2020-03-17, 21:26
Medlem
kaminochos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Ingen vettig människa inom vården, skulle finna på sig att "frossa" på andra människors lidande..

(skärp dig, för f-n..)

Vi har för fan sett bilder från Italien. Sluta för helvete att mörka era satans regimlojala sociopater.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Wow, tufft läge. Hörde de är tuffa i Spanien (polisen) Elisabeth Höglund åkte ju dit men ångrade sig😠
Kan du åka till Sverige eller bor du där?

Dom har ju nog bötat över 1000 personer sen i måndags och ja, det kommer bli hårdare med det nu när mer och mer äldre dör. Den här "karantänen" kommer pågå längre än två veckor garanterat.

Bor här så blir inget resande. Var ute bland folk senast en vecka sedan och håller mig inne tills jag och dom jag bor med är symptomfria.

Bor massa gamlingar i mitt hus så vill inte vara ute och snurra för mycket i huset heller, för deras skull.
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Anders Tegnells blick mot reportern när han frågar om den berömda brittiska rapporten.

Obetalbar. Det var rent och skärt hat mot reportern. Tengil.
Citera
Avslutad
Vilka gäller inreseförbudet för , verkar vara mot turister ?

Citat:
Inreseförbudet gäller inte för personer som är bosatta i Sverige men av någon anledning befinner sig utomlands. Det gäller inte heller för personer som har särskilt viktiga skäl att resa till Sverige, exempelvis diplomater eller personer som är i behov av internationellt skydd.

https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/regeringen-infor-inreseforbud-i-30-dagar/
Citera
2020-03-17, 21:27
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Med andra ord: Gå hem och dö.

Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Han sa 500 test i veckan för influensa

Jag förstod honom att det gällde hela landet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Tidigare idag; Toppen på ett gigantiskt isberg

Nu i Aktuellt; Inget stort mörkertal i Sverige

Alltså. Vad fan?

Han vet inte vilken fot han ska stå på. De borde ha bytt ut honom för väldigt länge sen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pjabas
Extrem hostning hos rumskompisen fortsätter typiskt tills man lugnar ner lungan med frikostig klorindusch.
Seriöst, det låter som ni borde betrakta er som Coronasmittade?

Jag drog till doktorn för nån vecka sedan men då jag inte varit i Italien var dom inte så intresserade av att testa. Sen är vi absolut ingen riskgrupp heller utan blivit bättre och bättre så vi rider ut skiten.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Är det bara jag som börjar känna mig lite försiktigt positiv kring utvecklingen?

Jag vet att det inte är läge att hoppa högt, men vi har tagit en majoritet av viktiga åtgärder som andra länder, med några grejer som ska till.

Vaccin kommer att dröja, men bromsande medicin kan göra mycket. Den här sommaren kommer inte bli ett dugg rolig. Inställd fotboll, begränsat om ens någon semester i Europa. Folk måste ställa in sig på detta. Det kommer inte blåsa över på två månader. Det här kan bli ett nytt sätt att leva i minst ett halvår till.

Stöttar dig 100%

Blir också intressant att se hur ett globalt reurssnålt och lågutssläppssamhälle funkar, som vi kanske ändå måste uppnå i framtiden
Citera
Medlem
Covids avatar
Spanska sjukan uppstod i USA. Du måste väl för fan fatta att virus inte är nationella och att de gärna uppstår i varmare och mer folkrika regioner. Den djurhållning vi indoeuropéer uppfann har skapat de flesta bovida pester och andra zoonotiska infektionssjukdomar och bidrog till genocid av amerindier när vi koloniserade den kontinenten. Ditt hat mot Kina äcklar mig.

Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Asiaten, Hongkong, Corona, Spanska sjukan... startade alla farsoter med kinesernas frotterande med djur på marknader? Deras matvanor dödar jordens befolkning? Hur sätter man stopp för detta? Borde Kina betala skadestånd, frågar sig en del. Skulle det vara juridiskt möjligt? I ett första steg borde de förse drabbade länder med dessa coronatester, gratis.
Citera
Medlem
Tegnell är vettig i Aktuellt nu. Man måste tänka på ekonomin innan man stänger butiker, restauranger m.m.
Citera
2020-03-17, 21:28
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Är det bara jag som börjar känna mig lite försiktigt positiv kring utvecklingen?

Jag vet att det inte är läge att hoppa högt, men vi har tagit en majoritet av viktiga åtgärder som andra länder, med några grejer som ska till.

Vaccin kommer att dröja, men bromsande medicin kan göra mycket.Den här sommaren kommer inte bli ett dugg rolig. Inställd fotboll, begränsat om ens någon semester i Europa.Folk måste ställa in sig på detta. Det kommer inte blåsa över på två månader. Det här kan bli ett nytt sätt att leva i minst ett halvår till.

Jag tror denna sommar kommer bli jobbig snarare pga. Saker som faktiskt spelar roll, t.ex. att en massa människor kommer dö och sjukvårdsanställda kommer arbeta i en miljö som senare ger dem PTSD.

Vemfan bryr sig om fotboll nu??
Citera
2020-03-17, 21:28
Medlem
Lachlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Hur menar du då? Afghanerna är mer benägna bli smittade?
De kommer att prioritera alla mörkerfolk med en färgkarta som avgör hudtonen. Ljusast längst ner...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in