2020-03-17, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombayduck1
Jag förstår det. Samma på mitt. Jag menade bara att för att sjukskrivningarna ökar så drastiskt (upp till 50% på vissa skolor) innebär inte per automatik att det är enbart pga reellt coronasmittade.

Nej, men detta va inte sjukskrivningar. Utan några jag pratat med själv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
Jag menade att andel med milda är högre och andel svåra symtom är lägre än vi kan se.

Bra, då är vi överens. Fattar vad du menar nu.
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lulle333
Jag tror henne. Hon är på gråten, och det verkar nästan som hon inte törs säga hela sanningen. Men bra! Hoppas alla norska politiker tittar!

Finns det någon länk till detta?
Citera
2020-03-17, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Tegnell nu i Aktuellt

Tegnell: Här i Sverige har vi en mycket god bild av hur många som är smittade.
Reporter: Hur många är det då?
Tegnell: Det är jättesvårt att veta.

Ha ha ha! Den där riskerar att bli en klassisk meme!?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suranappar
Företaget går dåligt generellt innan denna period, ganska litet. Han är desperat. Skriker på sina anställda ink mig själv, han vill att vi ska jobba hårdare när det inte går att få tag i företag som vill göra affärer i dessa tider. Han går själv runt och hostar och säger att "äsch detta tar inte kol på mig"
Jobba Smartare > Jobba hårdare.

Företaget kanske behöver samla sina anställda till en gemensam brainstorming kring läget för att få fram idéer för att tillfälligt anpassa verksamheten till verkligheten, istället för att försöka slå ner verkligheten med ett schysst järnrör.

Det går inte att förutse vad en sådan session ska resultera i, så varför inte helt enkelt föreslå det.
Citera
Medlem
kaminochos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lulle333
Jag tror henne. Hon är på gråten, och det verkar nästan som hon inte törs säga hela sanningen. Men bra! Hoppas alla norska politiker tittar!

Vadfalls, har ni människor med empati och personlig integritet? 🤔

Sånt där spolade vi i världens modernaste land någon gång i det tidiga 1900-talet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BourbonStreet
Var nere och handlade nyss. Väldigt glest på hyllorna för godis/chips/läsk.
Många som tröstäter i dessa tider? Jag gör det men måste dra ner på det.
Vet att det inte är bra...

Sen detta enorma bunkrande av toapapper. Helt slut i butiken.
Kan NÅGON ge mig en vettig anledning till det, please??

De kanske äter för mycket chips och godis och har fått diarré.
Citera
2020-03-17, 22:04
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Tror de beror på vart i landet man bor.
Jäst och mjöl har hamstrats som mest i städer med hög invandring (om ja förstått det rätt), och de är väl för att dom levt på bröd i sina hemländer under krig. Kanske.
Svensken som aldrig upplevt krig eller annan katastrof hamstrar toapapper.

Kan nog vara så ja...
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaminocho
Det kommer oavsett kollapsa. Kyss farväl till lilla bostadsbubblan och ditt opium på hemnet.

Jo jag inser att en värld med huvuddelen pappskallar förr eller senare kollapsar. Men man får väl önska alla alarmister lycka till på vägen mot ättestupan och konstatera att de i alla fall hade en helvetes ångest på vägen dit. Det är ju inte alla som får fira undergången två gånger.
Citera
Avslutad
Det slog mig nyss att för intressets skull googla hur HIV ser ut under ett mikroskop. Skrämmande likt Corona. Men vad vet jag, det kanske är så de flesta virus ser ut. Ett klot med spröt?
Citera
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joeykiller
Vilka siffror?

Nej, men legg av ditt mongo, det här är ingen lek. Siffrorna från Kina och Italien. Siffror DU aldrig sett.
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FejkEmran
Eftersom jag har släkt från lägren även om överlevarna inte var släkt till mig, vill jag läsa gåtan om sjukdomsutbrott och epigenetik.

Olika sjukdomar uppträder olika. Jag är intresserad av lungsjukdomar och om de har samband med psykossjukdomar eller andra virus (o bakterier) som potentiella orsaker till autoimmuna sjukdomar. De som är gravida är gravida. Jag hoppas människor som planerar graviditet kanske skjuter upp det till efter att de varit sjuka. Jag vet inte hur det fungerar. Evolutionen har alltid slipat oss.

Virus ändras ofta. Det lever inte men fungerar efter samma princip av att mot alla odds anpassa sig efter miljön och föröka sig. Vilken kapprustning livet kör mot oss levande varelser och hur sega är vi inte? Måste läsa o lära själv också. Inte bara gissa vilt som jag gör

Vi människor är sega ja men virus är bra mycket intelligentare än människan. Fast den inte är levande sägs det. Någon form utav liv och hjärna måste det ju ha.
Egentligen helt otroligt att de där knappt synliga små sakerna kan förändra sig till monster och dessutom byta monsterdräkt lite då och då. Häftigt mitt i denna Covida- 19 pandemin.
Jag tänker så här. Vad var det som gjorde att SARS-CoV-2 skapade sjukdomen COVID-19.
Vilken pytteliten detalj var det som skapade sjukdomen.
Skulle vilja ha varit där mitt i viruset och sett hur det gick till 😂😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in