2020-03-18, 00:02
Medlem
kaminochos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Ja 67% verkar få bestående men på lungorna även om de överlever. Andra men har oxå upptäckts, som Sterilitet, men det är något man normal upptäcker mycket senare, så indikationer är allt som finns än.

Överbefolkningen är härmed löst.

Antingen så får man andnöd i akten och tvingas avbryta eller så skjuter man bara lösplugg.

Det är nästan för bra för att vara sant. Hur hittar jag till konspirationsforumet?
Citera
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Visst vet du om att det är vinter på södra halvklotet då det är sommar här?
Du kanske är full eller bara korkad, hur som helst så kom det inte ut något konstruktivt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Är det någon som har noterat att;

-”det är inte värre än en influensa” eller ”fler dör i bilolyckor” kommentarerna helt har försvunnit.

-att ”konspirationsteoretikerna” på flashback fick rätt igen.

Sen vill jag tillägga att Tegnell inte är skyldig till detta han är epidemolog. Det är vår gloriösa regeeings uppgift att LEDA landet i en kris.
Haha ja, till och med Trump har vänt om.

Såhär lät han nyligen:

Citat:
Ursprungligen postat av Stable Genious
within a couple of days is going to be down to close to zero. That's a pretty good job we've done.

Citat:
Ursprungligen postat av Stallgeniet
The Coronavirus is very much under control in the USA.

We are in contact with everyone and all relevant countries. CDC & World Health have been working hard and very smart.

Stock Market starting to look very good to me!

Citat:
Ursprungligen postat av Stabila Geniet
We have it totally under control. It's one person coming from China. And we have it under control, it's going to be just fine

Citat:
Ursprungligen postat av STABLE — GENIOUS
This is a flu. This is like a flu.
Senast redigerad av .-fuckYUO-. 2020-03-18 kl. 00:06.
Citera
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lulle333
Det sista. Titta på denna https://www.nrk.no/video/b98483b9-dea1-40c3-8004-1c476ac986b4

Tack för länk, helt annan nivå på diskussionen i Norge!

Kvinnan är mycket intelligent, antagligen hade hon avfärdats som sinnessjuk i Sverige. Allt hon säger stämmer och är helt logiskt om man inte blandar in ekonomin på kort sikt.

Haha, hörde ni hur gubben refererade till AT såsom en världsauktoritet!
Citera
2020-03-18, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erty0192
Handhygien är A och O om man vill undvika sjukdom, oavsett coronapandemi eller inte

Håller med om det, men många här borde nog se Dr. Osterholm, som har nämts tidigare, och vad han säger om handhygien

https://youtu.be/E3URhJx0NSw?t=2593
Citera
2020-03-18, 00:05
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dödskniven
Var fick du den siffran ifrån? Tre stycken står det i artikeln. Som enligt sig själv inte kan bekräfta något. Varav patienterna kunde förbättra lungfunktionen genom träning. Jag försöker inte förminska risken, jag försöker påpeka att domedagsbunkern som detta kablas ut som inte riktigt är vad som påstås. Vilket kan förstås om en faktiskt öppnar länken och läser de sju meningarna som står där...

Du har helt rätt, det är något jag läst tidigare på annat ställe, denna studie behandlade bara 12 patienter och 3 av dem hade bestående men, så här har vi bara 25% risk verkar det som. Urvalsmängden är dock för liten här att dra några definitiva slutsatser, men det kan vara en fingervisning över risken att bli smittad ändå även för yngre som överlever.
Citera
2020-03-18, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tobbe321
Joar Guterstam skriver följande på twitter

” Hör från kollegor att det nu är verkligt skarpt läge på flera håll inom vården, med allt fler svårt sjuka. Hoppas alla förstår vikten av att följa myndigheternas rekommendationer och minimera smittspridningen.”

25 vårdas eller har vårdats på intensivvårdsavdelningar i COVID-19 under mars enligt SIR:s Influensaportal.

