2020-03-17, 23:12
  #13
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exoroe
Hejsan Flashback!

Jag har kommit fram till vad jag tror är en IDIOTsäker plan att jävlas totalt med skatteverket och kronofogden och allt vad som har med banker att göra.

Jag tar en jävla massa lån och investerar i mig själv. Vad menas med detta? Jo jag tatuerar hela min djävla kropp och går till svindyra tatuerare och dricksar REJÄLT. Senare tar jag mig an en djävla massa utbildningar. Varför inte gå på frisörskola? 40 000:- åt helvete redan där. Utbildar mig till hudterapeut? ungefär 50 000:- lär det gå på eller något sådant skit. Fördjupar mig i matte, svenska, geografi och typ något konstigt som Latin.

Under denna tiden så bosätter jag mig i en sketen hyresrätt där jag i princip inte har något av värde. Second handar en sketen soffa, säng, tv och köksbord. Köper inga dyra kläder, smycken och klockor utan allt köper jag begagnat.

Alla pengar jag lånar använder jag alltså till att lägga på mig själv. Kronofogden kan inte ta min kropp som jag har tatuerat och dem kan inte ta min kunskap ifrån mig.

När dem kommer hem till mig så blir de helt tafatt! Dem kan ju inte ta ett skit ifrån mig, det är helt meningslöst! Jag har inget av värde, förutom det jag spenderat pengar på. Mig själv.


Vad trycker ni Flashback? Är jag ett geni eller en jubelidiot? Jag kommer ut som en vinnare enligt mig själv

Varför vill du sunka ditt liv bara för att jävlas med kronofogden?
Citera
2020-03-17, 23:42
  #14
Medlem
Semikolonns avatar
Vi skattebetalare kommer behöva betala för dig oavsett vad du gör verkar det som, det spelar ingen roll om du gör det eller inte.
Citera
2020-03-17, 23:48
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Varför vill du sunka ditt liv bara för att jävlas med kronofogden?
Kronofogdens roll är att hjälpa de rättmätiga ägarna att få tillbaka det som de lånat ut. Hur tror TS att företag och privatpersoner skulle kunna ha möjlighet att låna pengar om det inte förutsattes att man skulle behöva betala tillbaka.

Om du vill köpa en bostad men inte kan lägga fram alla pengarna så måste man låna. Ganska självklart att den som lånar ut pengarna vill ha dem tillbaka efter en stund. Alternativet är att spara hela livet och kanske kunna köpa bostaden när man är 64 år och barnen för länge sedan är utflugna. Ett lån möjliggör att man som yngre kan ha en större bostad när barnen ännu bor hemma.
Citera
2020-03-17, 23:52
  #16
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mynicname
Kronofogdens roll är att hjälpa de rättmätiga ägarna att få tillbaka det som de lånat ut. Hur tror TS att företag och privatpersoner skulle kunna ha möjlighet att låna pengar om det inte förutsattes att man skulle behöva betala tillbaka.

Om du vill köpa en bostad men inte kan lägga fram alla pengarna så måste man låna. Ganska självklart att den som lånar ut pengarna vill ha dem tillbaka efter en stund. Alternativet är att spara hela livet och kanske kunna köpa bostaden när man är 64 år och barnen för länge sedan är utflugna. Ett lån möjliggör att man som yngre kan ha en större bostad när barnen ännu bor hemma.

Visst. Jag uppfattade dock TS som att han inte tänkte köpa bostad utan inhysa sig i en sunkig hyresrätt och istället lägga alla pengar på sig själv.
Citera
2020-03-18, 03:44
  #17
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnoringBulldog
Om du har möjlighet att låna pengar och lägga på tatueringar så kan du väl lika gärna gömma pengarna och utföra planen? Om din definition av att investera i dig själv är att skaffa tatueringar så behöver du nog gå tillbaka till skolbänken

Precis.

TS är ju helt blåst, är det första april ??

Varför inte ta ett banklån och köpa trisslotter för pengarna ocksåz
Citera
2020-03-18, 04:03
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exoroe
Hejsan Flashback!

Jag har kommit fram till vad jag tror är en IDIOTsäker plan att jävlas totalt med skatteverket och kronofogden och allt vad som har med banker att göra.

Jag tar en jävla massa lån och investerar i mig själv. Vad menas med detta? Jo jag tatuerar hela min djävla kropp och går till svindyra tatuerare och dricksar REJÄLT. Senare tar jag mig an en djävla massa utbildningar. Varför inte gå på frisörskola? 40 000:- åt helvete redan där. Utbildar mig till hudterapeut? ungefär 50 000:- lär det gå på eller något sådant skit. Fördjupar mig i matte, svenska, geografi och typ något konstigt som Latin.

