2020-03-17, 21:24
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Ja, du har förbrukat några av dina nio liv😼

Bara katter som har nio liv...
Citera
Medlem
När tror ni Sverige råder ALLA som kan jobba hemifrån ska göra det?

Jag kan göra det, men min chef vill inte det han tycker corona är en fluga och överdrivet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noooooo
Jupp, eller ja, man får gå ut med hunden om man har en sån. Handla mat men det köer för dom släpper bara in ett fåtal åt gången. Sjukhusbesök och jobbrelaterat e så klart ok.

Annars e man hemma! Rumskompis hostar som fan - tror seriöst hen har Corona. Själv har man varit förkyld och irriterad i halsen i tre veckor.

Vissa ställen festar folk på sina balkonger .. men inga döda på gatorna ... än

Wow, tufft läge. Hörde de är tuffa i Spanien (polisen) Elisabeth Höglund åkte ju dit men ångrade sig😠
Kan du åka till Sverige eller bor du där?
Citera
Medlem
dödsknivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av välkommenti bup
Så nu vart vi tvingade till att stänga gränsen? typ?

Jag kan höra S paniken i huvudet.

NEJ!!!!!!!!!!!! Herregud!!!!!!!!! VAD SKA FOLK TRO!! Vi är ju inga rasister, fan fan fan. FORT! Gå ut med att vi klart tydligt vart tvingade till detta, vi är inte rasister, vi står inte med SD och vi kommer öppna hela Sverige gånger 200 så fort vi bara får, va så säkra på det.
Fast de gick ju med just att de INTE var tvingade utan gjorde det frivilligt för att följa EUs rekommendation. Oavsett vad du hoppas
Citera
2020-03-17, 21:25
Medlem
kaminochos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Tegnell nu i Aktuellt

Tegnell: Här i Sverige har vi en mycket god bild av hur många som är smittade.
Reporter: Hur många är det då?
Tegnell: Det är jättesvårt att veta.

Nu borde till och med distributörerna av lögnen börja undra vad fan som står på.

Nej, nu tror jag för mycket om Hanna Stjärnes lilla regimlojala klan.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Covid
Digerdöden banade väg för nationalstat och kapitalism samt förebådade renässansen. Inte den enda faktorn, men den pandemin bidrog till att förändra Europa och världen stort.

Utvecklingen nu innebär att Kina har the upper hand och att Europa och USA sitter med svarte petter. Det accelererar ett tronskifte som länge har varit på väg.

Kina får gärna ta över ledningen av världen för mig, bara de gör något åt sin djurhållning och sina matvanor. Nu såg jag en film där de sa att det är rika kineser som äter allt "konstigt". Vanligt folk äter kött från ko, gris o.likn. Men ändå. Kinas regering, förbjud smitthärdarna!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noooooo
Jupp, eller ja, man får gå ut med hunden om man har en sån. Handla mat men det köer för dom släpper bara in ett fåtal åt gången. Sjukhusbesök och jobbrelaterat e så klart ok.

Annars e man hemma! Rumskompis hostar som fan - tror seriöst hen har Corona. Själv har man varit förkyld och irriterad i halsen i tre veckor.

Vissa ställen festar folk på sina balkonger .. men inga döda på gatorna ... än
Extrem hostning hos rumskompisen fortsätter typiskt tills man lugnar ner lungan med frikostig klorindusch.
Seriöst, det låter som ni borde betrakta er som Coronasmittade?
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Beror helt på vad man räknar på och hur man ser den normala dödligheten innan detta virus.
Italien har relativt stränga regler och smittan är inte lika hög i hela landet men hypotetiskt skulle deras siffror kunna implementeras på vilket land som helst.
Det dör 128 personer i Italien i cancer per dag.
Det dör ca 8 personer i vanlig influensa i Italien per dag.
Det dör drygt 300 personer om dagen i C-19. Med de åtgärder de har nu.

Så, vilka "wildfire"siffror vi skulle få om man bara lät detta bränna ut kan man teoretiskt beräkna om man känner för det.

Visst, det dör människor varje dag. Men här handlar det om en pandemi. För att ge dig lite info på detta. Världens ekonomi har aldrig varit hotad av normala dödsfall men nu rasar allt ihop. Ser du skillnaden mellan COVID-19 och övriga dödliga sjukdomar?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Ja men hur många test har de utfört?
I Stockholm finns uppgifter på 4500 stycken bara i Stockholm. Kan det vara cirka 8000 tusen test de har utfört? Bara höftar nu.

Han sa 500 test i veckan för influensa
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlDeMumma
Pratade nyss med en väninna som jobbar som undersköterska på ett äldre boende "norrut". Där låg 10/20 med feber på hennes avdelning. Bara IDAG hade 2 äldre gått bort efter hög feber och INGEN verkade ens vilja disskutera om det var corrona eller inte. Ingen testades heller. Detta var långt norrut. Enligt henne så var det ovanligt med så många med feber samtidigt och även ovanligt att så "många" gått bort samtidigt till följd av feber etc. OBS!-Förmedlar bara vidare vad jag fått sagt till mig-!OBS

Allt som inte kan styrkas är bara berättelser. Förmodligen var det säsongsinfluensan som grasserade.
Citera
2020-03-17, 21:26
Medlem
Haloumis avatar
Tidigare idag; Toppen på ett gigantiskt isberg

Nu i Aktuellt; Inget stort mörkertal i Sverige

Alltså. Vad fan?
Citera
2020-03-17, 21:26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Jag håller med till 100%
Folk tvingas arbeta i butiker just nu trots att dom hellre skulle hålla sig hemma för att minska risken för smitta till sin familj.
Och alla verkar inte förstå allvaret heller ännu tragiskt nog.
Tänk om regeringen kunde tänka lite längre och snabbare...

Hur tror ni att varorna hamnar i butiken? Jaha, lastbilschaufförer måste jobba. Var tror ni att varorna kommer ifrån? Jaha just det, det tillverkas av bönder, bagare, etc. Så de måste jobba. Hur ska dessa ta sig till jobbet? Vissa kör bil, vissa måste ta buss. Ok, busschaufförer måste jobba. Vad händer om bilarna eller bussarna går sönder? Jaha....

Inse en sak. Antingen stänger vi ner ALLT eller inget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in