2020-03-17, 18:52
Medlem
Idag har vi verkligen fått blandad utveckling. Idag går en del upp kraftigt och andra ned. Det breda faller är över i alla fall för denna gången.

Två lugna dagar för index. Lugnt idag trots ganska risiga nyheter...
Nå jag säger inget, men jag skulle säga vi är i ny fas. Så har jag ingenting sagt, men sagt ändå fast inte.
Citera
2020-03-17, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slutataxera
Blev precis klart att SAS får statliga garantier om 3 miljarder kronor från danska och svenska staten.
Kan vara bra att veta för den som känner sig sugen, inte jag.
”I en första omgång”, känns som att signalen är att SAS inte kommer konka.
Citera
2020-03-17, 19:05
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Källa? Har precis motsatt information. Att det varit rekord i handel den senaste veckan.

https://www.avanza.se/placera/redaktionellt/2020/03/17/rekordhandel-under-borskraschen.html
Inget konstigt. En vanlig dag kanske 1% av aktieägarna köper och säljer. När det är panik så är 10% i farten. 90% rör inte en fena, men likväl kallas det "masshysteri".
Citera
2020-03-17, 19:12
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson
Inget konstigt. En vanlig dag kanske 1% av aktieägarna köper och säljer. När det är panik så är 10% i farten. 90% rör inte en fena, men likväl kallas det "masshysteri".

Ja. Och du skrev ju att "Bara att ett fåtal av aktieägarna köper och säljer. ". Hur går det ihop?
Citera
2020-03-17, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Varför steg Swedbank med 10% idag?
Jag har nu bara förlorat 11 % på den.

Kanske har dom stora lån til SAS som nu staten är garant för? Jag bara gissar men borde inte du veta som har investerat i bolaget!?
Citera
2020-03-17, 19:16
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Ja. Och du skrev ju att "Bara att ett fåtal av aktieägarna köper och säljer. ". Hur går det ihop?
10% ser jag som ett fåtal.
Citera
2020-03-17, 19:35
Medlem
Jag började köpa in mig igen igår. Kommer fortsätta en gång i veckan med 10-15% av mitt totala kapital som ska in på börsen från och med nu.

Köper bara på röda dagar.
Citera
2020-03-17, 20:00
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommerso
Kanske har dom stora lån til SAS som nu staten är garant för? Jag bara gissar men borde inte du veta som har investerat i bolaget!?

Riksbanken har garanterat miljard stöd till bankerna för att stadga upp systemet. Vilket enligt mig är fel väg att gå.

Utan det skulle vara bättre att pytsa in delar av dessa pengar i A-kassan o Försäkringskassan. För att säkerställa hushållen klarar sig o kan konsumera.

Det vi ser nu är det första fallet. Framöver kommer det nya kursfall när överbelånade bolag får problem med cashflow.
Citera
2020-03-17, 20:27
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
Jag började köpa in mig igen igår. Kommer fortsätta en gång i veckan med 10-15% av mitt totala kapital som ska in på börsen från och med nu.

Dumt, det har bara börjat. Ekonomin kommer falera totalt, speciellt i USA. Många har inga besparingar, jobbet är livsviktigt. Trump har pratat om att dela ut 1000 dollar för att folk ska konsumera.
Det kommer gå käpprätt åt helvete där borta om jag får spekulera. Det kanske inte ser att att var så farligt nu, men det kommer att eskalera
Citera
2020-03-17, 20:29
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung

Härligt, jag tror att du har tajmat det bra. Om det blir en röd dag imorgon kommer jag sätta in allt jag har.
Citera
2020-03-17, 20:34
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommerso

Inte följer jag slaviskt dag för dag "mina" bolag. SÅ intresserad är jag inte, men efter din gliring så kollade jag dagens revy. Hittade bara detta:

finansinspektionen slår klubban i bordet vid det extrainsatta styrelsemötet på torsdag kan resultatet bli ett dråpslag för Swedbank. Där och då väntas den första domen efter penningtvättshärvan i Baltikum.

Det kan bli större än väntat.

Inte fan är DET en förklaring till 10% upp idag.
Citera
2020-03-17, 20:36
Medlem
mrtassles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Härligt, jag tror att du har tajmat det bra. Om det blir en röd dag imorgon kommer jag sätta in allt jag har.
När USA stängde flygtrafiken från Europa till USA rasade börsen dagen efter.
Nu ikväll gör EU samma sak inga flyg kommer få komma in i Europa vi kommer få se minst 6-7 % ned imorgon kanske upp mot 10 %
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in