2020-03-17, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Hej
Kan du förklara för mig som inte vet någonting/inte kan någonting om droger osv varför pappan dog? Jag förstår inte 🙈 avtändningshjälpsmedel?
Tog han överdos? Förklara gärna 😊🙏🏻

När man tar droger är det inte alltid man kan sluta tvärt. Man behöver därför i vissa fall medicin för att minska besvären av abstinens.
Abstinensen visar sig lite olika beroende på vad för typ av drog man använt. Det kan vara t ex kallsvettningar, diarré, trötthet, oro/ångest, nedstämdhet.
Då kan man få olika mediciner för att minska symptomen. T ex lergigan, propavan, mirtazapin, subuxone eller liknande beroende på vilket preparat man använt. Vid alkoholmissbruk behandlar man oftast med bensodiazepiner.

Pappan kanske sparade piller i munnen och spottade ut dem och tog sedan alla på en gång. Motsäger sig dock när man säger att han inte dog av överdos.
Pappan kanske inte fick någon medicin för abstinens och i vissa fall kan man dö av detta.
Främst av alkoholmissbruk eller missbruk av bensodiazepiner så kan man i vissa fall dö. T ex av krampanfall.
Citera
2020-03-17, 20:57
Avstängd
Inthemiddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miss.G
Vet du om hennes familj försökte hjälpa med barnen?

Jag vet att de har stöttat henne i allt de kunnat, som hon tillåtit dem, i hela hennes liv.
Den familjen är grym och fantastisk på alla vis.
Men hon har orsakat dem många sorger och mycket oro genom åren.
Citera
2020-03-17, 21:05
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anniesbrev
https://www.aklagare.se/nyheter-press/pressmeddelanden/?newsId=3272922
Ny åtalstid är satt till den 31 mars.

Jag är inte kunnig inom juridik, men antar att yppandeförbud bara omfattar de runt utredningen, o inte den misstänkta?
Citera
2020-03-17, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OroligLantis
Jag är inte kunnig inom juridik, men antar att yppandeförbud bara omfattar de runt utredningen, o inte den misstänkta?
Jag kan inte juridik heller, men jag har andra färdigheter.🤣
Om du i länken klickar på det understrukna ordet yppandeförbud så kommer det fram:

Yppandeförbud är ett förbud för den som har deltagit vid en domstolsförhandling eller har medverkat vid ett polisförhör att berätta för andra vad som sagts vid förhandlingen eller förhöret.

Någon som sitter häktad med restriktioner får ju inte ha kontakt med någon, förutom advokat, häktespersonal, präst.
Citera
2020-03-17, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anniesbrev
Jag kan inte juridik heller, men jag har andra färdigheter.🤣
Om du i länken klickar på det understrukna ordet yppandeförbud så kommer det fram:

Yppandeförbud är ett förbud för den som har deltagit vid en domstolsförhandling eller har medverkat vid ett polisförhör att berätta för andra vad som sagts vid förhandlingen eller förhöret.

Någon som sitter häktad med restriktioner får ju inte ha kontakt med någon, förutom advokat, häktespersonal, präst.

Oftast advokater som försvarar som pratar bredvid munnen och det sätter man stopp för i och med beslutet. Låsa in, sen restriktioner och vidare yppandeförbud. Löser dom det inte efter alla tvångsmedel, så skall vi nog se över rättsväsendet.
Citera
2020-03-17, 21:46
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Oftast advokater som försvarar som pratar bredvid munnen och det sätter man stopp för i och med beslutet. Låsa in, sen restriktioner och vidare yppandeförbud. Löser dom det inte efter alla tvångsmedel, så skall vi nog se över rättsväsendet.

Jag tänkte om R innefattades av förbudet - då hade hon troligen gjort sig skyldig till fler brott under sina två (?) i frihet.
Fast yppandeförbudet hade kanske avslutats när hon blev släppt?
Citera
2020-03-18, 00:11
Medlem
En till som inte är kunnig i juridik:

Varför förlängs åtalstiden? Varför inleds inte rättegången mot den här kvinnan?
Senast redigerad av Citra 2020-03-18 kl. 00:12. Anledning: Autocorrect..
Citera
2020-03-18, 03:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Citra
En till som inte är kunnig i juridik:

Varför förlängs åtalstiden? Varför inleds inte rättegången mot den här kvinnan?
För att förundersökningen inte är färdig. Sånt tar tid. NFC är hårt belastade och det tar tid att få alla provsvar. Många personer förhörs. Etc.
Citera
2020-03-18, 07:50
Medlem
GW sa nu på Nyhetsmorgon att pappan tagit livet av sig i cellen. Det har ju sagts i tidningar att så inte var fallet?
Senast redigerad av minaskor40 2020-03-18 kl. 07:54.
Citera
2020-03-18, 08:13
Medlem
Fråga 1. Är det någon som vet vem som utsåg advokat M till Es ombud?

Fråga 2. Vilken lagtext reglerara hur ombudet ska företräda sin klient? Dvs etiska principer mm.

Fråga 3. Vem hade ansvaret för att byta ut advokaten?
(Klienten kan ju själv byta ut sin advokat om förtroendet brister. Hur säkerställs det att barn som inte kan prata kan göra det?)
Citera
2020-03-18, 09:48
Medlem
Det här jävla fallet är helt sjukt..
Är det ngn som jagar den jäkla Martin Bengtsson o fråga ut honom om VARFÖR han tvärvänder i kammarätten?? han hr ju flickans liv på sitt samvete...
Citera
2020-03-18, 10:06
Medlem
bullmonstrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inthemiddle
Jag växte upp med henne. Men vi har bara haft sporadisk kontakt de sista 20 åren och ingen alls de sista 5-6 åren.
Vi är inte vänner på Instagram men jag vet att det är hennes konto.

Hur var hennes föräldrar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in