2020-03-17, 17:58
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson
Börsen ger ett felaktigt intryck av verkligheten. Bara att ett fåtal av aktieägarna köper och säljer. Ingen volym krävs för att sätta en aktiekurs utan om en panikslagen småsparare säljer 10 aktier till en daytrader så är det aktiens aktuella värde.

Källa? Har precis motsatt information. Att det varit rekord i handel den senaste veckan.

https://www.avanza.se/placera/redaktionellt/2020/03/17/rekordhandel-under-borskraschen.html
Citera
2020-03-17, 18:01
Medlem
Igår och idag har jag växlat om till påfyllning från hedgad / avsåld portfölj. Lyckades ducka viss del av raset, ligger 15% back i år. Nu blir det att köpa för varje krona jag får in på mitt konto framgent. Hoppas nästan på fortsatt nedgång så man hinner fylla på mer.
Citera
2020-03-17, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Jävlar i den. Flygbolag. Ett gyllene tillfälle. Att köpa där hysterin är som gravast. SAS? KLM?
Vilken känsla att sitta med majoritet där.
Blir som ryska maffioso som köpte när Sovjet rasade.

Blev precis klart att SAS får statliga garantier om 3 miljarder kronor från danska och svenska staten.
Kan vara bra att veta för den som känner sig sugen, inte jag.
Citera
2020-03-17, 18:09
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slutataxera
Blev precis klart att SAS får statliga garantier om 3 miljarder kronor från danska och svenska staten.
Kan vara bra att veta för den som känner sig sugen, inte jag.

Varför inte?
Om det handlar inte om att köpa ett fint bolag. Det handlar om att sitta på mycket inflytande och via det stålar.
Citera
2020-03-17, 18:14
Medlem
CardinalSins avatar
Gick in lång i silver igår morse och det blev en redig käftsmäll. Den löstes ut på produktens stoploss. Guld gick söderut också men inte till stoploss och hämtade sig under dagen och jag sålde den med viss vinst. Gick in lång i s&p500 igår innan stängning, sålde den under dagen med bra vinst. Summa sumarum blev det några procent tapp totalt men jag leker bara med småpengar när jag köper hästångsprodukter.
Citera
2020-03-17, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Varför inte?
Om det handlar inte om att köpa ett fint bolag. Det handlar om att sitta på mycket inflytande och via det stålar.

Mest ointresserad sedan de lanserade deras osmakliga reklamfilm samt känsligheten med en kurs som sprättar upp och ner vid minsta förändring av oljepriset.
Går säkert att göra en fin affär däremot.
Citera
2020-03-17, 18:35
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slutataxera
Mest ointresserad sedan de lanserade deras osmakliga reklamfilm samt känsligheten med en kurs som sprättar upp och ner vid minsta förändring av oljepriset.
Går säkert att göra en fin affär däremot.
Som stor ägare har man chans att göra en egen film.
Citera
2020-03-17, 18:36
Medlem
Jofs avatar
Varför steg Swedbank med 10% idag?
Jag har nu bara förlorat 11 % på den.
Citera
2020-03-17, 18:38
Medlem
TruckerKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eatmyshorts
Igår och idag har jag växlat om till påfyllning från hedgad / avsåld portfölj. Lyckades ducka viss del av raset, ligger 15% back i år. Nu blir det att köpa för varje krona jag får in på mitt konto framgent. Hoppas nästan på fortsatt nedgång så man hinner fylla på mer.
När Centraleuropa krisar ihop om ett par veckor och svenska exportföretag har stängt ned sin produktion borde det bli läge igen.
Citera
2020-03-17, 18:39
Medlem
Glossuss avatar
Nu är det färdigstrulat för min del i detta ras.

Har gjort några hastiga attacker de två senaste veckorna med gott resultat, men idag köpte tillbaka mina Swedish Match som jag paniksålde för 585 för ca 3v sen.

Nu får det bära eller brista..
Senast redigerad av Glossus 2020-03-17 kl. 18:44.
Citera
2020-03-17, 18:43
Medlem
Jofs avatar
Kan uppgifterna från professorerna Andrea Remuzzi och Giuseppe Remuzzi kartläggning av de första 827 dödsfallen i den ansedda brittiska medicintidskriften The Lancet. Bli en gamechanger?

Fram till den 11 mars hade 12 462 personer bekräftats smittade i Italien, och 827 alltså dött, enligt siffror från Istituto Superiore di Sanitā.

Av artikeln framgår att medianåldern på de döda var 81 år, vilket också är medellivslängden i Italien.

Man skulle kunna dra slutsatsen att man dör med corona men inte av corona.

Kanske?? Folk och marknaden lugnar ner sig??

https://www.aftonbladet.se/a/mR4d8L?refpartner=link_copy_app_share
Senast redigerad av Jof 2020-03-17 kl. 19:00.
Citera
2020-03-17, 18:51
Medlem
Ligger 90% likvid.
Köpte in mig idag med 2% av mitt kapital.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in