Stockholms Län (15): Danderyd 2, Huddinge 4, Karolinska 1, Karolinska (ECMO) 1, St. Göran 1, SÖS IVA 3, SÖS MIVA 3

Jönköpings Län (1): Jönköping 1
Värmland (2): Karlstad 2
Skåne (2): Kristianstad 1, SUS Lund 1
Västra Götaland (2): Sahlgrenska 2
Östergötland (1): Norrköping 1
Citera
2020-03-18, 00:06
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Är det någon som har noterat att;

-”det är inte värre än en influensa” eller ”fler dör i bilolyckor” kommentarerna helt har försvunnit.

-att ”konspirationsteoretikerna” på flashback fick rätt igen.

Sen vill jag tillägga att Tegnell inte är skyldig till detta han är epidemolog. Det är vår gloriösa regeeings uppgift att LEDA landet i en kris.
Jag måste erkänna att jag var lite så i början här i tråden.
"Larv, det är vanlig influensa" men jag var i alla fall inte dum till någon i tråden.
Brukar själv alltid bli kallad konspirationsteoretiker av många i min omgivning..
Trodde att det var ett vanligt virus, inte att det var en egen sjukdom ur ett redan innan SARS-CoV-2 virus.
Insåg väl inte riktigt vad det handlade om.
Vi människor är väl så mer eller mindre.
Sedan är ju en del hånfulla men det är deras problem.
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prora
Vad får du ut av att sitta och sprida osanningar? Ingen vet hur stort mörkertalet är vad gäller antalet smittade. Tycker du inte själv att det är tämligen osmakligt att bara haspla ur sig godtyckliga siffror som du inte har fog för?

Jag önskar faktiskt att det vore så. Men nu råkar det vara så att en pandemi utvecklas enligt en exponeniell funktion, upp till dess att tillräckligt många människor blivit smittade (=immuna). Detta antas vara vid ca 60% av befolkningen. Alltså ökar det exponentiellt upp till 30% har blivit smittade och sen avtar det gradvis till det planar ut vid 60%. Du kan hitta mycket om detta att läsa på nätet.

Antalet smittade följer perfekt denna kurva. Och sen följer antalet döda denna också, som en viss procentsats (i detta fall 1%) av de smittade, fast med en eftersläpning som jag räknar med är 17 dagar, genomsnittet från man smittas till man dör.

Så min vän, det är allt annat än godtyckliga siffor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kolingen321
Egoist som jag är undrar jag bara kan unga friska också dö ? Under 40

Är extremt osannolikt, men har funnits fall. T.ex. en 21-åring i Italien, som iofs hade leukemi, men inte visste det, och trodde han var frisk. Han dog i corona på ett par dagar efter han insjuknat. Men är förstås extrema fall, de allra flesta under 40 utan kända hälsoproblem får bara lindriga symptom.
Citera
2020-03-18, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Som tidigare sjukvårdsanställd blev jag lärde att tvål endast dödar ca 50 % bakterier och virus medans handsprit dödar över 90 % så ja jag hade gärna velat ha handsprit om det funnits tillgängligt. Tvål är bra men sköt i jämförelse

Det stämmer. Men det handlar ju inte om att sterilisera händerna, du vill tvätta bort virus och bakterier. Att sprita efteråt är såklart bra, jag gör det om sprit finns, men det är ingen katastrof om man inte spritar efter handtvätt. Inom vården är det såklart mycket viktigare med handsprit av förklarliga skäl, men i vardagen duger tvål och vatten utmärkt.
Citera
2020-03-18, 00:07
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erty0192
Diskmedel funkar bra. Säkert bättre än tvål rent desinficerande, men det är inte så snällt mot huden. Bunkra tvål... hur tänker folk? En pumptvål räcker ju jättelänge. Köp två och du har för flera månader.

Fast flytande vål är slut i de flesta butiker!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in