2020-03-17, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noooooo
Jag drog till doktorn för nån vecka sedan men då jag inte varit i Italien var dom inte så intresserade av att testa. Sen är vi absolut ingen riskgrupp heller utan blivit bättre och bättre så vi rider ut skiten.
Ja så kan det vara. Har en vän med möjlig Corona som fått samma besked.
Fick ni någon information om hur länge ni behöver vara i karantän?
Vännen fick "2 dagar efter ni känner er helt friska" som besked av 1177.

Krya på er.
Citera
2020-03-17, 21:35
Medlem
kaminochos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Jo, jag har sett bilderna även. Du uppmanar till något annat.

Ja, det är berättigat med bilder inifrån sjukhusen. Ljugmedia behöver inte köra ner kamerorna i halsen på de smittade.

Jag vill att processen ”före, under och efter” ska dokumenteras för all framtid istället för en idiotisk animerad graf från regimpsykopaten Tegnell et al.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Samuel332
Verkar som det är på väg neråt det är väl glädjande nyheter endast 1 multisjuk 80 åring död och betydligt mindre fall än de senaste dagarna

Ja om man såg utveckling i Italien borde det kommit 5 idag. Men kanske kommer imorgon
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suranappar
När tror ni Sverige råder ALLA som kan jobba hemifrån ska göra det?

Jag kan göra det, men min chef vill inte det han tycker corona är en fluga och överdrivet.
Två personer jag känner som jobbar i Stockholm men bor i Uppsala har fått order av sina chefer att jobba hemifrån. Båda två är friska och utan symptom.
Jag tycker att du skall säga till din chef. Jag tänker jobba hemma. Det är inte arbetsvägran.
Om du tycker att det här är en fluga så får du tycka det men jag tar det på allvar. Sedan går du bara.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shiverdog
Jag jobbar som förskollärare. Undrar rent krasst hur det kommer funka egentligen om förskolor ändå ska vara öppna för samhällsviktiga personer vid eventuell stängning? Ska alla samlas på en förskola då? Hur kommer fördelningen av förskollärare se ut? Ska jag behöva jobba tills jag stupar i Corona själv?

Ingen vet än hur barnomsorgen kommer att genomföras, men de arbetar på en plan.
Citera
2020-03-17, 21:36
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det är så världen ser ut överallt. Verklighetsfrämmande människor som lotsats fram som mediala bilder leder världens länder och det är riktigt allvarligt. De famlar i mörkret och reagerar huvudsakligen populistiskt.

Danmarks ekonomi blir intressant att följa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argeneau
Utmärkt artikel.

Grammatiskt ja, men uppenbarligen skriven av en person som har begränsad kunskap i ämnet.

Vilka åtgärder som är lämpliga att göra i Sverige just nu sammanfaller inte nödvändigtvis med vad som är aktuellt i andra länder. Vi har olika förutsättningar.

Det verkar folk i gemen ha lite svårt att förstå.
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mzzo
Om nån eller några veckor kommer ett test som alla kan göra om man är immun mot Corona säger Tegnell.

Var det i början av intervjun eller emot slutet?
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OkandMe
Viruset blir starkare och muteras när de är många smittbärare på samma plats. Som jag förstår det så "förökas" styrkan av viruset när det (viruset) blandas med andra (virus) i olika människor.
Genom att stänga gränserna kan inte viruset blanda sig över gränserna. Det är därför det också är viktigt att inte vara i folksamlingar. Och därför borde vi följa våra grannländer att stänga ner skolor o.s.v.

Forskning visar dock att virus ofta försvagas i symtom vid mutering då det inte är fördelaktigt för virusets överlevnad att ta kål på bäraren, för då sprids det inte. Evolutionärt muteras det därför till svagare varianter. Enligt vad jag läst iallafall.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OkandMe
Viruset blir starkare och muteras när de är många smittbärare på samma plats. Som jag förstår det så "förökas" styrkan av viruset när det (viruset) blandas med andra (virus) i olika människor.
Genom att stänga gränserna kan inte viruset blanda sig över gränserna. Det är därför det också är viktigt att inte vara i folksamlingar. Och därför borde vi följa våra grannländer att stänga ner skolor o.s.v.

Det där är inte alls hur virus funkar. Du bör nog läsa på lite me...
Citera
Medlem
Dödstalet för de mellan 30-39 ligger på 0,2%, eller 1 på 500 om man så vill. 75% av de som dör har en bakomliggande sjukdom, där den största andelen har cardiovaskulära sjukdomar.

25% av 0,2% är alltså 1 på 2000 som omkommer om man är fullt frisk och är mellan 30-39.

Om vi är 740 000 mellan 30-39 i Sverige så kommer alltså 370 personer att dö om man är fullt frisk om samtliga i åldersgruppen i Hela Sverige smittas, vilket inte lär hända.

Källa: https://www.worldometers.info/coronavirus/coronavirus-cases/
Citera
2020-03-17, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pjabas
Ja så kan det vara. Har en vän med möjlig Corona som fått samma besked.
Fick ni någon information om hur länge ni behöver vara i karantän?
Vännen fick "2 dagar efter ni känner er helt friska" som besked av 1177.

Krya på er.

Inga direkta direktiv till mig utan jag är ju mer eller mindre i karantän nu tills spanska staten lyfter på det nationella nödläget. Det tror jag inte sker på minst en månad.

Vet inte om du såg men på några dagar har vi mer än 24.000 som blivit "temporärt arbetslösa" då företagen har stängt fabriker osv. Kommer bli dyrt detta!

Tack och hoppas du håller dig frisk!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in