2020-03-17, 20:39
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtassle
När USA stängde flygtrafiken från Europa till USA rasade börsen dagen efter.
Nu ikväll gör EU samma sak inga flyg kommer få komma in i Europa vi kommer få se minst 6-7 % ned imorgon kanske upp mot 10 %

Goda tider!
Citera
2020-03-17, 20:45
Medlem
mrtassles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Goda tider!
Jag skulle inte gå in med för mycket för det kommer sjunka ännu mera närmaste månaden tänk på att vi just nu är i början av detta virus.Kina har valt att stoppa det Europa har det inte
Varenda land i Europa kommer att minst få Italiens nuvarande siffror
Citera
2020-03-17, 20:47
Medlem
-Östeuropa+Asienfonder=Framtiden
Citera
2020-03-17, 20:48
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtassle
Jag skulle inte gå in med för mycket för det kommer sjunka ännu mera närmaste månaden tänk på att vi just nu är i början av detta virus.Kina har valt att stoppa det Europa har det inte
Varenda land i Europa kommer att minst få Italiens nuvarande siffror

Ja, många 81 åringar kommer att dö. Det om något här i världen är säkert.

Eg lika många över som under 81 år kommer att dö. Medianvärdet. Måste vara rätt många över 81 år. Dom lever länge där.
Senast redigerad av Jof 2020-03-17 kl. 20:51.
Citera
2020-03-17, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine
Dumt, det har bara börjat. Ekonomin kommer falera totalt, speciellt i USA. Många har inga besparingar, jobbet är livsviktigt. Trump har pratat om att dela ut 1000 dollar för att folk ska konsumera.
Det kommer gå käpprätt åt helvete där borta om jag får spekulera. Det kanske inte ser att att var så farligt nu, men det kommer att eskalera
Jag tror att du har fel. Du har rätt i att det kommer bli tufft för många människor framöver, samt att vissa branscher kommer få det tufft. Hela turismsektorn ska man hålla sig borta från den närmaste tiden, exempelvis.

I de flesta andra branscher kommer effekterna bli betydligt mindre. Det kommer dröja innan börsen ligger på ATH igen, men min tro är att index börjar tugga sig så sakta uppåt igen väldigt snart. Mycket av förlusterna börjar bli inprisade i dagens kurser.
Citera
2020-03-17, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Härligt, jag tror att du har tajmat det bra. Om det blir en röd dag imorgon kommer jag sätta in allt jag har.
Gör inte det. Skala in dig under några veckor istället. Tror personligen inte att vi har sett botten än, men att vi börjar närma oss.
Citera
2020-03-17, 20:58
Avslutad
Irriterande att nästan alla bull/bear cert är stängda av "Market Maker". Någon som kan rekommendera en som är öppen och inte fegar ut som Morgan Stanley-papperna. Hävstång x8-x20
Citera
2020-03-17, 20:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
Gör inte det. Skala in dig under några veckor istället. Tror personligen inte att vi har sett botten än, men att vi börjar närma oss.

Vi kommer se blåa dagar ibland men overall så är det rött fram till åtminstone höst.
Citera
2020-03-17, 21:04
Medlem
526s avatar
Är botten nådd nu?
Citera
2020-03-17, 21:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Är botten nådd nu?

I min mening inte. Central Banker och Regeringar pumpar in pengar för att stödja börsen men - detta är ju ett lån som ska betalas tillbaka. Av oss skattebetalare.
Citera
2020-03-17, 21:28
Medlem
Utopia.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eggshells
Irriterande att nästan alla bull/bear cert är stängda av "Market Maker". Någon som kan rekommendera en som är öppen och inte fegar ut som Morgan Stanley-papperna. Hävstång x8-x20

OMXS BEAR X15 var öppen tidigare idag.

Jag är inte helt säker, men jag tror att samma felmeddelande står om den underliggande tillgången handlas i tex. USA och deras börs inte öppnat ännu. Försökte med Disney häromdagen, men det var först efter 15:30 som det gick att handla. Är hyfsat grön när det kommer till bull/bear.
Citera
2020-03-17, 21:43
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
Jag tror att du har fel. Du har rätt i att det kommer bli tufft för många människor framöver, samt att vissa branscher kommer få det tufft. Hela turismsektorn ska man hålla sig borta från den närmaste tiden, exempelvis.

I de flesta andra branscher kommer effekterna bli betydligt mindre. Det kommer dröja innan börsen ligger på ATH igen, men min tro är att index börjar tugga sig så sakta uppåt igen väldigt snart. Mycket av förlusterna börjar bli inprisade i dagens kurser.

Väldigt snart? När är det och varför tror du att det sker? Ingen vet utvecklingen av Corona, men det ser inte direkt ljust ut. Vem vet hur länge pandemin kommer hålla på? 3 månader? 6 månader? 3 år? Inget vet. Men ju längre tid det tar desto hårdare kommer ekonomin drabbas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in