nja, nu vet jag inte var du bor, men i min välsorterade affär är ingenting slut. Det märks att vissa varor har större åtgång, som ägg, bönor, ris och andra basvaror. Men de fylls ju på efterhand.
Citera
2020-03-18, 00:15
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burberry
En sak jag funderar på. Från vilket land bör vaccinet komma ifrån? Vi har inte direkt goda relationer med USA, Kina, Israel och Ryssland tack vare vår regering. Vi lär väl komma bland de sista länderna som får vaccinet.

Så blir det nog ja!
Citera
2020-03-18, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hayouel
Diskmedlet var också slut idag. Kanske fler som tänker som du.

Klorin fungerar med, jobbigt för huden och miljön men dödar allt i sin väg.
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erty0192
Ok, det kommer väl in tvål snart antar jag. Det fanns då alla sorter när jag handlade idag, även toapapper hade levererats. Kör på diskmedel sålänge, det är ju inte farligt men huden blir lite torr i längden då det löser fett väldigt bra.

Jag själv kör tvål samt handsprit för att vara helt säker.
Citera
Medlem
Covids avatar
Det ligger i allas intresse att ett vaccin distribueras globalt. Fast det är klart att vi kan få ett sämre anbud och få betala en viss tykenhetspremie.

Citat:
Ursprungligen postat av burberry
En sak jag funderar på. Från vilket land bör vaccinet komma ifrån? Vi har inte direkt goda relationer med USA, Kina, Israel och Ryssland tack vare vår regering. Vi lär väl komma bland de sista länderna som får vaccinet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Känner du många över 120 år?

Nej. Den vanligaste dödsorsaken när man passerar 95 är lunginflammation och då syrebrist som dödsorsak.

Ålder är ingen dödsorskat, börjar undra om du vet vad ordet betyder.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Hårschampo?

Japp, det också. Jämför ingredienslistan. Det är samma sak som flytande tvål, annan parfym, kanske nån tillsats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in