2020-03-17, 21:31
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mzzo
Tegnell är vettig i Aktuellt nu. Man måste tänka på ekonomin innan man stänger butiker, restauranger m.m.

Är du sarkastisk nu?
Citera
Medlem
halvfestligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Vi kanske borde starta en kampanj, att vi vägrar handla i livsmedelsaffärerna om de inte börjar med varuutlämning utanför affärerna?
Att gå in i dessa affärer med deras fläktar måste väl vara väldigt riskabelt?
Det kan ju vara runt hundra personer i en vanlig affär, och smittrisken där borde väl vara väldigt hög?
Bättre att lämna in en lapp med vad man ska ha för varor, så får personalen samla in maten och lämna ut den och ta betalt.

Ja, men även utökad hemleverans i områden där det nu är begränsat/obefintligt.
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Tegnell är vettig i Aktuellt nu. Man måste tänka på ekonomin innan man stänger butiker, restauranger m.m.

Ja tycker han var väldigt luddig, från att ha varit oerhört berörd och allvarlig kl 14:00 idag vi har toppen på ett gigantiskt isberg.
Till att kl 21:00 Vi har testat många och har inte sett någon så stor spridning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Tidigare idag; Toppen på ett gigantiskt isberg

Nu i Aktuellt; Inget stort mörkertal i Sverige

Alltså. Vad fan?

"Toppen på ett gigantiskt isberget" syftade väl på Italien?
Citera
Medlem
kaminochos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Stöttar dig 100%

Blir också intressant att se hur ett globalt reurssnålt och lågutssläppssamhälle funkar, som vi kanske ändå måste uppnå i framtiden

Vänta vara till kineserna trampar gasen i botten med kolkraftverken när den här lilla ”episoden” bedarrar.

Sedan hakar svensken på med bolånefesten och massinvandringen 2.0

Kom ihåg var du läste det först.
Citera
2020-03-17, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Är du sarkastisk nu?
Nej. 😆
Citera
Avslutad
Synd att Annie är barnledig och inte syns i rutan i dessa tider. Allt är så segt.
Vi behöver lite full fart fjamåt!
Citera
Medlem
Sinnerstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Du får acceptera att jag klippte ut de delar jag vill svara på i ditt inlägg.

Ja alarmisterna är skadliga för de har egentligen inga lösningar, de vill bara beskriva hemskheterna och klaga på befattningshavarna.

Normalt är ett svårhanteriligt ord som jag inte använt. Det är snarare alla som fnyser åt säsongsinfluensan som ser den som »normal«, vilket den inte är.

Fast det är ju precis vad som händer varje år i säsongsinfluensan utan att någon ens lyfter ett ögonbryn. Menar du att det är allvarligare om en äldre dör i covid-19 än om en äldre dör i säsongsinfluensan?

Det finns en övertro på att »stänga allt« som åtgärd. Världen finns kvar där utanför och det gör även SARS-CoV-2.

Håller inte med dig här. Många är inriktade på viruset och dess farlighet. Sjukvården var kass redan för tio år sedan och det är många som dött i onödan fram till idag utöver de 8 i covid-19.

Känns inte som en adekvat parallell.

Om du säger att du är orolig så fattar jag naturligtvis det, men det innebär inte att din oro står i paritet med risken.

Jag tackar för ditt svar.
Citera
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ekonomin är viktig, men han bör väl tänka på att minska smittspridningen och att rädda liv i första hand. Ekonomin kan någon annan räkna på och forma div stödpaket.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmslivet
"Toppen på ett gigantiskt isberget" syftade väl på Italien?

Nej så uppfattade inte jag det.
Citera
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ormbiten
Jag kan ju bara i min vildaste fantasi gissa mig till vad som skulle hända om världen skulle drabbas av ett riktigt farligt virus...
Ett virus som sorterar bort och dödar en eller två miljarder människor i snabb takt.

Det skulle inte bli något kvar av den moderna världen.

Det vore bara att ta tältet och bössan och ge sig ut långt ut i skogen.

Men det här haveriet som händer nu är ju bara löjeväckande. Politikerna verkar nästan tävla i att vara mest dåraktig.

Du ska vara glad att ebola inte uppstod i wuhan runt kinesiska nyåret.
Citera
Medlem
Trogskalles avatar
Tror Tegnell fortfarande att några hundra kommer dö, eller har han minskat den siffran?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in