Citat:
Ursprungligen postat av
Ridan
Jag menar att vi vet ännu inte hur detta slår. Säg att det här lägger sej rejält efter en månad.
För den anställde innebär den månaden ingen lön. Vilket innebär sämre köpkraft när han återkommer.
Företagare för just nu rätt stora stöd paket av staten för att backa upp just nu. Bland annat halvtidspermitering / Sjukskrivning som betalas av staten osv.
Det finns sätt att ta sej igenom det här utan att ha som första mål att sparka folk.
Jag inser också att det kommer sluta med att många måste gå. Och ju längre vi håller på desto värre blir det. Däremot är det lite skrämmande att läsa jag sparkar ett par stycken och renoverar så länge.
Om den anställda har betalt a-kassa så är det i sämsta fall 80% av lönen denna får livnära sig på. Vi kan omöjligt få stänga igen och betala löner ... då finns ingen framtid för oss. Mina anställda är helt underbara och detta känns som någon slags paus i ett förhållande.
Det är med mitt hjärta jag hoppas på att Sverige semestrar i Sverige, äter glass, mat, fikar och spenderar allt i Sverige.
Handlar lokalt.
Var snälla mot Sverige.
Köp inte på bolag som skattesmiter. Köp din elektronik som tv, kyl och frys hos "svennes i Markaryd el och frys"
Handla och semestra där vinsten stannar och i sin tur omsätts igen i landet.
Jag hoppas att allt vad detta kommer sluta i, för det kommer bli jävligt svart, att vi någonstans hittar något hållbart. Man gynnar något som gynnar igen. Vi har under många år misshandlat våran ekonomi och nu får vi betala. Vi är inte ens självförsörjande i våran mat.