Under denna tiden så bosätter jag mig i en sketen hyresrätt där jag i princip inte har något av värde. Second handar en sketen soffa, säng, tv och köksbord. Köper inga dyra kläder, smycken och klockor utan allt köper jag begagnat.

Alla pengar jag lånar använder jag alltså till att lägga på mig själv. Kronofogden kan inte ta min kropp som jag har tatuerat och dem kan inte ta min kunskap ifrån mig.

När dem kommer hem till mig så blir de helt tafatt! Dem kan ju inte ta ett skit ifrån mig, det är helt meningslöst! Jag har inget av värde, förutom det jag spenderat pengar på. Mig själv.


Vad trycker ni Flashback? Är jag ett geni eller en jubelidiot? Jag kommer ut som en vinnare enligt mig själv

-Varför bry sej om vad andra tycker,kör så det ryker.
Sista skjortan har inga fickor
Citera
2020-03-18, 05:18
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Så länge du är ok med att för resten av livet leva i samma mediokra standard du valt just nu, så blir du en vinnare. I alla fall så länge du får behålla hyresrätten. Om huset du bor i plötsligt skall rivas eller att du blir uppsagd av annan anledning, så kommer du att hamna på gatan eftersom du aldrig kommer att kunna få ett Nytt kontrakt när du skuldsatt dig upp över öronen.

Soc hjälper dig att få lgh då.
Citera
2020-03-18, 05:46
  #20
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PontusVonPluring
Soc hjälper dig att få lgh då.

För att få lägenhet av soc så måste man vara mer hopplös än vad TS är förmögen att fejka sig till att vara.

TS måste leva på gatan i minst en månad innan soc ens kommer att börja fundera på att hjälpa hen till ett nytt boende.
Citera
2020-03-18, 07:04
  #21
Medlem
kaerakels avatar
Jobbade med en person som hade kronan efter sig men istället valde att ”investera” i sig själv. En riktigt sorglig figur. Han åkte till Indien och gjorde skönhetsoperationer för 20-40k. Som tur är ligger skönhet i betraktarens ögon, för vacker blev han inte.

Vill du bli ett stående skämt, så för all del kör på.
Citera
2020-03-18, 07:30
  #22
Medlem
CC75s avatar
En fråga TS.

Om du gör detta, kommer du då att bli lycklig? Kommer du vara nöjd med dig själv och uppleva att du lever det liv du verkligen vill leva?

// CC
Citera
2020-03-18, 07:43
  #23
Medlem
Duerfs avatar
Så du går från en pank människa till en tatuerad pank människa? Grattis, jag antar att du vann.
Citera
2020-03-18, 08:00
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exoroe
Hejsan Flashback!

Jag har kommit fram till vad jag tror är en IDIOTsäker plan att jävlas totalt med skatteverket och kronofogden och allt vad som har med banker att göra.

Jag tar en jävla massa lån och investerar i mig själv. Vad menas med detta? Jo jag tatuerar hela min djävla kropp och går till svindyra tatuerare och dricksar REJÄLT. Senare tar jag mig an en djävla massa utbildningar. Varför inte gå på frisörskola? 40 000:- åt helvete redan där. Utbildar mig till hudterapeut? ungefär 50 000:- lär det gå på eller något sådant skit. Fördjupar mig i matte, svenska, geografi och typ något konstigt som Latin.

Under denna tiden så bosätter jag mig i en sketen hyresrätt där jag i princip inte har något av värde. Second handar en sketen soffa, säng, tv och köksbord. Köper inga dyra kläder, smycken och klockor utan allt köper jag begagnat.

Alla pengar jag lånar använder jag alltså till att lägga på mig själv. Kronofogden kan inte ta min kropp som jag har tatuerat och dem kan inte ta min kunskap ifrån mig.

När dem kommer hem till mig så blir de helt tafatt! Dem kan ju inte ta ett skit ifrån mig, det är helt meningslöst! Jag har inget av värde, förutom det jag spenderat pengar på. Mig själv.


Vad trycker ni Flashback? Är jag ett geni eller en jubelidiot? Jag kommer ut som en vinnare enligt mig själv

Jubelidiot skulle jag vilja säga. Att som looser betrakta sig som vinnare bekräftar detta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in