2020-03-17, 20:50
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-fuckYUO-.
Nej, vi kommer inte att kunna tackla det, om du med tackla menar bli av med det.

Som jag sa redan i mitten av februari:
Det är här för att stanna.

Vi behöver fördröja det så trycker inte blir för hårt, sen är vi klara.
Om FHM ändrar sig under veckan, ändrar du dig då?
Citera
Medlem
Beethovanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Går det möjligen att frysa jäst utan att den förstörs? Annars går den väl inte att spara särskilt länge.

Ingen aning. Alternativet är att skapa en surdegskultur, en sån ska man tydligen kunna hålla igång riktigt länge. Vem vet, om det blir massvält så kanske det är alla hipsters som klarar sig längst.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bakaxel
Det är det här jag inte fattar. På skolan där våra ungar går skulle jag säga att 50-60 % är hemma. Antagligen för att de flesta är snoriga eller på annat sätt förkylda, där jag bor har inte covid-19 exploderat fullt ut än.

Men det du beskriver är helt galet. Har dessa människor en övertro på sitt eget immunförsvar och jag förutsätter också att de inte har några äldre nära anhöriga de kan tänkas smitta? Jävla nollåttor. Det är så jävla lågt i mina ögon. Måhända firar de att de får vara hemma med bibehållen lön ja, vad vet jag. I merparten av Europa är folk uppmanade i skarpa ordalag att stanna hemma så långt det är möjligt.

Danmark förbjöd just sociala tillställningar med fler än 10 deltagare. Även privata. Dvs. spelkvällar, fester, kalas är nu helt bannlysta. Kaféer, klubbar och detaljhandel är stängda. Likaså i många andra länder.

Det är då själva fan att det ska krävas en Mussolini för att folk ska lyssna.
Det är oroväckande tror att folk här har levt i en bubbla alldeles för länge om att inget kan hända dem. Det minsta vi kan göra är att följa Danmarks exempel. Det krävs tydligare budskap för att det verkligen ska sjunka in. Istället babblade de i radion i morse i P4 att det är bra om vi stöttar våra småföretagare som lunchrestauranger och så, inte smart.
Citera
2020-03-17, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Sverige fick skäll av EU och direktiv att följa.

Detta flaggade Ursula von der Leyen redan igår.

Ja handlingskraften finns inte hos våra politiker, de behöver order. Jävligt skratt retande hur jävla lamma de är. Kan inte ta beslut själva. Det ska ske igenom FN eller EU.
Citera
Medlem
IQ-145s avatar
Pappa EU fick dra Sverige i örat, ajabaja...nu MÅSTE ni stänga gränsen.
Det här måste nog vara det absolut största underbetyget man kan få som nation.
I och med detta blev våra beslutsfattare i princip omyndighetsförklarade. Heja, det går bra nu ! Låt oss sjunga ”we shall overcome” så ska vi nog fixa biffen.
Citera
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
BRA! Då kan vi sluta prata om flygplats-screening äntligen.

1. Stängda gränser.
2. Stängda skolor.
3. (Snart) Stängda grundskolor.
4. Distansarbete hemifrån för alla som kan och inte har ett samhällsbärande jobb.
5. Barnomsorg för föräldrar med samhällskritiska jobb, t.ex. läkare/sjuksköterska.

Det enda som ska till:

6. Minska grupperingar till max 10 personer. 500 är helt vansinnigt.
7. Inför masstester på riskgrupper.

Efter det här har vi gjort precis allt vi kan. Sen är det bara att vänta ut skiten. Hur länge? Ingen vet.
Nu känner jag mig ändå lite hoppfull, för första gången på veckor.

Det kommer aldrig räcka, inte på denna befolkningen. Beror på målet iofs.
Att sänka kurvan och smitta alla sakta ja då funkar det.

Ska smittan stoppat helt:
Karantän och utegångsförbud. Stäng allt förutom apotek och mataffärer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Sydkorea rapporterar 0 smittade sjukvårdspersonal. Och man har stävjat smittan. Hemligheten? Det WHO säger och Sverige struntar i: TESTA, TESTA, TESTA

So far, there are no reports of infections of COVID-19 among South Korean health care workers, he says.

https://www.sciencemag.org/news/2020/03/coronavirus-cases-have-dropped-sharply-south-korea-whats-secret-its-success
Nej hemligheten är skyddsutrustning. Personalen i Sverige har ingen så det spelar ingen roll om man vet att patienterna har smittan eller ej.
Citera
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Är de så så är det väl första gången EU gör något bra för Sverige

Ja, dom var tvungna att rädda er. Dom är trots allt beroende av era pengar.
Citera
2020-03-17, 20:52
Medlem
Prigogines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thug4life
Inte en chans att jag tar vaccinet, tar hellre risken med viruset.

Ja inte fan står jag först i kön iaf.

När vaccinet har testats i ett tiotal år och det kan bevisas vara effektivt så ska jag fundera på saken om jag är i nån riskgrupp.
Citera
Medlem
Cirka 21000 testade I Norge. 1463 har corona = 7 % av dom testade är smittad.

Cirka 7000 testade i Danmark. 1024 sjuka = 14,5 % testade är smittat.

Hur många är testade i Sverige?
Citera
Avslutad
Citat:

1. Stängda gränser.
2. Stängda skolor.
4. Distansarbete hemifrån för alla som kan och inte har ett samhällsbärande jobb.
5. Barnomsorg för föräldrar med samhällskritiska jobb, t.ex. läkare/sjuksköterska.

Det enda som ska till:

6. Minska grupperingar till max 10 personer. 500 är helt vansinnigt.

Efter det här har vi gjort precis allt vi kan. Sen är det bara att vänta ut skiten. Hur länge? Ingen vet.

8.start tillverkning skyddsutrustning i eu och sverige
9.omfördela uppsagda resebranschen och andra till att köra ut mat, och andra ej sjukvårdsuppgifter som kommer behövas samt ersätta sjuka på viktiga positioner
10. Rekrytera aktivt till sjukvården
11. Säkra mattillförsel, och transporter generellt
Citera
2020-03-17, 20:53
Medlem
HGs avatar
Citat:

1. Stängda gränser.
2. Stängda skolor.
4. Distansarbete hemifrån för alla som kan och inte har et samhällsbärande jobb.

Det enda som ska till:

6. Minska grupperingar till max 10 personer. 500 är helt vannsinnigt.

Minska grupperingar till 5-10 människor kommer. Sveriges regering och FHM vill inte men tvingas krypa till korset och ta beslut som andra länder gjorde för många veckor sedan. Att mörda svenskar är inga problem för makteliten. Bara ingen från makteliten dör på cupen.

Såg att Riksdagen tydligen ansåg att 499 var för många i samma sal och att det endast skall vara ett 50-tal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in