2020-03-17, 20:59
Medlem
Möjligt att denna artikel redan postats, isf ber jag om ursäkt. Tänkte att den borde vara relevant:

https://www.vk.se/2020-03-17/personal-fran-skyddc-i-umea-hjalper-folkhalsomyndigheten-med-coronatest
Citera
2020-03-17, 21:00
Medlem
Sinnerstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Ett land utan själ och ryggrad som Sverige kan inte ta några egna beslut. Vi skall ju vara såna globalister och därför måste politikerna i efterhand berätta för Davos-gruppen att vi inte ville ta detta beslut. Vi blev ju tvingade...

Min herre, ni går från klarhet till klarhet!

Hatten av.
Citera
2020-03-17, 21:00
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Kineserna har redan flugit ut sjukvårdspersonal till ett flertal länder för att hjälpa dem.
Fast Sverige har i åratal på Washingtons order hetsat mot Ryssland och Kina så jag vet inte om de vill hjälpa oss.
Vi får väl be extra snällt. Sen tycker jag gott Kina kan se sin del i hela den här soppan och bidra till att gottgöra lite.
Citera
2020-03-17, 21:01
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Man kan baka bröd utan jäst!
Det blir inte mer bröd med jäst, bara mer luft i brödet, som tar mer plats i frysen.
Sen ger jäst kanske mer vitaminer och mer tillgängligt järn i brödet, men den diskussionen är kanske bättre tex i det här forumet:

(FB) Bakning, matbröd och kakor

Jo, jag vet det. Man kan ju t.ex. baka surdegsbröd också.
Fast jag undrade om den går att frysa med tanke på att folk sades ha köpt slut på den. Bunkra jäst är ju ingen mening om den hinner förstöras.
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbertEnben
Det blir väl inte bättre av att Afrika kan resa hit, eller USA.

Exakt, USA kommer ju bli nästa epicentrum.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beethovania
Ingen aning. Alternativet är att skapa en surdegskultur, en sån ska man tydligen kunna hålla igång riktigt länge. Vem vet, om det blir massvält så kanske det är alla hipsters som klarar sig längst.

Bra förslag med surdegen. Är ju inte särskilt krångligt. Enkelt att hålla vid liv om man alltid är hemma!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Usch vad obehagligt. Vi kommer inte få veta hur den här triagen i Stockholm kommer se ut. Den kommer garanterat att bli hemligstämplad.

https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/sjukhus-kan-tvingas-neka-patienter-vard/
Det får bli något för janne josefsson att reda ut om några år kommer det fram att afghanerna var prio 1
Citera
2020-03-17, 21:02
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ-145
Pappa EU fick dra Sverige i örat, ajabaja...nu MÅSTE ni stänga gränsen.
Det här måste nog vara det absolut största underbetyget man kan få som nation.

Det är skrämmande enligt mig.., att man överlåtit Sveriges beslutsfattande till Bryssel.
(förstå mig på rätt sätt...)

Sedan : Betyder detta att Tegnell är i "the doghouse" ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlbertEnben
Det blir väl inte bättre av att Afrika kan resa hit, eller USA.
Det blir inte sämre av att några Afrikaner eller Amerikaner kommer hit med smittan eftersom det mesta av Europa redan har totalt okontrollerad smittspridning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Hörde just att stora svenska butikskedjor just nu säljer under 25% mot deras vanliga säljmål för dagen.
De som gått knackigt redan tidigare kan nog få de riktigt jobbigt på kort tid.
Är det inte bättre för dessa butiker att stänga just nu. Häv alla nyanställningar och skicka hem personalen. Försök sen få del av räddningspaket från staten när man vet hur stor skada företaget tagit.
Skit i det, det viktigaste är att rädda så många 80-åringar vi kan. De kan väl bara stämpla när de inte något jobb längre?
Citera
Medlem
cybergrodans avatar
Hur noga är ni när det gäller att inte träffa folk? Vet inte om jag är overkill eller lam . Ett par polare vill ut och käka i helgen men jag tycker det verkar dumt t.ex. Jag studerar men det är ju bara distans så träffar inte folk på så sätt heller. Iom att jag ska vara hemma mycket nu så åkte jag iväg idag och köpte lite grejer till en renovering jag tänkt göra (var ju typ dött på folk). Jag bunkrar inte ett skit utan tar mig till affären när det behövs, går då oftast dit kvällstid när det är ungefär 0 människor där!
Citera
2020-03-17, 21:03
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chad-Thundercock
Varför sitter ni och firar det här EU beslutet, kan någon förklara hur inreseförbud till Europa ska hjälpa när Europa redan är smittans epicentrum i världen?

Det kan ju innebära att vi slipper lägga resurser på utlänningar som insjuknar.

Svensk sjukvård är hårt belastad, vi bör inte importera människor att lägga på intensiven.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in