Citat:
Ursprungligen postat av
FejkEmran
Eftersom jag har släkt från lägren även om överlevarna inte var släkt till mig, vill jag läsa gåtan om sjukdomsutbrott och epigenetik.
Olika sjukdomar uppträder olika. Jag är intresserad av lungsjukdomar och om de har samband med psykossjukdomar eller andra virus (o bakterier) som potentiella orsaker till autoimmuna sjukdomar. De som är gravida är gravida. Jag hoppas människor som planerar graviditet kanske skjuter upp det till efter att de varit sjuka. Jag vet inte hur det fungerar. Evolutionen har alltid slipat oss.
Virus ändras ofta. Det lever inte men fungerar efter samma princip av att mot alla odds anpassa sig efter miljön och föröka sig. Vilken kapprustning livet kör mot oss levande varelser och hur sega är vi inte? Måste läsa o lära själv också. Inte bara gissa vilt som jag gör

Vi människor är sega ja men virus är bra mycket intelligentare än människan. Fast den inte är levande sägs det. Någon form utav liv och hjärna måste det ju ha.
Egentligen helt otroligt att de där knappt synliga små sakerna kan förändra sig till monster och dessutom byta monsterdräkt lite då och då. Häftigt mitt i denna Covida- 19 pandemin.
Jag tänker så här. Vad var det som gjorde att SARS-CoV-2 skapade sjukdomen COVID-19.
Vilken pytteliten detalj var det som skapade sjukdomen.
Skulle vilja ha varit där mitt i viruset och sett hur det gick till 😂😂