Citat:
Ursprungligen postat av
krosh
Du tycker inte att vi ska lyssna på forskarna. Okej, då tror jag inte vi har så mycket att diskutera

. En sidnot dock. Vi har hur många virusutbrott som helst att studera. Det behövs inga råttor för att veta hur R0 påverkas etc av flockimmunitet. Det händer precis hela tiden med olika virus. Men du är ju inte intresserad av vetenskap så förstår att det kanske är svårt att greppa. Varför ägnar du dig inte åt astrologiforumet istället?
Ah, härskarteknik!
Brukar vara vanligt när man inte kan svara!
Att inte kunna läsa en text och kunna förstå dess innebörd är inte smickrande för dig, i synnerhet när du framför så starka övertygelser om hur vi ska hantera saken.
Som alla förstår, utom tydligen du, så lyssnar vi på Alla forskare och deras vägar att gå och dess förväntade utfall och inte lägger alla ägg i samma korg.
Sådana riskplaceringar kan man ta när det är ens eget liv och hälsa i korgen men när det gäller människor runt oss får vi börja tänka innan vi kastar oss ut för stupet.
Nu är detta en ickediskussion då beslutet redan är taget och planen är övergiven av alla inklusive oss men tack för uppmärksamheten.
Jag förmodar att du är medveten om att triagen redan hade inletts, inte rent fysiskt men beslutet var redan taget och förmedlat att alla boenden ska dö i sin säng då inga kommer skickas in för att spara platserna till de som behöver de bättre.
För mig är detta ett omänskligt beteende då man avlivar de man kan rädda för att inte blockera platsen för någon mer produktiv.
Nåja, nu börjar vi kampen i väntan på antivirala och förhoppningsvis räddar vi de vi kan sålänge platser finns, finns inget annat mänskligt sätt att hantera det om man vill att samhället ska komma ur detta med samvete och heder i behåll!
Om du sitter på position eller är en betald ordbajsare kan jag inte riktigt bestämma mig för men lycka till med livet.