2020-03-17, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Hur länge ska vi få vänta på ett vaccin? Och vad gör vi medan vi väntar på vaccinet? Kan vi ens tackla viruset
Nej, vi kommer inte att kunna tackla det, om du med tackla menar bli av med det.

Som jag sa redan i mitten av februari:
Det är här för att stanna.

Vi behöver fördröja det så trycker inte blir för hårt, sen är vi nog klara.

Men det är bra att ha tagit fram ett vaccin mot detta, inte bara för att vaccinera riskgrupperna. Detta är en ny typ av virus, och dess mutationer kan bli farligare i framtiden. Då är det bra att ha något mot denna typ redo.
Senast redigerad av .-fuckYUO-. 2020-03-17 kl. 20:51.
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det blev alltså absolut ingenting. Det är EU som har beslutat att stänga sin yttre gräns. Sverige omfattas således av detta, och kunde knappast göra något annat.

Detta är absolut ingen åtgärd av Sverige. Noll.

Nä vad fejk det var han upprepar vad EU kommissionens ordförande. Så löjlig. Att Dammberg ska stå på en presskonferens och säga det.
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinnersten
Wow, säg det till:

Drullknull
Skilly
HerrGickHan

Det finns lika många idioter här inne som det finns i den svenska regeringen.
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Minst 30% av vuxna befolkningen smittad och 3,4-5% dödlighet.
Jag har svårt med procent hit och dit. Matte är definitivt inte min grej och ja jag är " dum i huvet" på det området utifall det kliar i fingrarna på någon här inne att kalla mig dumskalle. Ja jag är det. Så nu behöver ni inte säga det. Amen.

Vad säger du?
30% av Sveriges befolkning är smittade redan menar du så, och att 3,4- 5% kommer att dö utav oss.
Säg det i tal så jag förstår det bättre.
Är redan 30% smittade, hur kan man veta det när man inte ens får kolla sig.
Är det någon som bara har satt 30 %?
Hjälp mig att förstå, helst i siffror, inte procent.
Senast redigerad av gabrielle2 2020-03-17 kl. 20:52.
Citera
2020-03-17, 20:48
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Någon som vet varför folk hamstrar just JÄST så jävligt?
Det är slut precis överallt. Affär efter affär, stad efter stad. Jag har inte hittat någon i alla fall.

Hade man tänkt att baka dygnet runt nu eller äter folk det bara som det är? Åtgången är ju ur denna värld.
Tror de beror på vart i landet man bor.
Jäst och mjöl har hamstrats som mest i städer med hög invandring (om ja förstått det rätt), och de är väl för att dom levt på bröd i sina hemländer under krig. Kanske.
Svensken som aldrig upplevt krig eller annan katastrof hamstrar toapapper.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Nu verkar alla forskare ha fattat det vi på Flashback visste redan för tre veckor sedan:

"Rapporten säger nu att det enda sättet att bekämpa pandemin är att försöka strypa den.

”Den kräver social distansering av hela befolkningen, hemmaisolering och karantän i hushållen och kan kräva att skolor och universitet stängs.

Det är vad Kina gjort och vad Kina ser ut att ha lyckats med. Hård kinesisk kritik riktades i förra veckan i Global Times mot de svenska strategin att bekämpa viruset.

Men detta kommer att ta tid, varnar de brittiska rapportförfattarna. En av dem är Neil Ferguson, professor i epidemiologi. Så här säger han till New York Times.

– Vi har ingen klar exit-strategi. Vi kommer att behöva trycka ner viruset - ärligt talat tillsvidare - till dess att vi har ett vaccin.

Experterna säger också att det kommer att ta tid att skapa ett vaccin:

– Det är inte fem veckor borta. Vi vet att det handlar om minst 12 till 18 månader. Vi har svåra beslut att fatta, säger professor Azra Ghani."

Har FHM uttalat sig om denna rapport?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bakaxel
Det är det här jag inte fattar. På skolan där våra ungar går skulle jag säga att 50-60 % är hemma. Antagligen för att de flesta är snoriga eller på annat sätt förkylda, där jag bor har inte covid-19 exploderat fullt ut än.

Men det du beskriver är helt galet. Har dessa människor en övertro på sitt eget immunförsvar och jag förutsätter också att de inte har några äldre nära anhöriga de kan tänkas smitta? Jävla nollåttor. Det är så jävla lågt i mina ögon. Måhända firar de att de får vara hemma med bibehållen lön ja, vad vet jag. I merparten av Europa är folk uppmanade i skarpa ordalag att stanna hemma så långt det är möjligt.

Danmark förbjöd just sociala tillställningar med fler än 10 deltagare. Även privata. Dvs. spelkvällar, fester, kalas är nu helt bannlysta. Kaféer, klubbar och detaljhandel är stängda. Likaså i många andra länder.

Det är då själva fan att det ska krävas en Mussolini för att folk ska lyssna.

Hela jävla Södermalm plus Lund borde få Corona , så kan vi använda dessa immuna människor sen där de behövs. Vem f-n går ut o trängs på ett café nu??
Citera
2020-03-17, 20:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Någon som vet varför folk hamstrar just JÄST så jävligt?
Det är slut precis överallt. Affär efter affär, stad efter stad. Jag har inte hittat någon i alla fall.

Hade man tänkt att baka dygnet runt nu eller äter folk det bara som det är? Åtgången är ju ur denna värld.

Hur många märken på jäst har du sett i Sverige? Hur många fabriker tror du det finns?

Konstigare att toapapper tar slut finns ju rätt många fabrikat.
Citera
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Måste ju finnas många kinesiska läkare från Whuan som blev immuna. Fråga snällt om vi kan få hyra dem ett tag om det riskerar att bli personalbrist också snart? SAS-planen är redo och tomma.
Citera
Medlem
jabberwoks avatar
Haha, EU och Sverige "stänger" gränserna, med en lååååång lista på alla kategorier människor som ÄNDÅ får resa in över gränsen. Vilket jävla vansinne. Helt verkningslöst och enormt kostbart, nu när vi redan har samhällssmitta i riket och behöver alla resurser vi kan uppbringa till tester och behandling.
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbacksuger4
- Om vi kan få ned det till 20 000 eller lägre så är det ett bra resultat med tanke på vad vi eftersträvar. Det är fortfarande hemskt, det är fortfarande ett enormt antal dödsoffer, och det är fortfarande en ofantlig börda på hälsosystemet, sade Vallance.

Rådgivare Vallance tror att

De tror samma som mig, det är spritt som fan!
De räknar dock med 20000 döda. 😭
I ett land av UKs storlek dör väl ett par tusen varje dag ändå, så summan motsvara ungefär tio normala dar. Men notera att han säger att det är en börda på hälsosystemet (health service - sjukvården). Det riktigt tragiska är att gamla sjuka kanske inte ens kan ges god vård. Men det fick de kanske inte tidigare heller eftersom sjukvården redan tidigare var pressad till sitt yttersta. Mycket verkar faktiskt handla om hur sjukvården ska klara situationen, inte om de sjuka ska överleva eller ej. Hade sjukvården tillrackliga resurser skulle man nog bara beklaga dödsfallen. Det man oroar sig för är vården. Det handlar om hur sjukvården ska klara sig!
Citera
Bannlyst
Så EU inför tillfälligt inreseförbud?
Vem fan tror dom vill resa till Coronavirusets epicentrum?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in